|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
can-jur
|
![]() Hvordan bør maten du spiser være laget?Har du noen tanker om det i det heletatt eller er det et fett så lenge den smaker okey og er billig?
![]() |
![]() |
#2 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan bør maten du spiser være laget?
Jeg konsentrerer meg først og fremst om kortreist mat, gjerne økologisk, og øko-egg fra frittgående høner. Utover det har jeg nok ikke satt meg inn i hva slags svin de ulike store selskapene har på skogen rundt omkring i verden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hvordan bør maten du spiser være laget?Ahh, før den kom til butikken... Jeg tenkte på hvordan den burde være tilberedt, ikke fremstilt.
![]() |
#4 |
can-jur
|
![]() Sv: Hvordan bør maten du spiser være laget?Hm.... jeg er faktisk litt overrasket over det manglende engasjementet.
![]() |
![]() |
#5 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvordan bør maten du spiser være laget?Jeg skal sjekke opp i følgende: |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hvordan bør maten du spiser være laget?http://www.bleieboden.no/productdetails.php?product=85
![]() |
#8 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Jeg tror du nærmer deg noe der. Jeg tror ikke du på grunnlag av oppslutningen i denne tråden kan trekke noen konklusjon om engasjementet på den jevne FP-bruker. Kanskje du får bedre oppslutning om du snevrer inn temaet og/eller konkretiserer litt mer i stedet for å legge ut mange stikkord og håpe på at noen har lyst til å mene noe.
![]() |
#9 |
Bedreviter
|
Det er over-hypede nøtter som du kan putte i vaskemaskinen i stedet for såpe. De vasker tøyet litt mindre rent enn det blir med bare vann. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hvordan bør maten du spiser være laget?Jeg hadde selvsagt lest det på FP og ikke den opprinnelige kilden, men her er i alle fall tråden: http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=40340 |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvordan bør maten du spiser være laget?Jeg legger vekt på billig mat. :bryter sammen og tilstår: |
![]() |
![]() |
#12 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hvordan bør maten du spiser være laget?Jeg legger i all hovedsak vekt på at maten skal være godt tilberedt og av førsteklasses kvalitet. Alt annet er ganske underordnet. Jeg kan godt kjøpe økologiske gulrøtter og betale ekstra for det hvis de ser ut til å smake bedre enn de vanlige, men ikke hvis jeg ikke får noe igjen for det i (merkbar) kvalitet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvordan bør maten du spiser være laget?Jeg burde vel strengt tatt skrevet at jeg er ekstremt opptatt av at maten inneholder nok protein. Det er igrunnen det som er temmelig styrende for hva jeg spiser. |
![]() |
![]() |
#14 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Ja, det var det jeg mente å si, egentlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvordan bør maten du spiser være laget?For meg er det viktigst at det er godt, og så bør det i tillegg være ganske sunt (ikke for mye fett). Vi liker også å ha variasjon i middagene våre.
![]() |
![]() |
#16 |
Erfaren
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan bør maten du spiser være laget?Spiser mye økologisk frukt og grønt, har en abonnementsordning hvor vi får levert frukt og grønt, og frokostpakke med brød o.l. Prøver også å finne kortreiste produkter, men ofte må jeg da velge om jeg vil ha kortreist eller økologisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan bør maten du spiser være laget?Vi spiser ikke kjøtt bla.a pga. Forurensning ved produksjon, og kjøper som oftest lokalt produsert mat hvis det er mulig. Vi skulle gjerne ha spist mer økologisk, men økonomien tillater ikke det nå.
![]() |
#18 |
Endelig ferdigflyttet
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan bør maten du spiser være laget?Jeg er også der at maten skal være billig. Har ikke råd til å være bevisst på dette, men skulle gjerne ha vært det.
![]() |
#19 |
can-jur
|
![]() |
![]() |
|
|