|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nordmenn sutrer seg til sykmelding
Tja. Med en pedagogfamilie, hvorav en er leder med personalansvar og ansvar for vikarinnkalling etc., så vet man da litt om hvordan ståa er. Selv om man kanskje ikke har like mye slarv og baksnakking å referere til.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Nordmenn sutrer seg til sykmeldingJeg vet liksom ikke helt hva jeg skal si til deg jeg, rine, for jeg tror egentlig du vet at du sier ting på en veldig utaktisk måte, som gjør det veldig vanskelig å unngå å bli provosert dersom man ikke er velsignet med god helse. Jeg skjønner at du syns det er kjipt at Olsen nedi veien er sykemeldt pga "stress", og snekrer på huset hele dagen, og fester med gutta hele natten på statens regning, mens du må klippe viskelær i to til elevene, tro meg, jeg skjønner det. Og jeg er enig i det, selvsagt. Det er urettferdig. Men det ville blitt like eitrandes urettferdig om jeg skulle blitt trukket i lønn stadig vekk, evnt skvises over på uføretrygd fordi jeg er så vanvittig uheldig å ha en kropp som ikke vil henge med, som svikter meg gang på gang, selv om jeg trener, følger opplegg osv. Bare at da ville det rammet meg, ikke deg. Er det bedre? For det er sånn det blir, da, at noen må svi, og du vil det skal være noen andre enn deg. Vel, det vil jeg og.
Snupsen -05 og Rusket -10 Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs Sist redigert av Mrs. Longbottom : 23-01-10 kl 19:49. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Nordmenn sutrer seg til sykmeldingDet er forøvrog jeg som rødprikket rine, og det var igrunnen fordi hun skrev at hun bedre kunne uttale seg om arbeidsliv enn kie fordi hun nå engang selv deltar i arbeidslivet. Jeg synes det var såpass personangrep og ufint at jeg sendte den. |
|
|
|
#5 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Takk for at du påpekte dette, det fikk meg til å lese på nytt og jeg er mildt sagt sjokkert over nivået av arroganse og ufinhet. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Da det er begrensninger på prikker og jeg ikke gidder prikke vilt så svarer jeg på en motatt prikk i tråden. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Nordmenn sutrer seg til sykmeldingJeg vil skrive enda mer. |
|
|
|
#8 |
|
Sviiisj!!
|
|
|
|
#10 |
|
saftig
|
Ja, vi har jammen sagt akkurat det samme, vi to.
|
|
|
#11 |
|
Er frisk!
|
Sv: Nordmenn sutrer seg til sykmeldingNå har jeg jamen lest HELE diskusjonen...og tenkt mye. Dette er en problemstilling som ikke har noe enkelt fasitsvar i mitt hode.
|
|
|
|
#12 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Nordmenn sutrer seg til sykmeldingÅ...kom du med en historie fra virkeligheten igjen? Mange har belastninger i livet som kan være tøffe, det er det ingen tvil om. Spørsmålet er vel om det er det offentlige Norge sin oppgave å finansiere alle disse belastningene. Kanskje vi kunne snu hele disksusjonen på flisa og dra fram alle de tragiske historiene fra offentlig skole og helsevesen? Foreldre som sliter med å få hjelpe til funksjonshemmede barn, elever som får lutfveisinfeksjoner av mugg i klasserommene fordi kommunen bruker opp altfor mye av pengene på voksne som mener de har rett og krav på full lønnskompensasjon i alle tenkelige og utenkelige motgangssituasjoner her i livet. Jeg kjenner mange slike historier, og de er heller ikke fiktive. Mange lider pga den ordningen vi har i dag også, SF, det kan virke som om du ikke helt klarer å se den siden av saken? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Har jeg noensinne gitt uttrykk for noe som helst annet enn at jeg ser det hensiktsmessig å få folk ut i jobb? |
|
|
|
#14 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Eksempelet var tatt fra RL, ja, men selvfølgelig tok jeg det verste eksempelet.
Jeg er ikke imot å behandle syke mennesker, men all den tid denne tråden handlet om sutrete nordmenn, har jeg null tro på at dine forslag om å behandle dem som syke kommer til å hjelpe på syketallene. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Greia er at man da ihvertfall får gjort noe for de som virkelig er syke. Det sparer penger det og. Og når apparatet er på plass så de som virkelig er syke er ivaretatt så er det også lettere å gjøre noe med de som ikke egentlig er syke. Da vet man mer om hvem de er. Da kan man også se på hva som er greia med disse. Om de har et rusproblem så kan man bedre identifisere dette når vi faktisk kan behandle det hvis det bare er en vond skulder - og det viser seg at det egentlig ikke var skulderen som var greia. |
|
|
|
#16 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Dette er det jeg mener også. Konkret oppfølging med mulighet for å faktisk ansvarliggjøre individet. Ja, du får sykelønn fra NAV, men da kan faktisk din nye "arbeidsgiver" også sette krav til at man er med på å ta tak i situasjonen. I
|
|
|
#17 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Javel, da hjelper det vel ikke at jeg aldri har vært borti en eneste kollega som har dratt frem mobbe-kortet? Tror det er en del som har følt seg urettferdig behandlet av ledelsen, men de har da aldri kalt det mobbing, og ikke har jeg opplevd at de har blitt sykemeldte, heller. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Er frisk!
|
Sv: Nordmenn sutrer seg til sykmeldingJeg blir matt, Rine! Du klarer å dra fram de sutrete kollegaene dine i HVER ENESTE tråd hvor det er mulig. Det hjelper jo heller ikke at jeg forteller at jeg aldri har vært borti en eneste kollega som du skisserer, for da får jeg jo bare høre at det tror ikke folk på.
|
|
|
|
#19 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Nordmenn sutrer seg til sykmeldingJeg kjenner at jeg er både sjokkert og litt stum her jeg sitter, uten evne til å si noe særlig fornuftig i grunn. En
|
![]() |
|
|