Sv: Dere alternative, et spørsmål
Vet du, Sitron, jeg synes det er et veldig interessant og relevant spørsmål du stiller!
En problemstilling jeg faktisk ikke hadde tenkt over før, og som jeg ikke på stående fot kan svare på.
Jeg kjenner jeg må sove på denne.
(Hvis jeg får sove i natt: Hva om jeg bare har vrangforestillinger? )
Nei, seriøst, altså: Spennende spørsmål.
Jeg kjenner nok "alternative" (der var den merkelappen igjen) til å vite ganske sikkert at slett ikke alle er så psykisk stabile som de påberoper seg å være, så at det finnes noen vrangforestillinger der ute er jeg ikke i tvil om.
Likevel vil jeg påstå at jeg er en relativt oppegående person - jeg er ikke alltid psykisk stabil, men jeg tviler dog på at mine depresjonsperioder har noe med de tingene jeg har opplevd og valgt å sette i sekken "alternativt evt overnaturlig" å gjøre.
Jeg tror ikke jeg har vært så deprimert at jeg har innbilt meg alt som skjedde i min første leilighet eller i det forrige huset jeg bodde i, i så tilfelle har min mann vært like ustabil.
Og om han så var, ville det vært ganske bemerkelsesverdig at han hade nøyaktig samme hallusinasjoner og vangforestillinger som meg, på nøyaktig samme tidspunkt.
Jeg kan rett og slett ikke svare entydig på dette.
Men takk til Sitron for at hun ga meg noe å gruble over.