Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vognspørsmål: I hvilke sitter barnet vendt mot meg?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-10, 20:54   #1
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vognspørsmål: I hvilke sitter barnet vendt mot meg?

Jeg tenkte altså å ha en vogn hvor barnet ser mot meg. Egentlig er jeg mest keen på OTH, men disse kan ikke snus. (Dvs, de kunne ikke det i 2006, da jeg kjøpte en slik. Det har kanskje endret seg?) Hvilke alternativer har jeg? Det er et poeng at den kan brukes til barnet er rundt 4 år. Det var i hvert fall så lenge vi brukte vogn til guttungen.

Det er heller ingen ulempe om den er lett og grei, at den har plass til å legge litt bagasje under og at den ser ok ut. At den kan snus begge veier er vel heller ingen ulempe.

Noen som kan vogner og vil hjelpe meg?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 20:56   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognspørsmål: I hvilke sitter barnet vendt mot meg?

Du skal ha en bugaboo. Jeg er helt sikker. Jeg er også av typen som ikke liker å trille ungene vendt fra meg. Jeg liker å skravle med dem mens i er på tur. Eller kanskje det bare er mine unger som snakker så lavt at de må være vendt mot meg for at jeg skal høre hva de sier?

Gammel 23-01-10, 20:58   #3
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror Teutonia har en fin 3-hjuling som kan has begge veier, ellers er jo Bugaboo en god idé om dere ikke ser for dere altfor mange markaturer.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 21:01   #4
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Teutonia s3 kan brukes med sittedel begge veier.

Gammel 23-01-10, 21:01   #5
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Skal ikke den nye TFK-en funke begge veier?
Det er vel så nært opptil OTH/MB som du kommer, uten at det er det.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 21:02   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Tror Teutonia har en fin 3-hjuling som kan has begge veier, ellers er jo Bugaboo en god idé om dere ikke ser for dere altfor mange markaturer.

Hva er det du insinuerer? Syntes du ikke at buggisen min var god nok i halvmetern med snø opp til Ullevålseter ...... jeg husker i hvert fall at jeg bannet mest av alle.

Denne er veldig intern, altså. Buggis egner seg ikke når man skal gå i bløt snø over litt lengder, men det er egentlig få vogner som er særlig egnet til det.

Gammel 23-01-10, 21:03   #7
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er ikke Teutonia og TFK innmari tunge?

Bugaboo har jeg fått beskjed om fra Kif også. Jeg har aldri så mye som tatt i en slik. Hvem er det som selger disse? Og hvor mye koster de? Kan de brukes til barnet er fire år?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 21:07   #8
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes sportsdelen til TFK er diger.

Er det viktig for deg med trehjuling? Hvis ikke slår jeg et slag for Teutonia Mistral. Vi har hatt den til begge barna og er kjempefornøyde.

Gammel 23-01-10, 21:09   #9
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Vi har en teutonia s3 stående her på vent til lillebror kommer ut, og valgte den vogna fordi den fungerer begge veier. Jeg har trilla oth litt og vet at den er veldig god, men for meg er det altså ikke et alternativ å ikke kunne ha barnet mot meg. Med fashionbag veier vogna 14 kg, og med sportsvogndelen mener jeg det var 15 kg? Uansett, den er ikke blandt de tyngste, og vi trillet den hjem i snøen i romjula og syns den fungerte veldig greit full av varer i alle fall.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 21:12   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Buggisen veier virkelig veldig lite, og har overlegen svingradius. Min øyebklikkelig 5-åring er jo definitivt ikke av de største, men sitter fint i den.

Gammel 23-01-10, 21:29   #11
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Er ikke Teutonia og TFK innmari tunge?

Bugaboo har jeg fått beskjed om fra Kif også. Jeg har aldri så mye som tatt i en slik. Hvem er det som selger disse? Og hvor mye koster de? Kan de brukes til barnet er fire år?

Min store unge vokste ut av buggisen før han var tre år gammel.
Vi byttet til en Bee, den var lenger i ryggen men funker ikke så veldig bra i snø. Men den holdt fint ut resten av vognperioden som var i sommerhalvåret.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 21:39   #12
wollafruen
Fullverdig medlem

wollafruen sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Romerike
wollafruen er litt kul
Standard

Hartan (tysk produsent) har vogner som kan snus både hit og dit dvs, de har en hvor "styret" kan vippes over vogndelen, slik at man bare bytter hvilken side man skyver vognen fra. Også finnes det andre hvor "styret" (gaaah...finner ikke det riktige ordet!) og resten av understellet er fast, og bag eller sportsvogndel enkelt kan klikkes løs snus i den retningen man ønsker barnet skal sitte.

Jeg har en Hartan skater fra 2007 (tror jeg) som har fast understell, tre breie gode hjul, og bag- og sportsvogndel hver for seg. Begge kan snus på understellet.

Gammel 23-01-10, 21:53   #13
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hva er det du insinuerer? Syntes du ikke at buggisen min var god nok i halvmetern med snø opp til Ullevålseter ...... jeg husker i hvert fall at jeg bannet mest av alle.

Denne er veldig intern, altså. Buggis egner seg ikke når man skal gå i bløt snø over litt lengder, men det er egentlig få vogner som er særlig egnet til det.

Jeg husker det som at du slet hakket mer enn meg, men jeg vet ikke helt hvilken vogn som kan anbefales i halvmeter snø og oppoverbakke.

Barnas hus selger i hvert fall Bugaboo. Husker ikke pris, men de er helt klart i den dyre enden. Tror nok den kan brukes til barnet er fire år, uten at jeg vet det helt sikkert. (Digresjon: min lange 5-åring synes det er helt digg å sitte i OTH'en - de gangene han får lov til det - selv om diverse kroppsdeler slenger utenfor vogna. Uansett vil jo vognbruken trappes kraftig ned fra 3 års-alder da).

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 23:13   #14
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Skal ikke den nye TFK-en funke begge veier?
Det er vel så nært opptil OTH/MB som du kommer, uten at det er det.

Tror den blir litt liten, er det eneste ...

(Kilde: youtube.com)

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 23:23   #15
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

This one!

Gammel 23-01-10, 23:26   #16
Debra
Lovende

Debra sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Debra er litt kul
Standard

Sett Emmaljunga Ozone City?
Denne ville jeg absolutt vurdert
Veldig lett og med vendbar sittedel.
http://www.emmaljunga.se/start.asp?lang=NO&country=NO

Ozone City er nyhet i 2010 fra Emmaljunga. En enkel, lett og smidig vogn - som er ekstra smal.

• Lettvekts understell (samme som Nitro City)
  • Ekstra smal - kun 57 cm bred
  • Kompatibel med City bag
  • Sittedelen er 90 cm lang
  • Seterygg kan justeres i 4 nivåer
  • Finnes i 14 farger
  • Vendbart sete
  • Høydejusterbart håndtak (65 - 115 cm)
  • Justerbart fotbrett
  • Avtagbar frontbøyle
  • Svingbare framhjul
  • Kompatibel (med adapter) med First Class 0 +

Debra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 23:26   #17
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Å gud, den var stygg!

Teutonia var ikke så tung, synes jeg å huske.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 23:26   #18
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Altså, jeg refererer til Suben.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 23:44   #19
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Jeg anbefaler ikke Hartan Skater - vi har en gammel en, men i løpet av det første året måtte vi bytte forhjul intet mindre enn 5 ganger.

Buggisen er glimrende til småvokste jenter, da vil den vare lenge, og etter hvert vil du kjøpe en trille å bruke, så du vil neppe bruke den samme vogna til hun er fire år gammel. Buggisen har også en fin trille som kan brukes begge veier. Den kan du bruke med softbag, og slippe unna med å kjøpe en vogn.

Gammel 23-01-10, 23:48   #20
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Standard

Buggistrillen (bee) er nyydelig! Litt liten, men jeg ville vurdert å stappe henne i den likevel altså ..

(seriøst: den blir nok litt liten)

http://strollersandprams.com/strolle.../review-1.html

Dog ser det ut til at setet kan justeres i størrelsen, her må det forskes mer.

Sist redigert av Agent Scully : 23-01-10 kl 23:57.
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:32.