Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hva er best mot sprukne og tørre hender?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-10, 13:19   #21
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er best mot sprukne og tørre hender?

Opprinnelig lagt inn av Urie, her.

Shea Hand Cream fra L'Occitane

Denne skulle jeg foreslå også. Den eneste kremen som hjelper mot mine tørre hender.

Gammel 27-01-10, 13:25   #22
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Ceridal lipogel er veldig god, med den holder jeg hendene sår fri og smidige, med andre kremer må jeg smøre mye oftere for å holde hendene fine.

Gammel 27-01-10, 13:35   #23
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Jeg har atopisk eksem på hendene. Det er veldig tørt og sprekker lett opp. Jeg har prøvd det meste, men for meg fungerer Aderma Exomega absolutt best. I de verste periodene må jeg ty til sterke kortisonsalver, men stort sett klarer jeg å holde det noenlunde i sjakk med bare Exomega.

Apotek1 har forøvrig halv pris på håndkremer for tiden.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 19:54   #24
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Her var det mye forskjellig. Jeg liker en salve som heter Pattesalve. De ler av meg på jobben, men det er helt til de har prøvd den selv.

Jepp! Stikk innom felleskjøpet. Ingen over, ingen ved siden av.

Gammel 27-01-10, 19:57   #25
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Jeg ville smurt godt med Ceridal lipogel om kvelden og tatt på et par bomullshansker. Et par netter med det vil gjøre susen. Ellers synes jeg neutrogena sin er god mot ekstremt tørre hender. Og, ikke gå uten hansker/votter om vinteren.

Vet ikke om den vi har er den samme? Her brukes Ceridal kuldekrem. En skikkelig fet krem, men samtidig ikke fet-fet. Smører den akkurat der det er tørt og sårt. Kan også brukes i ansiktet på barna feks. Har den på hendene over nattan, så er jeg og barna gode som nye dagen etter.
Elsker den

Gammel 27-01-10, 21:36   #26
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Mitt beste tips er å ha håndkrem/fuktighetskrem stående alle steder hvor du finner på å vaske hendene. Jeg har på kjøkkenet, på badet og på toalettet, og det hjelper litt. Hva slags krem betyr mindre, men Shiseido har en veldig god håndkrem.

Hilsen Fru Sprukne Fingertupper.

Gammel 27-01-10, 21:45   #27
Penelope
Superaktiv

Penelope er litt kulPenelope er litt kul
Standard

Håndsettet fra Mary Kay. Og jeg er IKKE selger

Penelope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 22:09   #28
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er nå igang med gode gamle Glycerello...

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 22:57   #29
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg er nå igang med gode gamle Glycerello...

Finnes den fortsatt å få kjøpt? I så fall: HVOR?

Gammel 27-01-10, 23:05   #30
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Strutseolje.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 23:09   #31
Siwa

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Jeg kjøpte en god håndkrem på Byportalen når jeg møtte deg der
Den heter Organic surge

Jeg sprekker alltid opp på hendene på vinteren, og får store sår. Men i vinter har jeg berget takket være denne kremen

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 23:11   #32
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker også Ceridal sin kuldekrem. Tar på på kvelden.

Gammel 28-01-10, 09:00   #33
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Siwa, her.

Jeg kjøpte en god håndkrem på Byportalen når jeg møtte deg der
Den heter Organic surge

Jeg sprekker alltid opp på hendene på vinteren, og får store sår. Men i vinter har jeg berget takket være denne kremen

Når møtte jeg deg der?

Neida - jeg bare tøyser. Har også smurt litt med Aderma sin håndkrem, og den er god.

Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 09:38   #34
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Locobase repair før sengetid er noe jeg har god erfaring med. Hvis det bare er tørrhet uten sprekker synes jeg karbamidkremer er det aller beste, men de svir om det er sprukket hud.
Til sprukket hud er oarfymerte håndkremer som bensin på bålet for min del.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 09:45   #35
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ekstrem håndeksem. Hver vinter er et mareritt og det er flaut å vise hendene mine. Ene jenta mi sa til meg at jeg ser ut som ei gammel dame.

Jeg smører med A-Derma sin håndkrem, men jeg bruker også Shine sin, Aloe Propolis. Den er knallgod og trekker godt inn i huden.

Når jeg har sår og sprekker og er skikkelig ille, så må jeg smøre med Ibaril. Kortisonsalve. Ellers bruker jeg denne kremen, som jeg kjøper på apoteket.

Smører inn på kvelden og har bomullshansker på. Tynne hansker som jeg også har kjøpt på apoteket.

Jeg har prøvd utallige kremer og salver. Og mitt beste tips er å smør deg godt etter hver håndvask, pass på at hendene dine aldri er tørre.

Og på kalde vinterdager kan du bruke kuldekrem. Jeg har hørt mye rart om kuldekremer nå, men jeg føler de rådene jeg har fått på apoteket. I følge mitt apotek er ikke kuldekrem fy fy. Det kan hjelpe på de kaldeste dagene, siden dette er vannfri krem.

Bruk hansker. Og bruk minimalt med kortisonholdige kremer, siden disse på sikt kan gjøre huden din tynnere og mer sårbar.

Og parfymefrie produkter er det beste. Når du vasker huset f.eks. så bør du bruker hansker. Men alt dette vet du nok fra før.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 09:49   #36
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Og på kalde vinterdager kan du bruke kuldekrem. Jeg har hørt mye rart om kuldekremer nå, men jeg føler de rådene jeg har fått på apoteket. I følge mitt apotek er ikke kuldekrem fy fy. Det kan hjelpe på de kaldeste dagene, siden dette er vannfri krem.

.

I deres klima er ikke kuldekrem fy fy. Slik det kan være hos oss en sjelden gang (minus 30+ og vind med effektiv temp på nesten minus 50) må man være forsiktig.

Gammel 28-01-10, 09:52   #37
Gulla
Superduperaktiv

Gulla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Gulla er populærGulla er populærGulla er populær
Standard

Det eneste som hjelper for mine atopiske/psoriasis hender er faktisk spenol. Og kortison selvsagt, men det unngår jeg i det lengste(Og jeg har prøvd det meste av det som er foreslått i tråden her).

Gulla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 10:06   #38
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

I deres klima er ikke kuldekrem fy fy. Slik det kan være hos oss en sjelden gang (minus 30+ og vind med effektiv temp på nesten minus 50) må man være forsiktig.

Ja, det er nok litt forskjell her hos oss enn hos dere. Jeg tok det opp med apoteket, og det hadde vært mye spekulasjon rundt kuldekremene, men de retningslinjene de hadde fått var at det fint kunne anbefales, selv om det var 20-30 minus.

Jeg liker ikke å smøre hendene mine inn med kuldekrem. Den er for feit og klisseste. Jeg kan jo ikke ta noen plasser med kuldekrem på. Men det går fint å smøre på toppen av hendene. Men jeg liker best å smøre meg med kremer som trekker godt inn i huden. Det er så ekkelt visst ikke.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 10:11   #39
Guava

Guava sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Ja, det er nok litt forskjell her hos oss enn hos dere. Jeg tok det opp med apoteket, og det hadde vært mye spekulasjon rundt kuldekremene, men de retningslinjene de hadde fått var at det fint kunne anbefales, selv om det var 20-30 minus.

Jeg liker ikke å smøre hendene mine inn med kuldekrem. Den er for feit og klisseste. Jeg kan jo ikke ta noen plasser med kuldekrem på. Men det går fint å smøre på toppen av hendene. Men jeg liker best å smøre meg med kremer som trekker godt inn i huden. Det er så ekkelt visst ikke.

Jeg vet at apoteker prøver å selge, men hudleger og forskning har påpekt risiko ved kuldekremer i sterk kulde. 20 minus er "lite", men 20+ vind er temmelig mye og ved fysisk aktivitet utendørs da ville jeg ikke våget å bruke en krem som stenger så mye som en kuldekrem gjør.

Vi er heller ikke anbefalt å bruke kuldekrem på kalde dager på gutten vår som har eksem. Huden får ikke puste skikkelig under en så tett krem.

Gammel 28-01-10, 10:14   #40
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg er i perioder om vinteren veldig plaget med kuldeeksem. Og knokene mine sprukket og blodige.
Når det er som værst er det bare A-creme som hjelper godt nok.
Resten av vinteren synes jeg nesten det er hipp som happ hva jeg bruker, bare det er en fet krem.
Husk og bruk hansker. Det hjelper også godt.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:22.