|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Har bakt søte kaker
|
Noe vits med vinterdress/kjøredress første vinteren til barn født i juni?Lurer litt på dette. Har jo termin i slutten av juni (blir vel månedskiftet juni/juli tenker jeg) og da vil babyen være 5-6 måneder når det er vinterstid. Bruker 5-6 måneder gamle babyer kjøredress i bilstolen eller vinterdress i vogna? Ser for meg at det kan være praktisk i bilstolen med tanke på kulde/vind, men at det kan være overflødig i vognen kanskje? Men når babyen begynner å sitte oppe i vognen er det kanskje nødvendig?
|
|
|
#2 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Noe vits med vinterdress/kjøredress første vinteren til barn født i juni?Jeg hadde muligens kjøpt til et barn født i juni. Min er født sent på høsten og har ikke. Tror de minste dressene jeg har funnet er i str. 74 - noe lillebror er til sommeren! Min nr. 2 er et vårbarn og hun hadde vinterdress i str. 74. :babler:
|
|
|
#3 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noe vits med vinterdress/kjøredress første vinteren til barn født i juni?Vi brukte bilstolpose til junibarnet vårt. Vi startet å bruke den allerede tidlig på høsten (uten å lukke igjen posen - vår kunne åpnes helt opp slik at det bare ble varmt å sitte på). Jeg har aldri brukt kjøredress til mine. Heller ikke dress i vognen så lenge de lå i bag (bare god og varm pose). Jeg har brukt vinterdress i vogn så snart ungene har begynt å gå.
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske? Sist redigert av Veronal : 21-01-10 kl 09:58. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noe vits med vinterdress/kjøredress første vinteren til barn født i juni?Hvis du for eksempel skal kjøre å hente Knerten i barnehagen, så er det jo kjekt at minstemann har godt med klær på seg ut og inn av bilen og i kald bil. Min minste som er født i september hadde kjørepose de to første månedene og deretter vinterdress. En helt aldeles nydelig myk vinterdress for babyer som var altfor stor i str. 74/80, men han holdt seg god og varm. Hvis vi skulle mye opp og ned av vogna tok jeg denne dressen oppi voksiposen også, men ellers holder det vel med en jakke for unger som har tenkt til å sitte litt mer og få med seg litt av verden!
|
|
|
#5 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Noe vits med vinterdress/kjøredress første vinteren til barn født i juni?Takk for tips. Det du sier Lizzie om ut og inn av bil til barnehage er jo en del av grunnen til at jeg tenker at det kan være kjekt.
|
|
|
#6 |
|
|
Sv: Noe vits med vinterdress/kjøredress første vinteren til barn født i juni?Den minste dressen vi brukte til gutten vår (født i mai) var en Reflex med ullfór i str. 74. Det var på senvinteren vi brukte den og den passet også som vår og høstdress da han var passert året. Vi hadde en litt myk tett kjøredress som vi brukte før den tid. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Etylbarbital
Sv: Noe vits med vinterdress/kjøredress første vinteren til barn født i juni?Sånn, ja. Ja, nei, vi bar inn bilstolen inn i barnehagen med ungen oppi eller tok ungen i mei tai eller sjal under jakken. Jeg orket ikke å ha ungen på gulvet før ungen kunne sitte.
|
|
|
#8 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Noe vits med vinterdress/kjøredress første vinteren til barn født i juni?Takk for tips. Tror jeg går for 68 i et merke som er litt romslig. Det blir nok bra. Og kanskje en jakke i 74 (for da har nok babyen begynt å sitte mer oppe tenker jeg.
|
|
|
#9 |
|
|
Sv: Noe vits med vinterdress/kjøredress første vinteren til barn født i juni?Jakke er veldig greit i 74, men det var mot våren at jeg begynte å se behovet for dress. Når ungene er 10 mnd+ er det å gå på lekeplasser og leke i sand artig og da er dress en fin ting å ha, men da trengs ikke vinterdress, men heller en vårdress eller bare regnbukse og jakke. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Noe vits med vinterdress/kjøredress første vinteren til barn født i juni?
Når jeg sier dress i 68, mener jeg mer sånn tynn fleece- eller ulldress med/uten vindtett stoff utenpå, som babyen kan ha i bilstolen. Sånn skikkelig utedress for sandkasseleking tror jeg vi ser an behovet for til neste salg i januar om et år.
|
|
|
#11 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Noe vits med vinterdress/kjøredress første vinteren til barn født i juni?Jeg bruker denne typen til lillebror:
|
|
|
#12 |
|
...
Sv: Noe vits med vinterdress/kjøredress første vinteren til barn født i juni?Vinterdress kan det jo bli behov for utpå vinteren. Men da holder det kanskje å kjøpe en vårdress å ha godt med ull under. Kan jo være gøy å være med storebror ut i snøen på akebrett.
|
|
|
#13 |
|
Har bakt søte kaker
|
Bilstolpose ja.. Hmm, hvordan ser det ut mon tro?
|
|
|
#14 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Sv: Noe vits med vinterdress/kjøredress første vinteren til barn født i juni?Jeg har to som er født i juni'08 og ifjor brukte jeg sånne dress/poser som kan kjøpes på f.eks Lindex eller ulldresser med evt. tepper over når de skulle inn/ut av bil/bhg. i forbindelse med henting av storesøster.
|
|
|
#15 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Noe vits med vinterdress/kjøredress første vinteren til barn født i juni?Hva tror dere om denne Trolldressen? Den virker tynn siden det bare er et lag ull inni. Blir vel ikke for tykk til bilstol den eller?
|
|
|
#16 |
|
Fornøyd
|
Sv: Noe vits med vinterdress/kjøredress første vinteren til barn født i juni?På min mai-gutt brukte jeg ullundertøy og en tykk, myk fleece-dress. Dette holdt godt for slike inn og ut av barnehagen-turer.
|
|
|
#17 |
|
er her
|
Sv: Noe vits med vinterdress/kjøredress første vinteren til barn født i juni?Vi har hatt kjøredress i de fleste str til begge gutta våre, greit med en varm fleesdress til kjøreturene.
|
|
|
|
#18 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Noe vits med vinterdress/kjøredress første vinteren til barn født i juni?Vet du hva du får, kokos? Siden du tenker å handle nå.
|
|
|
#19 |
|
Har bakt søte kaker
|
Har ikke peiling på kjønn enda, ordinær UL på tirsdag, så vi får se det da. Uansett liker jeg hverken rosa eller blått, og de fleste andre farger går til begge kjønn, så det er greit nok å handle sånne store ting hvis fargen er nøytral (som for meg er brun, rød, grønn, orange, svart, grå osv. bortsett fra lilla).
|
|
|
#20 |
|
...
Sv: Noe vits med vinterdress/kjøredress første vinteren til barn født i juni?Jeg synes Trolldressen blir for tykk i bilstolen. Selene skal nære kroppen og det får man ikke til når man har pose/dress som krever selen på utsiden. I tillegg så må du da løsne seler og åpne pose hvis du skal inn steder. Bilstolpose drar du bare opp glidelåsen(e) på så er det klart. Ikke noe baby som forstyrres.
|
![]() |
|
|