Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvor er det greit å pendle til om man bor i Moss?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-10, 09:50   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor er det greit å pendle til om man bor i Moss?

Jeg flytter til Moss et lite øyeblikk, og lurer på hvor det er greit å få seg jobb? Sånn bortsett fra Moss, mener jeg. Spydeberg? Rakkestad? Halden?

Når jeg ser på jobber i østfold så kommer det opp flere byer/steder, og jeg aner ikke om det er snakk om 5 minutt å kjøre eller en time, liksom...

Gammel 27-01-10, 09:51   #2
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor er det gerit å pendle til om man bor i Moss?

Oslo? Jeg jobber i alle fall sammen ei som pendler fra Moss hver dag.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 09:52   #3
Slettet bruker
Passiv

Standard

Med bil er både Spydeberg, Rakkestad, Ski, Ås, Vestby og Halden helt ok. Med kollektivt er det igrunnen ikke så halvgalt til Oslo - jeg har en kollega som tar den turen hver dag.

Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 09:52   #4
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kaffedate i Moss! Jeg flytter tilbake dit om 4-5 måneder.

Gammel 27-01-10, 09:54   #5
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor er det greit å pendle til om man bor i Moss?

Det tar rundt en halvtime med bil til Fredrikstad og Sarpsborg. Toget til Oslo tar 45 min, de fleste jeg kjenner som pendler jobber i Oslo. Halden tar vel 45 min med bil og så går det tog ca en gang i timen.

Gammel 27-01-10, 10:11   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg må belage meg på bilpendling, og maks 45 min kjøring.

Kan noen som kan slikt finne et kart og slå en ring rundt alle steder som er innenfor 45 minutter kjøring fra Moss?

Mega Mie, jeg kjenner én fyr i Moss og en halv dame (ikke en halv dame, men kjenner henne ikke så veldig derfor...), så Jeg regner med jeg gledelig tar en kaffe med deg om noen måneder.

Gammel 27-01-10, 10:12   #7
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Spydeberg? Hvor langt snakker vi om?

Gammel 27-01-10, 10:36   #8
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Horten går i hvert fall helt fint. Fergetur på ca 30 minutter.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 10:38   #9
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Ferge?

Gammel 27-01-10, 10:41   #10
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Til indre Østfold er det fra ca 35 minutter til ca 50 minutter, tenker jeg. Spydeberg er sikkert ca 40 min. Fra Moss ville jeg først sjekka jobber i Moss, Rygge, Råde, Sarpsborg, Fredrikstad, Son/Vestby, Ås, Ski, Oslo. Det er 10 minutter til Son, 15 til Vestby, 20 til Ås og 35 til Ski (med bil).

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 10:44   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Til indre Østfold er det fra ca 35 minutter til ca 50 minutter, tenker jeg. Spydeberg er sikkert ca 40 min. Fra Moss ville jeg først sjekka jobber i Moss, Rygge, Råde, Sarpsborg, Fredrikstad, Son/Vestby, Ås, Ski, Oslo. Det er 10 minutter til Son, 15 til Vestby, 20 til Ås og 35 til Ski (med bil).

Takk! Dette er sånn som jeg liker. Jeg er totalt blond på geografi, kartforståelse og tid, sted og rom generelt.

Gammel 27-01-10, 11:11   #12
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Standard

Enig med snippa. Spydeberg, Askim osv er ganske langt og kronglete. Halden er ganske langt selv om det er motovei.

Gammel 27-01-10, 11:46   #13
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

I Fredrikstad er det myyye rushtrafikk inn mot sentrum, så det kan lønne seg å finne jobber som ikke ligger i sentrum. Det finnes sikkert mange arbeidsplasser i Fr.stad hvor man ikke må kjøre hovedvei inn til byen.

Ellers må du som mossing lære deg å spise pølse i vaffel, det er faktisk veeldig godt!!

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 11:48   #14
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Ferge?

Bastøfergen mellom Moss og Horten. Kaia ligger midt i byen og båtturen tar en 30 min. Den har avganger sikkert hver halvtime når du skal til/fra jobb, hvis du har "vanlig" arbeidstid.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 11:55   #15
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor lenge blir du i Moss da?
Og når drar du?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 12:03   #16
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Halden går jo ganske kjapt nå? Ellers hadde jeg satset på stedene som Snippa skriver.

Hva slags jobb er du på utkikk etter forresten? Du trenger ikke å utlevere det her altså!

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 12:15   #17
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Horten er jo også veldig nærme. Lett å hoppe på ferja og da er man mitt i Horten omtrent.

Det jeg vet at kusinen min er at kollektivtrafikken kunne vært bedre. Togene korensponderer dårlig. Hun skulle ta tog fra et sted til et annet og da gikk det toget hun skulle bytte med to minutter før de ankom.

Gammel 27-01-10, 12:20   #18
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Hvor lenge blir du i Moss da?
Og når drar du?

Planen er å bli der i 6 måneder, men man avaluerer litt under veis. Og jeg drar på mandag, gitt. :hu-hei-hvor-det-går:

Opprinnelig lagt inn av Marikken, her.

Hva slags jobb er du på utkikk etter forresten? Du trenger ikke å utlevere det her altså!

Jeg har lite krav, egentlig, men i hovedsak er det administrative stillinger jeg er på utkikk etter. Helst ikke fulltidsstillinger, men alt fra 50-80 % er flott.

Gammel 28-01-10, 01:09   #19
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Ikke glemme Våler da. Det ligger 10-15 minutter på utsiden av Moss.
Velkommen til Moss Bæret!

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 22:37   #20
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Drøbak!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:50.