|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan sikrer du 6-8-åringen din i bilen?Men er ikke beltestol med løs rygg nettopp for å kunne fjerne ryggen, for så å bare bruke puta da???
|
|
|
|
#102 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan sikrer du 6-8-åringen din i bilen?Fremovervendt i beltestol, begge to. Husker ikke merke i forbifarten.
|
|
|
|
#103 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hvordan sikrer du 6-8-åringen din i bilen?Vi har aldri brukt pute. En pute beskytter ikke noenting.
|
|
|
#104 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Hvordan sikrer du 6-8-åringen din i bilen?7 åringen sitter i beltestol, der blir han noen år.
En, to, tre, fire What you give is what you get in return. Sist redigert av Susse : 12-01-10 kl 10:02. |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan sikrer du 6-8-åringen din i bilen?6 åringen som var 132 ved siste måling i oktober sitter i beltebilstol, en cybex, ikke den naf butikken har men en annen. Ikke fornøyd, Den vipper i sete på forestern for at sete er litt formet, blir nok å bytte det ut.
|
|
|
|
#106 |
|
Lykkelig 3barnsmor:)
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan sikrer du 6-8-åringen din i bilen?Jeg har forstått det riktig (linken over her et sted) at de kan sitte i beltestol til de er 36 kg, men ikke lenger, sant? Lengde har ikke noe å si så lenge setet passer i høyden?
|
|
|
#107 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hvordan sikrer du 6-8-åringen din i bilen?I følge svenske TT så sier de at en beltestol er bedre beskyttelse enn ingenting,
|
|
|
#108 |
|
Lykkelig 3barnsmor:)
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan sikrer du 6-8-åringen din i bilen?Takk Mamma Rosa
|
|
|
#109 |
|
safariqueen
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan sikrer du 6-8-åringen din i bilen?6-åring og 7-åringen her sitter i beltestol, Cybex Solution X-fix. |
|
|
|
|
|
#110 |
|
Audacious
|
Sv: Hvordan sikrer du 6-8-åringen din i bilen?Snart-ni-åringen sitter i beltestol. Ved småkjøring i boligfelt (30-40-grense) hender det hun sitter på bare pute.
|
|
|
#111 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Hvordan sikrer du 6-8-åringen din i bilen?
Vi kjøpte Maxi Cosi Rodi xp som ekstrasete til jentungen da hun var 3 år, og planen vår da var nettopp at ryggen var jo til å ta av om hun vokste ut av setet mtp høyden. Men ved en tilfeldighet underveis i monteringsprosessen til Maxi cosi nr 2 (for vi har vært så fornøyde med brukervennligheten mm med det setet, så vi kjøpte likt til broren 4 år etter førstekjøp) så var det noe i bruksanvisningen som fikk meg tl å stusse... Tror det har vært oppe i en tråd her inne før, og jeg undersøkte hvorfor de hadde endret bruksanvisningen, og fikk altså dette til svar...
|
|
|
#112 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Hvordan sikrer du 6-8-åringen din i bilen?Snart åtteåringen og femåringen sitter i beltestol, og vi har et par ekstra puter til bruk for venner for småkjøring til og fra skole, trening etc.
|
|
|
#113 |
|
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan sikrer du 6-8-åringen din i bilen?Dere som sier at puter er bortkastet, og ikke beskytter noe - hva gjør dere hvis dere har andres barn med dere i bilen? Vi skal begynne å kjøre på omgang til treningen til datteren vår sammen med noen av foreldrene. Vi har selv en Britax Kid og en Britax Kidfix til datteren vår på 7 år og sønnen vår på 4 år. Jeg tror en del av disse andre barna ikke engang bruker seter fortsatt, så det er nok ikke aktuelt at de tar med setene sine. Dessuten skal vi hente dem på SFO og dra direkte til trening. Det er litt vanskelig å hente med seg to bilstoler i tillegg til det andre. Det er fire jenter, og vi har som sagt to beltestoler, og da tenkte jeg å kjøpe to puter til de to andre jentene. Er ikke det bedre enn ingenting?
|
|
|
#114 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Hvordan sikrer du 6-8-åringen din i bilen?Det er sånn vi gjør det ihvertfall, Tito. Det er praktisk umulig å ha annet enn puter som ekstraseter, det er så vidt vi får en pute imellom stolene bak, og dersom det er flere enn en og lillesøster er med må en sitte på pute foran. Det er selvfølgelig bedre enn å sitte helt lavt. Men ingen som jeg har sett her i 2 klasse har sluttet med beltestol eller pute.
|
|
|
#115 |
|
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Jeg har inntrykk av at vi er noen av de få som fortsatt bruker beltestol. Veldig rart synes jeg. Vår eldste synes det er helt greit og da ser jeg ingen grunn til å slutte - det er jo det beste.
|
|
|
#116 |
|
Søkende
Sv: Hvordan sikrer du 6-8-åringen din i bilen?Begge de største (snart 7 og snart 11) sitter i beltestol. Storebror har begynt å protestere så vi kommer vel til å fjerne ryggen snart. |
|
|
|
|
|
#118 |
|
snur
|
Sv: Hvordan sikrer du 6-8-åringen din i bilen?Snart 6-åring og 8-åring begge i beltestol
|
|
|
#119 |
|
Søkende
Nå har jeg fått en prikk hvor det står at det ikke er godkjent sikring å fjerne ryggen på en beltestol selv om det går? Blir ikke det det samme som at de sitter på pute? Noen som vet? |
|
|
|
|
|
#120 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Den har jeg kjøpt til turbo nå.
|
|
![]() |
|
|