Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Å klippe barn med maskin

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-10, 17:24   #21
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å klippe barn med maskin

Jeg klipper gutta mine, gjort det i alle år. Første gang ble ikke veldig vellykket, men nå kommer til og med naboen og spør meg en gang i blandt, så nå kan jeg si jeg kan det.
Jeg klipper alltid på lengste mulige lengde, synes det bli klart penest.

Første gang klippet jeg med 2mm og ungen så virkelig syk ut med kritthvit hodebunn etter en lang vinter og 2 mm lyse strå på toppen. Men han var fornøyd.

Gammel 20-01-10, 17:42   #22
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har sendt deg en pm.

Jeg klipper med 5 eller 7 mm lengde, da slipper jeg gjøre det så ofte. :lat:

Gammel 20-01-10, 19:22   #23
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Både Førstedamen (1,5 år), Prototypen (4,5 år) og jeg klippes med maskin. Vi har forskjellige innstillinger.

Gammel 20-01-10, 19:33   #24
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om jeg skal være helt ærlig så syns jeg mange ganger at det ikke blir så pent. Grunnen til det er nok mest for at jeg syns at det er penere å ha kortere hår nederst mot hårfestet i nakken og på sidene. Noen klarer det bra, men andre gjør det ikke og da blir det en frisyre som jeg selv ikke skulle velge på min sønn. Siden tror jeg at det har litt med hårkvalitet, hvor mye hår man har og i hviken retning håret går (noen har jo hår som stikker rett opp og andre langs med skallen, mye verfter osv.) å gjøre også.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 19:41   #25
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med litt øvelse er det ikke noe problem å klippe kort i nakken og over ørene, og litt fyldigere på toppen. Jeg klipper fortsatt trettenåringen med maskin.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 20:55   #26
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Vi klipper med maskin. 20mm. Frisør er helt umulig og når vi bruker maskin gjør vi det i flere omganger en hel lørdag. Ikke lang oppmerksomhetstid på gutten.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 20:58   #27
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Minsten blir alltid klippet hjemme med maskin og det blir helt fint det synes jeg. Han ser plutselig så mye eldre ut etter en klipp, hehe. Men det blir fint altså. Må se om jeg finner noen bilder.

Gammel 20-01-10, 21:00   #28
myr
Aktiv

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oppland
myr er litt kul
Standard

Kort kort på gutter er fint prøvde å klippe eldstemann selv, det ble IKKE bra. Fant frem klippemaskina da, mye lettere og bra resultat

myr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 00:56   #29
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ser det er sånn skrå-sak til nakken med i settet jeg kjøpte. Det kostet nok, så blir nok bra. Jeg skal informere om resultatet..

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 12:53   #30
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg klipper også mine minste gutter med maskin. Det blir ganske fint synes jeg. Viktig med god maskin, med gode kniver, som er skarpe. Ellers kan resultatet blir noe saksete har jeg opplevd i alle fall. Og viktig at barna sitter noenlunde rolig i alle fall.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 12:56   #31
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det blir kjempefint. Litt startproblemer, men nå har han tøff guttesveis. (etter at jeg måtte gi meg på de flotte krøllene hans. )

Gammel 22-01-10, 23:15   #32
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke turt å gjøre det ennå...

Gammel 23-01-10, 00:30   #33
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Turbo ser ut som en kreft pasient som holder på å miste hår når vi klipper det alt med maskin. Han har så tykt hår at man må klippe over værtfall 10 ganger for å få alt like langt

Men 3menningen min er frisør så vi drar bare dit på besøk og så kommer vi hjem med en kortklipt turbo:P

Sist redigert av Honda : 23-01-10 kl 14:21.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 12:54   #34
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi klipper podenmed maskin, kort bak og på sidene og lenger opp på hodet. Synes det blir like fint som hos frisør.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 19:40   #35
Joika
Pauset

Standard

Da er det overstått!
Greit en frisør gjør det nok penere, men det er ikke noe verre enn hvordan han så ut etter en frisørtime da han var yngre og mer urolig. Vanskelig bak og ved ørene, men alt i alt er jeg veldig fornøyd. Det fulgte med NOK sånne kammer til å justere lengden, så det var ganske greit. :-) Tok 25 mm over hele hodet først, så 18 i nakken, så graderte jeg med 3 mm nederst i kantene.

Gammel 23-01-10, 19:50   #36
Left
Passiv

Standard

Klipper lillebror selv, og har alltid gjort det. Klippet storebror også tidligere, men han skal ikke ha så kort hår har han bestemt, så der er det bare frisøren som får slippe til
Lillebror har det helt kort nederst, og rundt ørene, og forholdsvis glatt med en del mer lengde på toppen.
Det er altså ikke noe problem å klippe med ulik lengde.

Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 23:47   #37
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det kan bli bra, øving gjør mester Blir finere for hver gang
Men kjøp en god maskin, med mange stiller fra 6mm til 4cm feks. Ta det noen hakk kortere på siden og i nakken. Det er også lurt å kjøpe en tynnesaks ( kan faktisk kjøpes på dyrebutikk om ikke frisøren selger noen til en rimelig penge). Tynnesaksen er grei å bruke i tuppene mellom "overgangen - side- topp". Da slipper du tydelig skille mellom dem ulike lengdene!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 00:08   #38
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

Det kan bli bra, øving gjør mester Blir finere for hver gang
Men kjøp en god maskin, med mange stiller fra 6mm til 4cm feks. Ta det noen hakk kortere på siden og i nakken. Det er også lurt å kjøpe en tynnesaks ( kan faktisk kjøpes på dyrebutikk om ikke frisøren selger noen til en rimelig penge). Tynnesaksen er grei å bruke i tuppene mellom "overgangen - side- topp". Da slipper du tydelig skille mellom dem ulike lengdene!

Jeg fikk ikke noe skiller.
Det var MANGE mulige lengder på denne klippern, så kan ha med det å gjøre. Jeg bare gikk over med kortere og kortere lengder nedover nakken.

Gammel 24-01-10, 00:10   #39
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg fikk ikke noe skiller.
Det var MANGE mulige lengder på denne klippern, så kan ha med det å gjøre. Jeg bare gikk over med kortere og kortere lengder nedover nakken.

så flott da! Slik kan man også gjøre det, tar bare litt lenger tid.
Foresten: Kan jeg spørre hvilken maskin du kjøpte? vår trenger snart permisjon ser det ut til...

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 00:32   #40
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

så flott da! Slik kan man også gjøre det, tar bare litt lenger tid.
Foresten: Kan jeg spørre hvilken maskin du kjøpte? vår trenger snart permisjon ser det ut til...

Her er den jeg kjøpte. Kostet 500 kr på Clas Ohlson.
http://www.ciao.co.uk/Remington_HC_3...ramic__6542128

Kjøpte den i hovedsak fordi det var den første jeg fant som hadde lenge opp til 25 mm.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:13.