Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Klatremøbel for tunge katter?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-10, 12:59   #1
Slettet bruker
Passiv

Standard

Klatremøbel for tunge katter?

Er det noen av dere Ragdoll/ MCO / skogkatteiere som har peiling på hvilke klatremøbler som er solide nok for store, tunge katter? Våre to skjønnheter er seks måneder gamle og veier allerede hhv. 3,8 og 5,5 kilo. De kommer til å vokse i noen år til. Vi må altså ha noe som er solid, og som gjerne går helt til taket.

Jeg blir veldig takknemlig for tips og erfaringer.

Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 13:13   #2
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klatremøbel for tunge katter?

Min bror har en flott solid klatre sak, men aner ikke hvor han har kjøpt den. : svært hjelpsom:

Gammel 13-01-10, 13:35   #3
Slettet bruker
Passiv

Standard

Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 13:44   #4
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nettdyret.no har de mye forskjellig. På den lokale dyrebutikken vår så jeg en diger og solid sak før jul som ble spent mellom gulv og tak. Da kan den jo i alle fall ikke tippe og burde tåle en del. Liknet litt på noen av de på nettdyret hvis du blar litt ned på siden.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 13:46   #5
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, nei - nå er jeg på googler'n igjen.

Hva med:

Gammel 13-01-10, 13:48   #6
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne så faktisk ikke så verst ut og ser jo stabil ut!

Gammel 13-01-10, 13:54   #7
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Å, nei - nå er jeg på googler'n igjen.

Hva med:

hrrrm. Jeg hadde tenkt å ha den i stua. Utrolig mye kitch og plysj.

Kanskje jeg skal dra inn en bjørkelegg eller noe.

Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 15:44   #8
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Vårt kattemøbel har stor base, og 3 påler. Måtte ta av toppetg, men uten den er det stødig og solid nok til tjukkassen vå på over 6 kg. Møblet er skrudd fast i veggen med en sånn metallvinkelsak.

Gammel 13-01-10, 16:41   #9
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

http://www.stargate.nu/shop/

Jeg vil anbefale denne nettshop'en, som igjen er blitt anbefalt meg av det norske mainecoon forumet. Jeg kjøpte mitt klorebrett hos en større dyrebutikk i Trondheim. Det er middels høyt, og velter når min katt på 4 kg har for god fart opp på brettet. Anbefaler virkelig brett som kan skrues fast, og gjerne som går fra gulv til tak.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 17:00   #10
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt stoff, og har truet mannen til å snekre sammen et klatremøbel til vår katt. Når han får begynt på det, vet jeg dog ikke.
Men dersom du har en nevenyttig person i omgangskretsen, så vil det bli mye billigere enn å kjøpe de pinglete greiene de har i diverse dyrebutikker, hvertfall. Og stoff får du veldig billig på enten Stoff og Stil, eller Jysk.

Gammel 13-01-10, 18:03   #11
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

De som stargate selger er gode og stabile stativer og du kan bygge opp ditt eget stativ....prisen kan bli litt stiv,men det er verdt det!

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 18:22   #12
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av carmenzita, her.

De som stargate selger er gode og stabile stativer og du kan bygge opp ditt eget stativ....prisen kan bli litt stiv,men det er verdt det!

Syns prisen blir stiv når jeg må kjøpe nye brett til katta fordi hun bruker dem opp og jeg da. Sponplatene som brettene er laget av holder rett og slett på å gå i oppløsning på det jeg har. Så tenker jeg satser på Stargate sine neste gang.

Gammel 13-01-10, 22:48   #13
Slettet bruker
Passiv

Standard

Takk for svar. Da prøver jeg Stargate. De kan sikkert gi litt råd også. Kanskje jeg kan trekke et annet stoff over den verste plysjen.

Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 22:59   #14
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Mine katter har klatrestativ snekret av en bjørk fra hagen vår. Nederst (på gulvet) ligger det en nokså stor plate som det er skrudd fast to halvtykke bjørkelegger på. Den ene er vel rundt en meter lang og den andre ca 1,5 m lang. På toppen av begge to er det skrudd fast en plate på ca 20 x 40 cm. Begge disse er forankret i veggen med et lite vinkelbeslag slik at bjørka ikke bikker. På platene har jeg stoff av beige tykk fleece. Dette er festet med strikk slik at det er enkelt å ta det av for vask. Fra begge platene henger det katteleker i en snor som kattene leker med.

Dette "klatreremediet" fungerer bra og det blir faktisk brukt. Det er ikke spesielt pent, men vi har det stående i en krok bak peisen vår, så det er ikke midt i synsfeltet.

Vi har også et kjøpt kattemøbel (kjøpt på Felleskjøpet), men det er knapt nok i bruk.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 23:21   #15
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Takk for svar. Da prøver jeg Stargate. De kan sikkert gi litt råd også. Kanskje jeg kan trekke et annet stoff over den verste plysjen.

Hva slags katt har du?? Og plysjen er antagelig veldig fin å kvesse klør i. Min sluttet å frese opp gulvteppene etter jeg fikk plysjmonsteret i hus. Forøvrig brukes plysjmonsteret som liggeplass når pus skal børstes også. Flott arbeidshøyde og katten bare elsker å bli børstet. Gjerne fem ganger om dagen. Det er det ikke alle katter som har like stor sans for da.

Gammel 13-01-10, 23:33   #16
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Hva slags katt har du?? Og plysjen er antagelig veldig fin å kvesse klør i. Min sluttet å frese opp gulvteppene etter jeg fikk plysjmonsteret i hus. Forøvrig brukes plysjmonsteret som liggeplass når pus skal børstes også. Flott arbeidshøyde og katten bare elsker å bli børstet. Gjerne fem ganger om dagen. Det er det ikke alle katter som har like stor sans for da.

Vi har to MCO, og de klater foreløpig kun i trapperekkverksnettingen. Vi har en notlin der, den tåler litt. Av en eller annen grunn kvesser de ikke klør noe annet sted, men jeg regner med at det kommer.

Tygger fortsatt på plysjmonstertanken.

Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 22:58   #17
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Standard

Jeg har en maincoon, og bortsatt fra at hun iblant tørner tullat i følge sønnene mine så kvesser hun klørne for det meste på den gamle kurvstolen og på klorestativet. Klorestativet liker hun aller mest fordi hun kommer høyt og virkelig har oversikten. :-) Jeg vurderte forresten en coon til en periode, men nå vet jeg ikke helt. Når jeg ser hvor leken en katt i en alder av snart fire og et halvt år er så vet jeg ikke helt hvordan det blir med to!!!! Men...det er verdens vakreste katterase ja. Ikke sant?

Gammel 14-01-10, 22:59   #18
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Vi har to MCO, og de klater foreløpig kun i trapperekkverksnettingen. Vi har en notlin der, den tåler litt. Av en eller annen grunn kvesser de ikke klør noe annet sted, men jeg regner med at det kommer.

Tygger fortsatt på plysjmonstertanken.

Det med trapperekkverksnetting høres forresten smart ut... Må være litt av et syn da med de to svære kattene klatrene i det der.

Gammel 14-01-10, 23:02   #19
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har hatt to cooner og det går så bra så.
Desverre har de begge vandret,pga sykdom.
Skulle gjerne hatt ny coon,men vet ikke helt om jeg tør.
Savner den herlige mjauingen deres.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 23:13   #20
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Standard

Kommer aldri til å klare meg uten en maine coon mer...det er noe med den mjauingen ja. De prater.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:13.