Sv: Kan vi ha med baby i bryllup?
Jeg må innrømme at jeg hadde blitt utrolig lei meg dersom brudeparet - som jeg antar er nære venner eller nær slekt av meg og min mann - ikke ville ha meg i bryllupet sitt dersom jeg hadde en liten baby som måtte ammes. Lei meg er en underdrivelse, jeg ville blitt knust, faktisk.
Jeg hadde selvsagt ikke prøvd å presse meg med allikevel, så klart. Ingenting er vel ynkeligere enn å skulle mase seg med på fest. Og hadde invitasjonen vært uspesifisert, så hadde vi selvsagt spurt og akseptert det svaret som kom.
Jeg har vært i mange bryllup og noen få ganger har barn vært til sjenanse, men det kan på den annen side ha vært mye halloi for ungene. det kommer kanskje litt an på hvordan foreldrene håndterer det hele. Noen er jo helt ute av stand til å ta hensyn og sitter med hylende barn i stedet for å gå ut, lar sine håpefulle sparke i kirkebenker, rope høyt og løpe støyende i gangen mens noen taler og sånn.