|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva er vanlig sykefravær på en arbeidsplass?Vi har 4,65 % i sykefravær, her er ikke syke barn medregnet.
![]() |
#2 |
Erfaren
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er vanlig sykefravær på en arbeidaplass?Jobber og i barnehage, stor enhet og vi har hatt sykefravær på rundt 10%. Jobba mye med å få nedgang og stadig tema at det er altfor høyt. Mye langtidsfravær trekker det hele opp. Sist redigert av Tranquil : 23-01-10 kl 16:02. Årsak: Lagt til mere info |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
...
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er vanlig sykefravær på en arbeidaplass?Hvis vi ikke regner med syke barn-dager, så har vi et veldig lavt sykefravær på min jobb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Hva er vanlig sykefravær på en arbeidaplass?Det registrerte fraværet hos oss er rundt 4 %. Gjelder psykiatrisk poliklinikk på sykehus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er vanlig sykefravær på en arbeidaplass?Tror de er litt dårlig å følge opp statistikken hos oss. I tillegg er det på en måte litt vanskelig. Er man ikke helt i toppform blir man gjerne hjemme og jobber hjemmefra. Kan være at det raskt er tilsvarende av full dag i hva man får gjort, eller kanskje man tar det litt rolig og i basis legger igjen en halv dag på hjemmekontoret selv om snørra renner e.l. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
trøtt
|
![]() Sv: Hva er vanlig sykefravær på en arbeidaplass?Vi var oppe i 14 % siste kvartal i fjor, men det kommer av at vi har hatt to langtidssykemeldte (av 11 ansatte). Det er mye, og slår så hardt ut fordi vi er så få. Ellers pleier vi å ha lite fravær, under 5 %.
![]() |
#8 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Hva er vanlig sykefravær på en arbeidaplass?Vi er vel rundt 60 stk tror jeg. Og har et alt for høyt sykefravær. Men sykt barn dager tror jeg er med i dette tallet... Vi sliter med rundt 15% tror jeg..
![]() |
#9 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er vanlig sykefravær på en arbeidsplass?I barnehagen til ungene er det 17 % sykefravær, dette uten syke barn-dager. Jeg synes det er svært alarmerende. Særlig siden det for det meste er kortere fravær. Jobber selv i barnehage, med 11 % fravær. Det er også altfor mye og skyldes til dels arbeidsmiljøet, vil jeg tro.
![]() |
#10 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva er vanlig sykefravær på en arbeidsplass?Rundt 4 %, det har vært veldig stabilt siden 2000. Vi er en stor bedrift. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Hva er vanlig sykefravær på en arbeidaplass?
Teorier? Jada, massevis. Men kan ikke underbygge det med forskning...
![]() |
#13 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hva er vanlig sykefravær på en arbeidsplass?huff, vi er bare 10 ansatte og akkurat nå er 3 langtidssykemeldt, om èn blir forkjøla er jo fraværet 40% plutselig. For 2 år siden hadde det ligget på tilnærmet 0 i årevis.
![]() |
|
|