Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg undrer meg på hvorfor

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-10, 18:46   #81
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Jeg undrer meg på hvorfor

Jammen. Var det merkelig for deg at du selv tenkte ut et svar på spørsmålet? Man jobber jo ofte med en problemstilling selv om man ikke bærer den aller lengst frem i bevisstheten? Som når jeg leter etter noe, finner det ikke, senere på kvelden ser på tv og har glemt hele greia - og plutselig husker hvor det ligger.

Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 19:02   #82
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Slettet

"The way you make mee feel"

Sist redigert av Siw : 12-01-10 kl 20:39.
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 19:31   #83
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet

Ulvhedina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Ulvhedina er litt kulUlvhedina er litt kul
Standard

Oi, se! En brannbombetråd!

Jeg får helt og fullstendig fnatteangst av alternative greier, og mener at vitenskap kan forklare det aller meste, kanskje tilogmed alt. :firkant:

Har heller ingen forståelse for at andre kan tro på det, men det holder jeg stort sett for meg selv, for de blir så hårsåre.

Ulvhedina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 19:31   #84
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg antar at det var en sterk opplevelse. Jeg kan ikke skjønne annet ut fra det du sier likevel enn at dette da er ganske vanlig. Jeg har flere ganger sett for meg hvordan ting skal bli, også blir de sånn. Det handler for meg mye om at jeg jo er den som styrer eget liv.

Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 19:36   #85
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

rine, de trenger ikke å ha 100 % treffsikkerhet hverken leger eller spådamer. Men om man tar en kontrollgruppe av folk fra gata inn og sammenligner deres funn av sykdommer med en lege hhv snåsamannen så tror jeg det vil vise seg at snåsamannen er relativt ordinær mens legen treffer mer.

Og jeg tror at dersom jeg og snåsamannen hadde stilt diagnoser på en kontrollgruppe folk fra gata, ville han hatt flere treff enn meg, mens en lege ville hatt flere treff enn snåsamannen. Se what I mean?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 19:39   #86
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Og jeg tror at dersom jeg og snåsamannen hadde stilt diagnoser på en kontrollgruppe folk fra gata, ville han hatt flere treff enn meg, mens en lege ville hatt flere treff enn snåsamannen. Se what I mean?

Og det er nettopp det - om han har det - da kan jeg tro på at han kan mer enn andre. Og om dette ikke kan la seg forklare så kan jeg gå med på at da vet vi ikke hvorfor.

Men inntil da er jeg skeptisk.

Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 19:50   #87
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og det er nettopp det - om han har det - da kan jeg tro på at han kan mer enn andre. Og om dette ikke kan la seg forklare så kan jeg gå med på at da vet vi ikke hvorfor.

Men inntil da er jeg skeptisk.

Da er vi ganske enige, tror jeg. :75% skeptisk:

Gammel 12-01-10, 19:52   #88
Slettet bruker
Passiv

Standard

Da er vi ganske enige, tror jeg. :75% skeptisk:

Vi neker oss.

Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 19:52   #89
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Vi neker oss.

Vi er inne i en stim nå. En nekstim.

Gammel 12-01-10, 19:56   #90
Slettet bruker
Passiv

Standard

Vi er inne i en stim nå. En nekstim.

Vi er tross alt alfaCharlie's angels. :roper på Sitron:

Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 19:58   #91
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tror på healing, men vaksinerer ungene mine. :bidrar:

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 19:59   #92
Lorien
Pauset

Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, dæven, jeg tror på Snåsamannen og. Jeg er nok mer alternativ enn jeg først trodde, vaksiner til tross.

Gammel 12-01-10, 20:03   #93
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Men hva har Mira sagt? :følgerikkemed:

Gammel 12-01-10, 20:03   #94
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Jeg tror på en del av det overnaturlige men er også skeptisk til noe. Jeg tror også det er helt naturlig og være skeptisk til slikt. Men man trenger ikke være ufin og dømmende når man kritiserer andre for og tro på noe man ikke selv tror på.

Gammel 12-01-10, 20:05   #95
Lorien
Pauset

Standard

Mira, ja. Jeg glemmer ikke da hun løp rundt her på Brennelvneset med noe som lignet aluminiumsfolie drapert rundt seg, og innhalerte eukalyptusdamp gjennom noe som lignet en diger bong.

Gammel 12-01-10, 20:06   #96
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En sjette sans.. jeg har sett på synske barn på tv og tenker at mye av det de sier har jeg opplevd selv. Jeg mener derimot ikke at det er unaturlig og jeg vil heller ikke si jeg har noe andre ikke har. Jeg mener at mange opplevelser kan forklares, med mindre man ikke er veldig opptatt av at det skal være noe mystisk over det. Men klart, ALT kan ikke forklares.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 20:06   #97
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Vi er tross alt alfaCharlie's angels. :roper på Sitron:

Mener du at det er aC som er sjefsneket?

Gammel 12-01-10, 20:08   #98
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Ikke sant?

Det er sjelden at noen sier noe som dette: Jeg har hatt minst 10 tidligere liv, sånn var de:

400 fKr sølvslave i Athen, døde av skjørbuk
300 eKr Bonde i Norditalia, ikke noe skjedde hele livet.
400 eKr Gallisk barn, døde av infeksjon i ettårsalder
600 eKr Norsk barn, frøs i hjel
1030: Bodde ved Svolder og jobbet mest som fisker, men var ute og fisket sild da det eneste interessante som hendte det året, nemlig det store slaget, skjedde.
1200: Var kvinne, giftet bort som 14-åring til gammel gubbe med syfilis. Husker det var ofte kaldt og råkjedelig.
1500: Var jesuitt og torturerte masse folk, bare på gøy
1820: Døde som barn av tuberkulose
1825: Døde som barn av kolera
1845: Døde som 20-åring pga fosforforgiftning etter å ha jobbet tre år i fyrstikkfabrikken.

Du vet ikke hvor du var mellom disse livene da? Jeg mener 400 fkr til 300 ekr er et stort veldig lenge i mellom.

Gammel 12-01-10, 20:10   #99
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

En sjette sans.. jeg har sett på synske barn på tv og tenker at mye av det de sier har jeg opplevd selv. Jeg mener derimot ikke at det er unaturlig og jeg vil heller ikke si jeg har noe andre ikke har. Jeg mener at mange opplevelser kan forklares, med mindre man ikke er veldig opptatt av at det skal være noe mystisk over det. Men klart, ALT kan ikke forklares.

Det siser jo at alle har en sjette sans, men man fornekter den. Det har hverfall jeg hørt.

Gammel 12-01-10, 20:12   #100
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av siljemoren, her.

Du vet ikke hvor du var mellom disse livene da? Jeg mener 400 fkr til 300 ekr er et stort veldig lenge i mellom.

Det var jo så få mennesker da vet du, at det ble ikke noe ledig før i 300 eKr.

Emneord
den andre siden, klarsynthet, ånder

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:26.