Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg undrer meg på hvorfor

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-10, 13:29   #21
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Sv: Jeg undrer meg på hvorfor...

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Altså, de som har opplevd overnaturlige ting vil ikke snakke om det? Fordi de ikke blir trodd av alle? Jøss, jeg har tydeligvis en virkelighetsoppfatning som er helt på tur, for jeg synes da at det er snakk om spøkelser, helbredelser og ouija-brett hele tiden.

Jeg mente at en blir som regel latterligjort i hverfall her inne
Det har blitt mere snakk om overnaturlige ting den siste tiden og som Mira Craig uttalte seg nylig så ler der fleste her inne rått og tenker : ja hun er gal. Ikke at jeg er enig i det hun sa men det er nok en liten del som er rett.Jeg forstår hva hun mener. Jeg har en bok som heter Livsnøkkelen. Den er da skrevet av Elain Waage gjennom kanalisering fra energier fra den andre siden. En fin bok spør du meg men jeg tviler på at alle syns det det forventer jeg heller ikke. Jeg er selv forsiktig med hva jeg sier om hva jeg har opplevd fordi det er en generell oppfattning at det er bare sprøyt.
Andre som tror på den andre siden,hva de sier får være opp til dem,men jeg persolig er forsiktig her inne og rl

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 13:32   #22
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Jeg tror på mye alterntivt,men sier ikke så mye om det her.Rett og slett fordi det er hva jeg tror på,jeg behøver verken forsvare eller forklare det. Og jeg er åpen for at er mye humbug.

Sånn er det her og. Men selv om jeg tror mye på det alternativet så er jeg også skeptisk til en del av det som vises på tv. Tror noen er mer pr-kåte enn alternative.

Gammel 12-01-10, 13:34   #23
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siw, her.

Jeg mente at en blir som regel latterligjort i hverfall her inne
Det har blitt mere snakk om overnaturlige ting den siste tiden og som Mira Craig uttalte seg nylig så ler der fleste her inne rått og tenker : ja hun er gal. Ikke at jeg er enig i det hun sa men det er nok en liten del som er rett.Jeg forstår hva hun mener. Jeg har en bok som heter Livsnøkkelen. Den er da skrevet av Elain Waage gjennom kanalisering fra energier fra den andre siden. En fin bok spør du meg men jeg tviler på at alle syns det det forventer jeg heller ikke. Jeg er selv forsiktig med hva jeg sier om hva jeg har opplevd fordi det er en generell oppfattning at det er bare sprøyt.
Andre som tror på den andre siden,hva de sier får være opp til dem,men jeg persolig er forsiktig her inne og rl

Når det gjelder Mira Craig sine uttalelser så er det jo ikke noe overnaturlige greier det. Det er velkjent at om man har lave stressnivåer så har man større sjanse for å holde seg frisk. Og som lege så ser man ofte at enkelte personlighetstyper har mye lettere for å få komplikasjoner etter operasjoner enn andre f.eks, fordi de er nervøse og lettstressa,.

Det som gjør at jeg personlig himler over kommentarene til Mira Craig er at hun forenkler og overdriver sånn at det blir bare tøys det hun sier. Det hun sier er dumt rett og slett, og det tror jeg at jeg hadde ment selv om jeg var alternativist også.

Gammel 12-01-10, 13:39   #24
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Jeg undrer meg på hvorfor

Jeg har fortalt om en veldig rar opplevelse jeg hadde en gang her inne. Jeg opplevde ikke å bli latterliggjort på grunn av den. Kanskje det er sånn at man kan opparbeide seg sosiale poeng via tøff-i-trynet sånn at man kan være undrende til ting man ikke vet forklaringen på etterpå?

Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 13:41   #25
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mye av grunnen til at jeg får litt nuppereller av "new age," er påståeligheten, og døvheten for motargumenter. Det blir litt slik at "Jeg så det var et spøkelse, så da føler jeg meg tråkket på når du forteller meg at det var en illusjon ved hjelp av lys og speil, selv om du kan vise meg lampa og speilet aldri så mye."

Gammel 12-01-10, 13:43   #26
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg har fortalt om en veldig rar opplevelse jeg hadde en gang her inne. Jeg opplevde ikke å bli latterliggjort på grunn av den. Kanskje det er sånn at man kan opparbeide seg sosiale poeng via tøff-i-trynet sånn at man kan være undrende til ting man ikke vet forklaringen på etterpå?

Det er mindre sjanse for å bli latterligjort om man forteller om en opplevelse og er åpen for at man kanskje ikke er 100 % sikker om hva årsaken er ja.

Det er bastanthet som trigger folk mer enn noe annet.

Gammel 12-01-10, 13:44   #27
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det er mindre sjanse for å bli latterligjort om man forteller om en opplevelse og er åpen for at man kanskje ikke er 100 % sikker om hva årsaken er ja.

Jepp. Og at man ikke konsekvent velger de minst sannynlige løsningene fordi de høres mest spennende ut.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 13:44   #28
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Mye av grunnen til at jeg får litt nuppereller av "new age," er påståeligheten, og døvheten for motargumenter. Det blir litt slik at "Jeg så det var et spøkelse, så da føler jeg meg tråkket på når du forteller meg at det var en illusjon ved hjelp av lys og speil, selv om du kan vise meg lampa og speilet aldri så mye."

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jepp. Og at man ikke konsekvent velger de minst sannynlige løsningene fordi de høres mest spennende ut.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 14:01   #29
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jaaaa!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 14:05   #30
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Gammel 12-01-10, 14:07   #31
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sannheten blir trodd, bare den forstås.

"William Blake"

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 14:08   #32
Slettet bruker
Passiv

Standard

Der tror jeg du traff spikeren rett på ja.

Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 14:13   #33
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jepp. Jeg er helt med på den, og går alltid for den mest logiske løsningen selv. Noen ytterst få ganger mener jeg likevel at den mest logiske løsningen faktisk er at noe "uforklarlig" har skjedd." Som f.eks i Anna Elisabeth Westerlund historiene på åttitallet.

Skrev litt om det i en tråd for en stund siden.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 14:14   #34
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Sannheten blir trodd, bare den forstås.
"William Blake"

Det som blir trodd forstås som sant.
(William Blake var en optimist.)
Ulvefar

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 14:25   #35
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Det som blir trodd forstås som sant.

Nemlig - og Sannheten kan man ikke argumentere mot.

Gammel 12-01-10, 14:25   #36
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jepp. Jeg er helt med på den, og går alltid for den mest logiske løsningen selv. Noen ytterst få ganger mener jeg likevel at den mest logiske løsningen faktisk er at noe "uforklarlig" har skjedd." Som f.eks i Anna Elisabeth Westerlund historiene på åttitallet.

Skrev litt om det i en tråd for en stund siden.

Nåja. Jeg syns det er mye mer sannsynlig at de som gjenforteller historien vektlegger det de syns er mest spennende jeg da.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 14:26   #37
Slettet bruker
Passiv

Standard

Nemlig - og Sannheten kan man ikke argumentere mot.

Jeg er stadig i dyp fascinasjon av mennesker jeg vet om som er i stand til å lever utsagn av kaliberet: Det der er jo din oppfatning. Nå skal du høre på meg så skjønner du hva som er den objektive sannheten her.

Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 14:27   #38
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Jeg er fan av Penn and Teller.
Et lite klipp.

(Kilde: youtube.com)

Gammel 12-01-10, 14:32   #39
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Pokker heller, kunne dere ikke ta en av yndlingsdiskusjonene mine en dag jeg ikke er for opptatt til å kunne skrive noe i tråden?
:Gremmes:

Kan noen utestenge Ulvefar fram til kvelden den nittende januar? NÅ?

Gammel 12-01-10, 14:38   #40
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Nå skal du høre på meg så skjønner du hva som er den objektive sannheten her.

Ja, er det noe rart jeg ble snurt da svigerfar min lo da jeg fortalte ham at min nyfødte sønn - rent objektivt sett - var et usedvanlig vakkert barn!

Hæ?

Emneord
den andre siden, klarsynthet, ånder

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:50.