Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spiser du blodpudding?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-10, 20:29   #21
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spiser du blodpudding?

Jeg tilbereder den sånn her:
Jeg: du mamma.... det hadd nu vært godt med blodpudding
mamma: ja det hadd det. Ska dokk kom å spis det en dag?

Og blodpølse før når svigerfar levde :
jeg: du svigerfar...det e nu lenge siden du har laga blodpølsa på hytta
:P

Gammel 28-01-10, 20:35   #22
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjærer i skiver og steker i smør, og strør sukker på. Det er vel noe jeg spiser omtrent annenhvert år for mimringens skyld.

Gammel 29-01-10, 15:34   #23
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, fysj! Ikke menneskemat.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 16:04   #24
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Blodpølse er godt, men siden den gjerne inneholder en god del sukker, og spises med sirup på, blir det vel ikke veldig sunt. Det er heller ikke spesielt rimelig mat. Gilde har sortert den under «lettvint middag» ser jeg, og det er naturligvis feil; blodpølse er best egnet til frokost. Serveres med speilegg.

Ben "cornerstone of a nutritious breakfast" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 16:06   #25
LiKa
Spent ?

LiKa sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
LiKa er populærLiKa er populærLiKa er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg har aldri blitt servert blodpudding, og det frister ikke. Er det fortsatt noen som lager det, altså?

Signerer Maximmillas svar

LiKa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 17:15   #26
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Nei. Jeg inntar ikke blod. Jeg er ikke vampyr.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 17:15   #27
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Det er mange år siden jeg spiste det, men jeg tror jeg liker det fortsatt. Så lenge det ikke er rosiner inni.

Gammel 29-01-10, 17:18   #28
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har aldri smakt det og kommer aldri til å smake det.

Gammel 29-01-10, 17:49   #29
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Nei. Jeg inntar ikke blod. Jeg er ikke vampyr.

*sukker med*

Jeg har faktisk aldri smakt blodpudding. Tror ikke jeg kommer til å gjøre det heller. Det høres fryktelig nasty ut.

Gammel 29-01-10, 17:51   #30
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har spist min del av blodmat, margbein og kalveføtter og uerbrusk da jeg var lita, så nei, jeg spiser det ikke nå lengre.

Gammel 29-01-10, 19:52   #31
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Me spiste ikkje blodpudding, men mamma serverte blodpannekaker når me hadde hatt slakt. Blir kvalm av tanken, så nei takk!

Ikkje alt var bedre før nei........

Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 20:24   #32
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg likte det godt da jeg var unge - med sukker på. Jeg klarer å fornemme smaken fortsatt - men det appelerer ikke, kan man si.

Som barn sluttet jeg forøvrig å like det pga rosinene.

Gammel 29-01-10, 20:31   #33
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Blodpølse er godt, men siden den gjerne inneholder en god del sukker, og spises med sirup på, blir det vel ikke veldig sunt. Det er heller ikke spesielt rimelig mat. Gilde har sortert den under «lettvint middag» ser jeg, og det er naturligvis feil; blodpølse er best egnet til frokost. Serveres med speilegg.

Ben "cornerstone of a nutritious breakfast" Murphy

Jepp.

@Inagh: Stekt blodpølse/black pudding hører jo med til en hver Full Irish Breakfast!

Gammel 29-01-10, 22:49   #34
Loppa
Nybegynner

Loppa sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Loppa har et hav av muligheter foran seg
Standard

Husker vi pleide ha blodpudding hjemme når jeg var lita. Pleide steke den i skiver i panna og ha sirup oppå. Mulig vi spiste bacon til også. Husker det som godt. Tenkte ikke så mye over at det var laget av blod.
Har ikke spist det siden da, frister egentlig ikke så mye nå lengre...

Loppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 22:52   #35
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Blodmat og innmat spiser jeg ikke.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 22:53   #36
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

nei

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 22:55   #37
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Sukker eller sirup det er sååå godt.. Vi fikk det mye som barn, spiser det enda.
Bruker og kjøpe hjemlaget fra lokale selgere.

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 22:56   #38
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Ikke hvis jeg kan unngå det.

Gammel 29-01-10, 23:01   #39
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er voksen og spiser det meste. Jeg syns voksne som sier æsj og sånn er søte.

Jeg er ikke veldig glad i blodpudding lengre, men det er mest fordi jeg ikke helt vet hvordan vi skal spise den. Da jeg var liten stekte vi i skiver, hadde på sukker og hadde bacon ved siden av. Det føles liksom ikke som en okay middag.

Vi har hatt det et par ganger etter Poden ble stor nok til å smake. Fordi jeg ville kjenne smaken igjen, og fordi Poden syns det er stas å få strø på sukker.

Blod er vel ikke mer æsj enn kjøtt? Dyret blir like oppskjært og partert uansett, liksom?

Gammel 29-01-10, 23:02   #40
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri smakt hjemmelaget. Bør jeg det?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:20.