Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Vet jeg er fæl nå og overhodet ikke representativt for mitt generelle menneskesyn men

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-10, 20:01   #21
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vet jeg er fæl nå og overhodet ikke representativt for mitt generelle menneskesyn

Det er ikke kontroversielt at det psykiske kan spille en rolle ved forløpet av kreft, f.eks. Men påstander som denne:

Opprinnelig lagt inn av Mira Craig

Det sies jo at for eksempel kreft i veldig mange tilfeller forårsakes av skyldfølelse, sier Craig.

har ingen rot i virkeligheten.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 20:01   #22
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet jeg er fæl nå og overhodet ikke representativt for mitt generelle menneskesyn

Opprinnelig lagt inn av Magnolia, her.

Hva er det du har tenkt å vise frem nå, aC?

Artikkelen. Til en bekjent av, hm, helsegeniet.

Opprinnelig lagt inn av era, her.

Segselv i heklebikini håper jeg(ac altså)

PM?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 20:04   #23
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

AC don't toy with me!

Gammel 11-01-10, 20:14   #24
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Jeg må si meg helt enig med era og Kanina. Selvfølgelig er det viktig at man tenker positivt, og jeg er overbevist om at tankens kraft er stor. Men at man kan skylde seg selv hvis man får kreft? Nei, den er for drøy. Tankegangen minner meg om sterkt kristnes tro på bønnekraften - blir man frisk fra en alvorlig sykdom, skjedde det fordi mange var sterke nok i troen og bønnen. Blir man ikke frisk, vel da har man ikke trodd sterkt nok.

Gammel 11-01-10, 20:20   #25
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det er graden av hva man tilegger den positive tenkingens kraft som av og til provoserer meg helt vildt på vegne av virkelig syke mennesker.

Det kan jeg skjønne. Men det handler ikke om at man med overlegg har gjort seg selv syk.

Om man i en skilsmisseprosess stresser så voldsomt at man til slutt ender opp med å få et alvorlig hjerteinfarkt som fører til varige skader på hjertet, så er det veldig veldig leit. Ikke har man bare vært gjennom en skilsmisse, men man ender også opp med en alvorlig fysisk sykdom. Føler du da at legen "gir pasienten skylden" om man opplyser om at hjerteinfarktet ble utløst av stress? Skal man være struts på dette, fordi det er så urettferdig?

For meg er det ingen forskjell på dette og en kreftsykdom. Jeg synes verken det er mer eller mindre provoserende å tenke på at negative tankemønstre kan føre til hjerteinnfakt enn at negative tankemønstre kan føre til kreft.

Jeg retter ikke moralske pekefingre mot folk som har kronisk migrene pga psykiske belastninger eller diabetes som følge av overvekt heller.

Det er ikke det det handler om. Jeg synes det er helt feil å rette full fokus på at det er "provoserende". I min verden er det langt bedre nyheter enn tanken om at alvorlige sykdomer rammer tilfeldig.

Man har ikke "gjort noe galt" om man får en sykdom, det er ikke det man vil fram til når man har et syn på tilværelsen som Mira har. Hvem har ikke negative tankemønstre i perioder? Kanskje er man ikke engang klar over at man har det, i både uker, måneder og år. Det handler ikke om skyld og skam. Det handler om opplysning og verktøy til å ta vare på helsen sin på en enda mer helhetlig måte enn vi hittil har blitt opplært til.

Skulle vi bli forbanna da vi oppdaget viktigheten av vitaminer og mineraler og helsemyndighetene kunne fortelle oss at daglige inntak av frukt og grønt kunne forhindre bl.a kreft? Skulle man da bli kjempesinte på myndighetene som med det sa at tante Agnes som hadde fått kreft kunne skylde seg selv fordi hun ikke hadde spist nok broccoli?

Eller var det kanskje mest naturlig å bli glad fordi noen fant ut av dette, sånn at vi selv kunne spise litt broccoli i nye og ne?

Gammel 11-01-10, 20:21   #26
baltie
Den paranoide androide

baltie sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
baltie er populærbaltie er populærbaltie er populærbaltie er populær
Standard

Nja, kristne er veldig kjapt ute med å tillegge Jesus æren hvis man blir frisk, men de er nok i kraftig mindretall blant kristne, de som mener at troen ikke er sterk nok hvis du ikke blir frisk.

Jøss, alt det i en setning. Norsklæreren min ville krøllet tærne i grava...

baltie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 20:23   #27
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av baltie, her.

Jøss, alt det i en setning. Norsklæreren min ville krøllet tærne i grava...

Og der ligger hun fordi hun hadde skyldfølelse over den manglende opplæringen i setningsoppdeling?

Gammel 11-01-10, 20:44   #28
baltie
Den paranoide androide

baltie sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
baltie er populærbaltie er populærbaltie er populærbaltie er populær
Standard

Nå vet jeg ikke endeliktet til min norsklærer, men skulle man tro frøken Craig er det ikke usannsynlig.

baltie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 20:46   #29
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Her er et lite utdrag fra en bok jeg har fra den andre siden: "Men først litt om skolemedisin. Dere SKAL bruke den og i de aller fleste tilfeller bør dette være første valg- men med støtte av alternativ behandling"
"Dere blir lett fanget opp av løfter og håp om å bli frisk helst fortest mulig.Hvor mange av dere løper fra den ene behandler til den andre? I dette ligger en lekse dere skal lære. En lekse i å velge vekk, og en lekse i enkelhet en lekse i seriøsitet.
"Vi vet at mange leger er i mot alternative behandlinger. Men har dere tenkt over at også en del alternative behandlere snakker negativt om skolemedisin- leger?
Det burde være et tankekors. Tenk over det. Begge sider har et tilpassningsproblem.Begge sider er redde for konkurranse.|
"Tanken kraft er en enorm energi."'
Den som ikke tror,sier; Hvis det er for godt til å være sant-så er det ikke sant.Bare en dagdrøm,for slikt skjer ikke. Det de egenlig sier : Det er for utrolig godt til at de kan skje meg(jeg fortjener det ikke syndromet) og de som skjer er at de negative tankene skyver de posetive vekk-en tiltrekker seg mere negativitet.skaper et negativt liv. Men ALLE fortjener.og det fantastisk gode kan skje.Dere må bare tro det,vite at det kan skje-at dere fortjener"
Ved posetive tanker tiltrekker dere dere posetivitet,posetive hendelser -ved deres egen tankekraft."

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 20:49   #30
era

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Zoe, nå er det en viss forskjell på et åpent sinn og hull i hodet.
Det er allerede sakt og må tydeligvis gjenntaes,- selv "religiøse" ateister er i dag klar over at stress og tankemønster har en negativ effekt på ens helse, det er ikke lenger hverken revulusjonerende eller spesielt kontroversielt og forbeholdt antroposofer og de med sesong kort på alternativ messa.

Det er graden av tankens kraft man i enkelte fora, som man i dag moteriktig kan hevde som jeg finner provoserende på vegne av syke mennesker.

Joda det er mange skeptikere her inne en av dem hadde ikke vært i live i dag om hun ikke hadde hatt en enestående evne til positiv tekning, men å komme med en påstand -"kreft kan i mange tilfeller komme av skyldfølelse" er og blir på trynet og ganske uheldig.

Ja det finnes mange idioter der ute, også med kreft som tar noen ganske fatale valg og i en sosialdarwinistisk forstand er det jo bare natures way of weeding out the realy realy stupid, men jeg synes ikke det er greit å gi dem et ekstra dytt alikevel.

Mira mener ikke noe galt med det hun sier og jeg er helt sikker på at det hun egentlig mente var at alle burde bruke mere tid på hyggelige ting og spise mere brokkoli og tenke mere positivt og solidarisk og helkle mere bikinier og smøre seg inn i olje....nei vent nå ble jeg littt avsporet.

Ja positiv tenkning virker, OG brokkoli virker, men det er en litt større sammenheng en bare stress- gener miljø virus flaks og uflaks foreksempel.

Og å gi folk med kreft enda mere skyldfølelse burde jo da være direkte kontraproduktivt også utfra Miras synspkt.

Sist redigert av era : 11-01-10 kl 23:13.
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 20:51   #31
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mira mener ikke noe galt med det hun sier og jeg er helt sikker på at det hun egentlig mente var at alle burde bruke mere tid på hyggelige ting og spise mere brokkoli og tenke mere positivt og solidarisk og helkle mere bikinier og smøre seg inn i olje....nei vent nå ble jeg littt avsporet.

Gammel 11-01-10, 20:57   #32
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hekle nå, ikke snakke.

Eller: hekle nå, ikke banke mannen.

Jeg får brodere noen fine veggbilder med slagord på.

Gammel 11-01-10, 21:06   #33
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

nå er det en viss forskjell på et åpent sinn og hull i hodet.

Det var dagens beste utsagn!

Gammel 11-01-10, 21:13   #34
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av baltie, her.

Nja, kristne er veldig kjapt ute med å tillegge Jesus æren hvis man blir frisk, men de er nok i kraftig mindretall blant kristne, de som mener at troen ikke er sterk nok hvis du ikke blir frisk.

Det har du forhåpentligvis rett i, ja. De fleste nøyer seg nok med å riste på hodet og si at "det er vel en mening med det", og lar Jesus likevel få æren når noen blir friske.

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

For meg er det ingen forskjell på dette og en kreftsykdom. Jeg synes verken det er mer eller mindre provoserende å tenke på at negative tankemønstre kan føre til hjerteinnfakt enn at negative tankemønstre kan føre til kreft.

Det er bare én viktig forskjell: Stress gir økt risiko for hjerteinnfarkt. Det har blitt vist. Men det er ingen som har kunnet vise noen sammenheng mellom "negative tankemønstre" og kreft.

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

I min verden er det langt bedre nyheter enn tanken om at alvorlige sykdomer rammer tilfeldig.

Likevel, det er nå engang det noen av dem gjør.

Opprinnelig lagt inn av Siw, her.

Her er et lite utdrag fra en bok jeg har fra den andre siden: "Men først litt om skolemedisin. Dere SKAL bruke den og i de aller fleste tilfeller bør dette være første valg- men med støtte av alternativ behandling"
"Dere blir lett fanget opp av løfter og håp om å bli frisk helst fortest mulig.Hvor mange av dere løper fra den ene behandler til den andre? I dette ligger en lekse dere skal lære. En lekse i å velge vekk, og en lekse i enkelhet en lekse i seriøsitet.
"Vi vet at mange leger er i mot alternative behandlinger. Men har dere tenkt over at også en del alternative behandlere snakker negativt om skolemedisin- leger?
Det burde være et tankekors. Tenk over det. Begge sider har et tilpassningsproblem.Begge sider er redde for konkurranse.|
"Tanken kraft er en enorm energi."'
Den som ikke tror,sier; Hvis det er for godt til å være sant-så er det ikke sant.Bare en dagdrøm,for slikt skjer ikke. Det de egenlig sier : Det er for utrolig godt til at de kan skje meg(jeg fortjener det ikke syndromet) og de som skjer er at de negative tankene skyver de posetive vekk-en tiltrekker seg mere negativitet.skaper et negativt liv. Men ALLE fortjener.og det fantastisk gode kan skje.Dere må bare tro det,vite at det kan skje-at dere fortjener"
Ved posetive tanker tiltrekker dere dere posetivitet,posetive hendelser -ved deres egen tankekraft."

Hva er det du prøver å si?

Det er graden av tankens kraft man i enkelte fora og som man i dag moteriktig kan hevde som jeg finner provoserende på vegne av syke mennesker.
(...)
Ja det finnes mange idioter der ute, også med kreft som tar noen ganske fatale valg og i en sosialdarwinistisk forstand er det jo bare natures way of weeding out the realy realy stupid, men jeg synes ikke det er greit å gi dem et ekstra dytt alikevel.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 21:26   #35
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror at man ved å tenke positivt (rettere sagt; ved at man har positive tanker og er optimist av natur) er mindre utsatt for å få diverse sykdommer og kanskje blir raskere frisk når man først har blitt syk, enn om man er en sur grinebiter med et negativt syn på alle og livet generelt. Om man er en evig optimist med et lyst syn på livet, så har man muligens et sterkere immunforsvar?

Og Mira har en utrolig lekker kåpe på seg på det bildet.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 21:29   #36
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Jeg tror at man ved å tenke positivt (rettere sagt; ved at man har positive tanker og er optimist av natur) er mindre utsatt for å få diverse sykdommer og kanskje blir raskere frisk når man først har blitt syk, enn om man er en sur grinebiter med et negativt syn på alle og livet generelt. Om man er en evig optimist med et lyst syn på livet, så har man muligens et sterkere immunforsvar?

Og Mira har en utrolig lekker kåpe på seg på det bildet.

Det medfører nok riktighet (selv om jeg misliker bruken av begrepet "grinebiter" i denne sammenhengen). Men det er en lang vei derfra og til å påstå at skyldfølelse forårsaker kreft.

Gammel 11-01-10, 21:31   #37
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne tråden var fornøyelig

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 21:38   #38
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Jeg har full forståelse for folk som ikke vil tro på noe inntill det er bevist.

Det jeg imidlertid ikke kan forstå er at man anser det som helt hull i hodet å tenke at én sykdom kan skyldes negative tankemønstre mens høyst fornuftig at en annen skyldes nettopp det.

Selv om det ikke er bevist at kreft skyldes negative tankemønstre, så er det da ikke merkeligere (eller værre på noe vis) å tenke seg til at det kan være tilfellet, akkurat som det beviselig er for endel andre sykdommer?

Er det forresten kun kreft man tenker sånn om? Kreft er i en særstilling, for det er en sykdom som i vår tid berører mange på en veldig vanskelig måte? Man kan mene at tankemønstre har mye å si for så mangt (det er både fornuftig og bevist), men det kan for all del ikke gjelde kreft (for det er både hull i hodet og provoserende)?

Jeg skjønner det følelsesmessig vanskelige. Vår familie har vært berørt i aller høyeste grad på flere måter. Men for min del er det helt hull i hodet å tenke at kreft skulle være vesensforskjellig fra alle andre sykdommer. Og godt er det. Jeg tror vi alle finner ut av dette i løpet av det tiåret vi er inne i.

Gammel 11-01-10, 21:40   #39
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Det medfører nok riktighet (selv om jeg misliker bruken av begrepet "grinebiter" i denne sammenhengen). Men det er en lang vei derfra og til å påstå at skyldfølelse forårsaker kreft.

Er det noe verre å bruke "grinebiter" enn "gretne, gamle gubber"?

Hva kaller man mennesker som er generelt sure, grinete, og bitre?

Og kan jeg få spørre om hva du legger i din lille påstand om at det er langt å gå fra å kalle noen "grinebiter" til å påstå at skyldfølelse forårsaker kreft? Er det noe du mener jeg kunne ha påstått? For hvis ikke, så skjønner jeg ikke helt hva den setningen gjorde mht. svaret ditt på mitt innlegg i tråden. Jeg bare lurer, altså.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 21:45   #40
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Er det noe verre å bruke "grinebiter" enn "gretne, gamle gubber"?

Hva kaller man mennesker som er generelt sure, grinete, og bitre?

Og kan jeg få spørre om hva du legger i din lille påstand om at det er langt å gå fra å kalle noen "grinebiter" til å påstå at skyldfølelse forårsaker kreft? Er det noe du mener jeg kunne ha påstått? For hvis ikke, så skjønner jeg ikke helt hva den setningen gjorde mht. svaret ditt på mitt innlegg i tråden. Jeg bare lurer, altså.

Jeg aner ikke hva du kunne ha påstått. Det virket som at du gikk inn i debatten på Mira Craigs side, så jeg tok utgangspunkt i hennes påstand.

Ja, jeg synes det er respektløst å omtale mennesker som sliter med negative tankemønstre, er deprimerte og stressede, som "grinebitere" og gretne gamle gubber. (Gretne gamle gubber pleier forresten å leve evig, etter hva jeg har forstått, så de er jo et litt dårlig eksempel).

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:21.