Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kan man lage gode koteletter?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-10, 22:03   #1
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man lage gode koteletter?

Jeg setter på stekeplaten, og imens legger jeg koteletter på tørkepapir. Krydrer dem godt med salt og pepper. Når pannen er god og varm slenger jeg oppi en stor dæsj melange. Skrur så ned platen på 8 (der 10 er høyest) og steker kotelettene 2-3 minutter på hver side. Så skrur jeg ned varmen til 6, og snur kotelettene når jeg ser blod komme opp av kjøttet. Når det er klar væske som kommer opp, er kotelettene ferdige.

Men som andre sier lenger opp; det å legge dem i stekeovnen etter å ha forstekt dem litt, er veldig lurt. Da gjerne med eplejuice, ananasjuice eller appelsinjuice. Jeg steker gjerne noen ringer med ananas ved siden av, dersom jeg bruker ananasjuice.

Gammel 14-01-10, 22:07   #2
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Jeg setter på stekeplaten, og imens legger jeg koteletter på tørkepapir. Krydrer dem godt med salt og pepper. Når pannen er god og varm slenger jeg oppi en stor dæsj melange. Skrur så ned platen på 8 (der 10 er høyest) og steker kotelettene 2-3 minutter på hver side. Så skrur jeg ned varmen til 6, og snur kotelettene når jeg ser blod komme opp av kjøttet. Når det er klar væske som kommer opp, er kotelettene ferdige.

Men som andre sier lenger opp; det å legge dem i stekeovnen etter å ha forstekt dem litt, er veldig lurt. Da gjerne med eplejuice, ananasjuice eller appelsinjuice. Jeg steker gjerne noen ringer med ananas ved siden av, dersom jeg bruker ananasjuice.

Takk for "koteletter for dummies"-oppskrift, skal prøve den sånn neste gang. Jeg har sikkert ødelagt de ved å la de steke for lenge.

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 22:12   #3
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Gjelder oppskriften både svinekoteletter, nakkekoteletter og andre typer koteletter?

Har du stekepanne med høy kant og lokk, så kan de ligger der å godgjøre seg i stekesjyen og bittelitt vann på avskrudd eller veldig lav varme på platen mens du klargjør de siste tingene av tilbehøret.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:26.