|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg spør (logistikk ved legevaktbesøk)Vi har aldri vært på legevakten med ungene, men jeg ser for meg at en av oss hadde dratt og den andre var hjemme med den andre.
|
|
|
#25 |
|
ctrl+z
|
Sv: Jeg spør (logistikk ved legevaktbesøk)Vi reiser uansett aldri to voksne til legevakta. De gangene det har vært svært alvorlig har vi ringt 113 og fått naboer til å passe de sovende.
|
|
|
#26 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Jeg spør
Temmelig syk, men ikke nødvendigvis alvorlig (som i dødelig) syk. Vi har dratt et par ganger på natta pga at Peder har vært veldig tett feks, og slet med pusten.
|
|
|
#27 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg spør (logistikk ved legevaktbesøk)Ein reiser med barnet, ein blir att. Hadde det vore alvorleg hadde eg vekt ein av mine gode naboar for å passe friske barn, så vi kunne reise begge to.
|
|
|
#28 |
|
maler
|
Sv: Jeg spør (logistikk ved legevaktbesøk)Jeg har dog reist på legevakta med tre friske barn etter leggetid for å få mannen til lege. Men da snakket vi syk så det holdt, ikke tid til å vente på barnevakt.
|
|
|
#29 |
|
ctrl+z
|
Men da er vel ikke legevakta stedet? Ved akutt sykdom blir man jo uansett henvist til 113 evnt. mottagelse?
|
|
|
#30 |
|
ctrl+z
|
Sv: Jeg spør (logistikk ved legevaktbesøk)Djeez. Mange rare legevakt-avgjørelser ja.
|
|
|
#31 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Jeg spør (logistikk ved legevaktbesøk)Jeg har bare opplevd å måtte dra med sykt barn til legevakta (i ambulanse) midt på natta, uten at begge foreldrene var hjemme. Da stilte naboen opp, og sov på sofaen vår mens jeg og Hassel var på legevakta. Hadde begge foreldrene vært hjemme, ville en av oss blitt hjemme med Kløver (som sov seg gjennom det hele). Vanskelig å vite hvordan jeg ville ha reagert i en livstruende situasjon. Om vi visste at barnet sto i fare for å dø på vei til legevakt/på sykehuset, så ville vi nok begge ha foretrukket å være med, for vår egen del. Heldigvis har vi mange gode naboer ganske tett, så noen hadde nok stilt opp da.
|
|
|
#33 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Jeg spørJeg bor alene med barna, og om jeg må på legevakten så kan jeg spørre om en av de eldste kan passe på mens jeg er avgårde, og om eksen er tilgjengelig, så stiller han opp, enten tar barnet som må til legevakten med seg, eller jeg reiser og han blir hos de andre barna. I en krisesituasjon der jeg ikke kunne fått noen til å se etter hjemme, så måtte jeg tatt med meg alle, siden jeg ikke får annen barnevakt på natta.
|
|
|
|
#34 |
|
Strikker
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg spør (logistikk ved legevaktbesøk)Svigers bor i underetasjen, så om vi begge skulle ha dratt på legevakta med sykt barn hadde ikke det vært noe problem for oss -heldigvis!
|
|
|
#35 |
|
Introvert textrovert
|
|
|
|
#36 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Jeg spør (logistikk ved legevaktbesøk)Jeg ville ikke dratt med meg friske barn på legevakten dersom de var våkne heller. Så så sant det ikke var svært alvorlig sykdom (type livstruende/sanseløs av skrekk for at det er livstruende) så ville jeg dratt alene.
|
|
|
#37 |
|
Bedreviter
|
Sv: Jeg spør (logistikk ved legevaktbesøk)
Ja, men jeg ikke nødvendigvis livstruende syk. Jeg har vært på legevakta flere ganger om natten, jeg, uten at jeg har vært redd for at det var noe livstruende. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Hvor: østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg spør (logistikk ved legevaktbesøk)Signerer safran, med mindre det hadde vært absolutt krise fare for varige meen død og fordervelse da ville jo begge foreldre såklart være tilstede, men vi hadde ikke tatt med søsken i en så dramatisk situasjon, hadde da ringt barnevakt.
|
|
|
#39 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg spør (logistikk ved legevaktbesøk)Jeg tror ikke jeg hadde hatt lyst til å ha med det friske barnet selv om det var akutt livstruende, jeg synes det høres skremmende ut for et søsken å være med på.
|
|
|
#40 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg spør (logistikk ved legevaktbesøk)
Jepp.
Dette har skjedd her. Ikke midt på natten, da men jeg måtte sitte i baksetet sammen med minsten som kastet opp og bøyde hodet bakover i ren refleks hver gang. Vi måtte ta tak i hodet hennes hver gang hun kastet opp.
Enig her også. Om ikke det er krise (som nevnt over) så drar bare en.
|
![]() |
|
|