Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Eitrendes fastbrent fett inni ovnen

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-10, 12:28   #26
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Eitrendes fastbrent fett inni ovnen

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

I vår ovn blir fettsøl så forkullet at jeg bare skraper det forsiktig bort, og tørker opp kullet med et vått tørkepapir. Javel så er det store flekker der som ikke går bort, men gjør det noe så lenge de ikke avgir røyk når jeg har på stekeovnen?

Har du prøvd den ovnsrensen også? Som selges i elektrobutikker? Den tar alt hos meg. Og komfyren blir som ny. Men mulig det ikke funker på veldig gamle flekker.

Farlig er det ikke, så lenge det ikke avgir lukt eller røyk. Men ovnen blir ikke så lett å få helt ren.

Viktig å vedlikeholde ovnen jevnlig helt fra den er ny.

Selger jeg kjøpte komfyren av hadde sett mange keramiske topper som var ødelagt, pga. enkelte var for slappe med å vaske toppen med rens, og bruke skrape. Brenner det seg skikkelig fast, så får man det aldri bort.

Men litt annerledes blir det jo inni en ovn.

Men jeg ville forsøkt den ovnsrensen fra Elektrolux om jeg var deg. Bruk hansker, middelet er sterkt og svir om det kommer i kontakt med hender / hud. Skrape først, så ovnsrens.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:49.