|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Glasur til sjokoladekake til allergikerSnuppa skal ha bursdag til helgen. To av vennene hennes er allergiske. Den ene er glutenallergier og den andre skal verken ha mel eller melk (og er forsiktig med egg .... han spiste ikke egg i fjor). Jeg kan bruke blått smør eller laktosefri melk.
|
|
|
|
#2 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Glasur til sjokoladekake til allergikerToro langpannesjokoladekake inneholder egg.
|
|
|
#4 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: Glasur til sjokoladekake til allergiker
|
|
|
|
#5 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Vet det, men foreldrene hans har klarert den kaka. Men jeg må ikke bruke rått egg i noe han skal ha. Der brant jeg meg litt i jula, men med et annet barn.
Inneholder kakao hvetemel av noe slag? Jeg spør fordi jeg ikke har peiling.
|
|
|
|
#7 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Regnet med det, mange som ikke vet, derfor nevner jeg den bestandig når det er snakk om hvetemel og melk, "allergi"
|
|
|
|
#10 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Takk. Kanskje jeg skal gå for en glasurmiks når jeg først er på toro-kjøret.
|
|
|
|
#11 |
|
blant fjord og fossevell
|
Sv: Glasur til sjokoladekake til allergikerDersom du har lyst til å bake kake kan du bruke dine vanlige oppskrifter, bytt bare ut hvetemel med toro glutenfri kakemix. Så sjekker du at de andre ingrediensene ikke inneholder gluten og eventuell melk. Pass på renhold. Bruk bakepapir i former og rene redskaper.
|
|
|
|
#13 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Men 70% sjokolade er jo ikke noe godt. Jeg synes det er for bittert og snuppa liker det virkelig ikke, så jeg tror ikke vi skal bruke det i noen glasur.
|
|
|
|
#15 |
|
Glamorøs
|
Pleier du å bruke lys kokesjokolade til glasur? Er ikke det relativt uvanlig? Jeg har bare vært borti mørke sjokoladeglasurer jeg.
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Sv: Glasur til sjokoladekake til allergikerMelis, kakaopulver, en dæsj sterk kaffe. |
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Glasur til sjokoladekake til allergikerDu kan vel bruke vanlig kokesjokolade i glasuren som du pleier? De aller fleste er uten melk. (Dronningens m fl) Jeg har ei som er hyperallergisk, men det fungerer fint. Har ikke opplevd reaksjoner som følge av store spormengder av melk
|
![]() |
|
|