Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Trenger tips til oppbevaring av foto på data

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-10, 13:36   #1
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger tips til oppbevaring av foto på data...

Mitt system. Egne mapper for år. Undermapper i den mappa med månadane. Og så blir bileta overført til eigne mapper under rett månad ( og rett år ) Lett å finna fram og enkelt synes eg.

Og såklart sikkerhetskopier på ulike harddisker og cdar. ( litt dårlig på dei cdane )

Gammel 11-01-10, 13:40   #2
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Mitt system. Egne mapper for år. Undermapper i den mappa med månadane. Og så blir bileta overført til eigne mapper under rett månad ( og rett år ) Lett å finna fram og enkelt synes eg.

Og såklart sikkerhetskopier på ulike harddisker og cdar. ( litt dårlig på dei cdane )

Sånn gjør jeg også det. Har nettopp begynt og bruke Picasa og er så langt fornøyd.

Gammel 11-01-10, 15:36   #3
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Noe sånt her også, ligger i en veldig lik struktur på PC og ekstern harddisk. Pluss at jeg bruker iPhoto. Liker veldig godt muligheten til å lage smart album der. Da kan jeg vise / se gjennom bilder fra ulike begivheter og tidspunkter uten å risikere og rote i mappestrukturen min. Dette forutsetter selvfølgelig at man tagger bildene.

iPhoto dekker også fotoredigeringsbehovene mine i stor grad, for jeg har ikke spesielt avanserte behov. Men jeg har installert GIMP og har ambisjoner om å lære meg det til påske. Så får vi se hvordan det går....

Sist redigert av Myrull : 11-01-10 kl 15:37. Årsak: Tilføyd.
Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:43.