Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Strikkepinner på fly?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-10, 23:42   #1
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Strikkepinner på fly?

Jeg vet det har vært en tråd tidligere, men jeg lager en ny - for hvem vet hva som har kommet av nye regler på et halvår ...

Noen som har hatt problemer med å få ombord strikketøy?

Skal fly Kr.sand - Tr.heim, med mellomlanding på Gardermoen, og skulle gjerne hatt med meg strikketøyet. Skal ikke sjekke inn noe bagasje da jeg kun har med håndbagasje, så det er ikke noe alternativ å pakke det ned i noen koffert for selve flyturen.

Finner ingen info på Avinor.no, men har noen reist med strikkepinner nå etter nyttår, eller har peil?

Gammel 24-01-10, 23:57   #2
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkepinner på fly?

Det er lov, så lenge du har rundpinner.

Jeg har ikke hatt særlig trøbbel med strikkepinner innelands. Utenlands, derimot, er de ikke særlig konsekvente.

Gammel 25-01-10, 00:05   #3
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Egentlig er det sikrest omvendt, Lille Ru. Strikkepinner er lov, men du kan bli nektet å ha med strømpepinner om vaieren er for lang. Vaieren kan brukes til å kvele noen med, nemlig. Jeg pleier å ha med strømpepinner i tre eller rundpinner med kort vaier.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 00:07   #4
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Hva er kort nok vaier da tro? Har 40 cm ...eller er den bare 30 cm tro!? 30-40 cm på øyemål, ikke trepinner.

Gammel 25-01-10, 00:09   #5
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

40 cm er greit, men 80-120 cm er det verre med.

Gammel 25-01-10, 00:09   #6
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Standard

Vet det finnes et eller annet skriv om dette på en side, men finner den ikke igjen. Der står det forresten at normale strikkepinner er lov, da. Så er det opp til hver enkelt sikkerhetsvakt å definere normale strikkepinner.

Gammel 25-01-10, 00:13   #7
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Ok. Fant en side med oversikt fra Aftenposten der det står at strikkepinner er ok, men det er en artikkel fra våren 2008, og i brosjyren fra Gardermoen står ikke strikkepinner nevnt i det hele tatt. Så jeg får vel bare ta sjansen på at det går greit, og i værste fall får jeg sjekke inn håndbagasjen.

Gammel 25-01-10, 01:27   #8
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har reist fra Oslo til USA for noen uker siden, med bambus rundpinner og jeg ble ikke stoppet.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 01:36   #9
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Standard

Vil nok tro at det litt anderledes regler etter trusebomberen. Jeg bruker også bambus eller tre-pinner når jeg skal ha strikkepinner med på fly.

Gammel 25-01-10, 02:15   #10
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Vil nok tro at det litt anderledes regler etter trusebomberen. Jeg bruker også bambus eller tre-pinner når jeg skal ha strikkepinner med på fly.

Jeg fløy etter trusebomberen og forskjellen var at de sjekket alle passasjerer og håndbagasje for hånd i tillegg ved gaten (men dette var ved mellomlanding og ikke i Norge). De så strikkepinnene, men det virket å være helt ok.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 07:35   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Hva er kort nok vaier da tro? Har 40 cm ...eller er den bare 30 cm tro!? 30-40 cm på øyemål, ikke trepinner.

Jeg tror du må forsøke å kvele noen med dem, og hvis det føles litt knotete så er det sikkert grei vaierlengde. Og da er det jo flott at du kan fortelle det når du blir stoppet i sikkerhetskontrollen.

Gammel 25-01-10, 09:58   #12
Tranquil
Erfaren

Tranquil sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg tror du må forsøke å kvele noen med dem, og hvis det føles litt knotete så er det sikkert grei vaierlengde. Og da er det jo flott at du kan fortelle det når du blir stoppet i sikkerhetskontrollen.

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 10:42   #13
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den _egentlige_ regelen er vel at pinnen ikke skal være lenger enn et visst antall centimeter. Så jeg slurvet litt når jeg skrev rundpinne, men om du har rundpinne, så er pinnen kort nok. Sånne halvmeterlange genserpinner er ikke lov i hvert fall.

:forvirrer ytterligere:

Gammel 29-01-10, 19:06   #14
LiKa
Spent ?

LiKa sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
LiKa er populærLiKa er populærLiKa er populær
Standard

Jeg hadde strikk med meg til Spania, ut ble det litt diskusjon. Mens hjem kikka de ikke opp en gang

LiKa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 21:14   #15
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har aldri blitt stoppet med strikkepinner, og jeg har flydd mye med det i håndbagasjen, både innenlands og utenlands.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 15:19   #16
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Men når det er sagt så tok jeg faktisk vaieren rundt min egen hals, for å se om det rakk, og det gjorde det jo, akkurat, så kom pinnene i tillegg. Dog var det ikke noe problem å få med seg; hverken fra Kjevik, Gardermoen eller Værnes!

Tror derimot at jeg skal sikre meg trepinner når jeg skal fly til USA i neste uke, så får vi se!

Gammel 30-01-10, 15:22   #17
Siwa

Siwa sin avatar

Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Jeg fløy fra Rygge-Tr.heim i november, og da sa de i skranken at strikkepinner ikke var lov, så jeg måtte sjekke inn bagasjen min.. Snakket ikke med sikkerhetsvakter da

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:40.