Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er det til middag i dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-07, 15:35   #1301
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

I dag skal vi ha kyllingsalat.
Den består av 1/3 kyling, 1/3 salat og 1/3 ris.
(bruker gjerne litt mere kylling jeg da og litt mindre ris)
Serveres med baguetter og Gresk dressing.
Skal vel ha litt løk, tomat, agurk osv også, men det tar jeg i egen boller så man kan ta hva man vil og mengden man selv vil.

Gammel 23-01-07, 15:41   #1302
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

I dag blir det kjøttdeig av svin, fullkornsspaghetti og salat.

Gammel 23-01-07, 15:59   #1303
lil'c
Passiv

Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Hva er det til middag i dag?

Jeg tror vi spiser på Krishna på Majorstua idag jeg.

lil'c er ikke aktiv  
Gammel 23-01-07, 16:03   #1304
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har spist litt rester fra i går, pannekaker med hvetemel, og i dag blir det kylling til middag, ovnsstekt sådan, med vanlig tagliatelle og hvitløkssaus.

Nabbe er ikke aktiv  
Gammel 23-01-07, 16:25   #1305
Zita
Fullverdig medlem

Zita sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Zita har et hav av muligheter foran seg
Standard

Fiskegrateng.

Zita er ikke aktiv  
Gammel 23-01-07, 16:26   #1306
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sportsbrødpølsepizza

Garbella er ikke aktiv  
Gammel 23-01-07, 16:31   #1307
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

I dag prøver jeg meg på Madam Mims Suksessfiskegryte

Sitat:

Suksessfisk

I en ildfast form la jeg 400 g frossen seifilet, 3 skrelte gulrøtter i skiver, 6 skrelte poteter i skiver, 1 purre i ringer, 1 fedd hakket hvitløk og brokkoli i små buketter.

Over dette hadde jeg tomatsaus:
4-5 ss smør
4-5 ss hvetemel
smelt smøret, ha i melet, rør sammen, spe med 4 dl vann, 1 dl matfløte og 1 dl melk (eller 2 dl melk), 1 ss buljongpulver, 4 ss tomatpure. Smak til med salt og pepper og ørlite chilipulver.

Stekes i ovn på 200 C i 50 min, og etter 20 min i ovnen hadde jeg på en neve raspet ost. Jeg kokte litt fullkornpasta ved siden av.

(jeg lagde klart kvelden før, og det var bare å sette i ovnen dagen etter, det smakte fortreffelig!)

Mandarin er ikke aktiv  
Gammel 23-01-07, 16:41   #1308
Pope
Fraværende...til tider.

Pope sin avatar

Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her blir det fiskepudding i hvitsaus (a la Grete Roede) med poteter og revet gulrøtter.

Gammel 23-01-07, 16:49   #1309
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Fullkornspasta (skruer) med kjøttsaus (kyllingkjøttdeig, løk, hvitløk, revet gulrot, revet sellerirot, hakkete tomater, tomatpure', salt, pepper og litt oregano). Revet ost, grønn pesto, tomatbåter og hvitløksbrød etter ønske.

Gammel 23-01-07, 17:01   #1310
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lasagne, brød og salat.

Canisa: Nam!

Gammel 23-01-07, 18:06   #1311
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag ble det helfabrikata. Mannen min jobber sent og jeg benyttet meg av frossenvarer for å slippe å lage mat med alle tre rundt meg. Så her ble det Kapteinens fylte rødspette, pommes noisettes og brokkoliblanding. Lettvint og greit i dag.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 23-01-07, 18:10   #1312
Robina
Aktiv

Robina sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Robina er litt kul
Standard

Wok med marinert svinekjøtt.

Gammel 23-01-07, 18:29   #1313
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

BigOne Home made style. Kom nettopp hjem og orket ikke finne på noe annet. :dårlig planlegger:

Fluke er ikke aktiv  
Gammel 23-01-07, 19:05   #1314
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

I dag ble det tomatsuppe med kokt egg.

Estrella er ikke aktiv  
Gammel 23-01-07, 19:08   #1315
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Wok med svinefilet og diverse grønnsaker, soyasaus og fullkornris.

Claire er ikke aktiv  
Gammel 23-01-07, 19:10   #1316
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Hvor: Oslo
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I dag tok jeg en "tager hva vi haver"-tilærming, det resulterte i en thai-krydret kokosmelksaus med løk, hvitløk og ingefær, champignon, selleri, gulrot og kinakål. Servert med naturris, mango pickle, mango chutney og soyasaus. Og fersk koriander såklart. Vi voksne likte det veldig godt, men vesla ville heller ha en banan.

Bequita er ikke aktiv  
Gammel 23-01-07, 19:40   #1317
Pope
Fraværende...til tider.

Pope sin avatar

Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Fullkornspasta (skruer) med kjøttsaus (kyllingkjøttdeig, løk, hvitløk, revet gulrot, revet sellerirot, hakkete tomater, tomatpure', salt, pepper og litt oregano). Revet ost, grønn pesto, tomatbåter og hvitløksbrød etter ønske.

Smaker fullkornspasta mer enn vanlig? Lurer på om jeg skulle prøvd å få tak i det neste gang.

Ellers så ser jeg det er mange som wok'er her. Det er det lenge siden vi har gjort.. men er det ikke vanskelig å få ungene til å spise det?

Gammel 23-01-07, 19:41   #1318
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Ungene spiser det.
Og fukllkornspasta smaker MYE mer, og er mye mer mettende.

Gammel 23-01-07, 19:43   #1319
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pope, her.

Ellers så ser jeg det er mange som wok'er her. Det er det lenge siden vi har gjort.. men er det ikke vanskelig å få ungene til å spise det?

Wok med kylling er en av favorittmiddagene til Eivind, 2 1/2 år. Både med vanlig ris, fullkornsris og nudler.

Gammel 23-01-07, 19:43   #1320
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Ungene spiser det.
Og fukllkornspasta smaker MYE mer, og er mye mer mettende.

Må bare fortelle at mannen her er blitt helt frelst.
Han kommer ikke over hvor fort mett han blir når han spiser fullkornspasta i stedet for vanlig.

Mandarin er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:55.