|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#341 |
Har laget seg en tittel
|
![]() Sv: Jeg undrer meg på hvorfor
Jeg mener vel billedlig. På jobben har vi en dame som alltid er i strålemde humør. Hun kommer på jobb og er blid og fornøyd og virkelig bryr seg om alle andre. Man kan ikke annet en å bli i godt humør av å se henne. Da vil jeg si at hun utstråler en positiv energi. Men jeg mener det ikke på en overnaturlig måte der hun har superkrefter og bokstavelig talt utstråler et lys fyllt av energi.
![]() |
#342 |
Sviiisj!!
|
Da er vi enige.
![]() |
#343 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg undrer meg på hvorforDet er enorm forskjell på mennesker med positiv og negativ energi. Det føler man egentlig med engang man treffer et menneske tror jeg.
![]() |
#344 |
Mother of Dragons
|
Nei, han virker ikke gal, men han forteller jo om en nogenlunde standard nær-døden-opplevelse og så har dette gitt han en dyp religiøs følelse for hvordan døden er. Jeg ser ikke at det er noe spesielt med det liksom?
Oppsøkende er vel ikke adjektivet jeg vil bruke, men jeg er interessert i å vite om alternativ medisin først og fremst fordi jeg synes det hører til jobben min å ha oversikt. De mer rent religiøse aspektene er jeg ikke så interessert i, og jeg diskuterer det kun når newagere tar det opp.
Uredd? Det er da ikke noe kontroversielt i å fortelle om en nær-døden-opplevelse? Det er da bare fortolkningen av den som man ikke nødvendigvis er enige om. Han er jo ikke noe mer provoserende enn hvem som helst som har blitt nyfrelst og "har jesus i seg" liksom?
![]() |
#345 |
Mother of Dragons
|
Det gikk rykter om at jeg hadde "varme hender" på et av småstedene jeg jobbet, flere som hadde blitt bra av at jeg undersøkte dem. Grunnen var stort sett det at jeg var så møkkesur over å bli tvangsplassert på bygda at jeg slouchet rundt med hendene i lomma.
![]() |
#346 |
Travelt opptatt
|
Jeg las litt i The Secret, og den boka hadde faktisk et godt poeng. Alt det der våset om hemmeligheter, at du helbreder kreft og blir rik og lykkelig hoppet jeg glatt over, men dette ene poenget (som SF tydeligvis vet fra før) ga meg en liten aha-opplevelse:
Esme er klok, og gir tidlig i tråden en god analyse av forskjellen mellom tro og vitenskap. Det er vel et faktum at en overvekt av de som kaller seg skeptikere har bakgrunn fra (naturvitenskaplige) universitetsmiljøer. Mens det er få med slik bakgrunn i alternativ-miljøene. Hvorfor er det slik?
![]() |
#347 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Jeg undrer meg på hvorforJeg sier stadig; Jeg VIL vinne i lotto, jeg VIL vinne i lotto. Men ikke faen.
![]() |
#349 |
Slumrende Ullteppe
|
Hmph - jeg ønsker det av hele mitt hjerte hver lørdag jeg - og sier "i kveld vinner jeg i lotto" - men nei.
![]() |
#350 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Jeg undrer meg på hvorforHallo, jeg har jo til og med lagt planer for hva jeg skal gjøre! Ønske det, hah!
![]() |
#351 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Hvorfor ikke? Fordi det ikke er "overnaturlig"?
![]() |
![]() |
#352 |
|
![]() Sv: Jeg undrer meg på hvorforLurer på om jeg skal skrive en bok om alle drømmene og vidunderlig rare tanker som skvetter inn i hodet mitt fra tid til annen. Kunne jeg dratt en tilhengerskare? Ville jeg blitt som en ny religion?
![]() |
#353 |
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
Du har jo begynt så smått i bloggen. Sånn litt ut i de sene timer.
![]() |
#358 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
De fleste sekter med respekt for seg selv er basert på sex og penger. Religionen er bare et verktøy for å skape en maktbase som gir tilgang til tits, ass and cash. Så religiøs retning kan du i grunnen velge fritt.
![]() |
#359 |
Passiv
|
![]() Sv: Jeg undrer meg på hvorforSitron, grunnen til at jeg er mer klarsynt enn deg er at jeg skjønner hvilke ting jeg skal se for meg. Jeg så for meg at jeg var ingeniør - slo til. Jeg så for meg at jeg skulle ha grå bil - vips, jeg hadde grå bil. Jeg så for meg at jeg skulle ha katt - jarra - jeg har katt. Jeg så for meg at jeg hadde mørkt hår og simsalabim med en innlagt sponsorhilsen til Wella så slo jammenmeg det til også. |
![]() |
![]() |
#360 |
|
Undrer skikkelig på hva Mauser kan bidra med, siden penger er uaktuelt.
![]() |
Emneord |
den andre siden, klarsynthet, ånder |
|
|