|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#421 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nordmenn sutrer seg til sykmeldingNettopp fordi lærere til stadighet blir dratt fram som en yrkesgruppe som har det spesielt tøft på jobb, mener jeg at mange sutrer, ja. Du spør om jeg tror det. Nei, jeg tror det ikke, jeg vet det. Man skal ikke finne seg i alt som lærer heller, men når jeg kjenner til lærere som sutrer (og blir sykemeldte, fordi det var dråpen, liksom,) fordi de fikk undervisning siste time fredag- i år igjen! Siste time fredag varer til 14.30 |
|
|
|
|
|
#424 |
|
Passiv
|
Sv: Nordmenn sutrer seg til sykmelding
Har jeg noensinne gitt uttrykk for noe som helst annet enn at jeg ser det hensiktsmessig å få folk ut i jobb? |
|
|
|
#426 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Eksempelet var tatt fra RL, ja, men selvfølgelig tok jeg det verste eksempelet.
Jeg er ikke imot å behandle syke mennesker, men all den tid denne tråden handlet om sutrete nordmenn, har jeg null tro på at dine forslag om å behandle dem som syke kommer til å hjelpe på syketallene. |
|
|
|
|
|
#428 |
|
Passiv
|
Greia er at man da ihvertfall får gjort noe for de som virkelig er syke. Det sparer penger det og. Og når apparatet er på plass så de som virkelig er syke er ivaretatt så er det også lettere å gjøre noe med de som ikke egentlig er syke. Da vet man mer om hvem de er. Da kan man også se på hva som er greia med disse. Om de har et rusproblem så kan man bedre identifisere dette når vi faktisk kan behandle det hvis det bare er en vond skulder - og det viser seg at det egentlig ikke var skulderen som var greia. |
|
|
|
#430 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Nordmenn sutrer seg til sykmeldingJeg kjenner at jeg er både sjokkert og litt stum her jeg sitter, uten evne til å si noe særlig fornuftig i grunn. En
|
|
|
#434 |
|
Passiv
|
Det er verre skjebner enn å ikke klare å dele ut tyttebær. |
|
|
|
#435 |
|
Erfaren nok
|
|
|
|
#437 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Dette synes jeg er et godt poeng. Spørsmålet blir til slutt, _hvor_ mange "only in it for the money"-syke har vi råd til?
|
|
|
#438 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Nordmenn sutrer seg til sykmeldingMen hvis realiteten er at sykefraværet har vært så og si stabilt i 20 år.. Så kan det jo umulig være så ille? Altså. Jeg skjønner at summen som går ut er stor, og at det beste hadde vært om den var mindre. Men det er jo uansett stabilt?
|
|
|
#439 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Dette er det jeg mener også. Konkret oppfølging med mulighet for å faktisk ansvarliggjøre individet. Ja, du får sykelønn fra NAV, men da kan faktisk din nye "arbeidsgiver" også sette krav til at man er med på å ta tak i situasjonen. I
|
|
|
#440 |
|
Erfaren nok
|
En gang jeg humpet på krykker så fikk jeg ikke dekt drosje til og fra jobb, og måtte holde meg hjemme.
|
![]() |
|
|