|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Hvor er det greit å pendle til om man bor i Moss?Jeg flytter til Moss et lite øyeblikk, og lurer på hvor det er greit å få seg jobb?
![]() |
#2 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hvor er det gerit å pendle til om man bor i Moss?Oslo? Jeg jobber i alle fall sammen ei som pendler fra Moss hver dag.
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvor er det gerit å pendle til om man bor i Moss?Med bil er både Spydeberg, Rakkestad, Ski, Ås, Vestby og Halden helt ok. Med kollektivt er det igrunnen ikke så halvgalt til Oslo - jeg har en kollega som tar den turen hver dag. |
![]() |
![]() |
#5 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Sv: Hvor er det greit å pendle til om man bor i Moss?Det tar rundt en halvtime med bil til Fredrikstad og Sarpsborg. Toget til Oslo tar 45 min, de fleste jeg kjenner som pendler jobber i Oslo. Halden tar vel 45 min med bil og så går det tog ca en gang i timen.
![]() |
#6 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hvor er det greit å pendle til om man bor i Moss?Jeg tror jeg må belage meg på bilpendling, og maks 45 min kjøring.
![]() |
#8 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Hvor er det greit å pendle til om man bor i Moss?Horten går i hvert fall helt fint. Fergetur på ca 30 minutter.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor er det greit å pendle til om man bor i Moss?Til indre Østfold er det fra ca 35 minutter til ca 50 minutter, tenker jeg. Spydeberg er sikkert ca 40 min. Fra Moss ville jeg først sjekka jobber i Moss, Rygge, Råde, Sarpsborg, Fredrikstad, Son/Vestby, Ås, Ski, Oslo. Det er 10 minutter til Son, 15 til Vestby, 20 til Ås og 35 til Ski (med bil). |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hvor er det greit å pendle til om man bor i Moss?
Takk! Dette er sånn som jeg liker. Jeg er totalt blond på geografi, kartforståelse og tid, sted og rom generelt.
![]() |
#12 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Sv: Hvor er det greit å pendle til om man bor i Moss?Enig med snippa.
![]() |
#13 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Hvor er det greit å pendle til om man bor i Moss?I Fredrikstad er det myyye rushtrafikk inn mot sentrum, så det kan lønne seg å finne jobber som ikke ligger i sentrum. Det finnes sikkert mange arbeidsplasser i Fr.stad hvor man ikke må kjøre hovedvei inn til byen.
![]() |
#14 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Bastøfergen mellom Moss og Horten. Kaia ligger midt i byen og båtturen tar en 30 min. Den har avganger sikkert hver halvtime når du skal til/fra jobb, hvis du har "vanlig" arbeidstid.
![]() |
#16 |
--
|
![]() Sv: Hvor er det greit å pendle til om man bor i Moss?Halden går jo ganske kjapt nå? Ellers hadde jeg satset på stedene som Snippa skriver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Hvor er det greit å pendle til om man bor i Moss?Horten er jo også veldig nærme. Lett å hoppe på ferja og da er man mitt i Horten omtrent.
![]() |
#18 |
Guardian of the galaxy
|
Planen er å bli der i 6 måneder, men man avaluerer litt under veis. Og jeg drar på mandag, gitt. :hu-hei-hvor-det-går:
Jeg har lite krav, egentlig, men i hovedsak er det administrative stillinger jeg er på utkikk etter. Helst ikke fulltidsstillinger, men alt fra 50-80 % er flott.
![]() |
#19 |
Erfaren
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Ikke glemme Våler da. Det ligger 10-15 minutter på utsiden av Moss. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|