Sv: Tipsene og triksene for å lettgjøre alt mulig rart
Det var kjekke triks. Jeg elsker ting som får gjøremassen i hverdagen litt lettere. Jeg har litt mani på det å ha ting tilgjengelig og greit for å slippe merarbeid. Så lettvinte måter å klargjøre før arbeidsoppgavene, liker jeg. F.eks:
- Jeg har en skuffe til alle typer klesvask som kan settes på. Og tar zalosprut på flekkete klær før de går i vask.
- Bestikk legges likens i bestikkholderen etter hva de hører sammen. Slik at når oppvaskmaskinen er ferdig så er sorteringsjobben gjort.
- Skal skaffe to stykk oppvaskmaskiner nå, slik at jeg kan være lat og likevel aldri ha skitten oppvask på benken.

- I kjøleskapet har jeg vasket og oppdelt grønnsaker og salat på gammeldagse syltetøyglass. Da er alt klart til matlaging i tillegg til at det er det bare å sette frem de blanke glassene til måltidene, slik at alle kan forsyne seg.
Dagens lille lyspæreblink som fikk meg til å lage tråden: - Trenger du bare en liten øse med saus til en restemiddag:
Rør ut litt av pulveret fra en posesaus i en skål og sett den til koking i mikrobølgeovnen. Da får du den lille mengden du ønsket uten noe søl. 
|