Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hjemmelagede fiskekaker

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-09, 10:43   #1
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Hjemmelagede fiskekaker

Jeg har mange torskefiler i frysen. Lurer på om jeg kan bruke de til fiskekaker, eller om jeg bør tilsette litt annen fisk i tillegg? Sei/hyse osv.

Noen som har erfaring med å lage melkefrie fiskekaker?

Har funnet ut at det er på tide 2åringen min får smake fiskekaker.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 14:13   #2
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjemmelagede fiskekaker

Lager bare fiskekaker med fersk fisk. Frysing gjør at de ikke henger sammen, er min erfaring. Hva bruker du som bindemiddel til frossenfisk?

Fiskekaker uten melk er uproblematisk; du bruker fiskekraft i stedet for melk.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 14:20   #3
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Leste på nett at man kunne hive med tinevannet til fisken så ble det velykket like vel. Nå har jeg laget røren og skal steke. Så får vi se hvordan det går. Tok å laget med havrefløte.

Gammel 06-08-09, 16:17   #4
United
På (opp?)tur

United sin avatar

United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Ble de gode?

Gammel 06-08-09, 19:18   #5
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Tja. De hang sammen, men de var litt feil kosestens på. For mye fisk i forhold til andre ting. Restene gikk i bosset, ble ikke fryst noe. Får prøve igjenn en annen gang.

Gammel 06-08-09, 19:38   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også dårlig erfaring med å lage fiskekaker av frossen fisk, de ble "korte" i konsistensen og hang ikke ordentlig sammen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 20:37   #7
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det bør være fersk hysefilet.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 01:10   #8
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Standard

Ja, hyse eller sei

Gammel 19-01-10, 21:33   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fader og, jeg kjøpte frossen sei i dag for å lage fiskekaker til middag i morgen, men da dår jeg droppe det. Husker faktisk at jeg laget av frossen sei tidligere, og de hang veldig dårlig sammen ja. *demrer*

Jeg får lage seibiff i stedet.

Gammel 19-01-10, 22:35   #10
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Torsk funker generelt ganske dårlig til fiskekaker vel? Jeg har lagd av sei som hadde vært fryst, og de ble da gode..

Gammel 19-01-10, 23:32   #11
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Fader og, jeg kjøpte frossen sei i dag for å lage fiskekaker til middag i morgen, men da dår jeg droppe det. Husker faktisk at jeg laget av frossen sei tidligere, og de hang veldig dårlig sammen ja. *demrer*

Jeg får lage seibiff i stedet.

Hm, lagde ikke Wenche på GMN fiskeboller i dag da? Av frossen hvit fisk? Hvis du vil lage fiskeboller istedetfor fiskekaker mener jeg...?

Gammel 19-01-10, 23:33   #12
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Joda: http://www.tv2.no/gmn/wenche/oppskri...r-1377013.html

Gammel 19-01-10, 23:34   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da blir mannen skuffet siden han ikke liker det, han hadde gledet seg til fiskekaker. Men det kan jeg jo gjøre en annen gang, takk for tipset!

Jeg kan prøve å lage fiskekaker, kan vel ha i litt mer potetmel eller noe så de henger bedre sammen?

Gammel 20-01-10, 01:24   #14
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Potetmel, egg og tinevannet ja.

Gammel 20-01-10, 09:32   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Tinevannet ja, det må jeg huske. Takk.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:48.