Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

To tell or not to tell

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-10, 08:29   #41
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: To tell or not to tell

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Jeg ble mest opptatt av hvorfor og hvor ofte du driver og veier marsvin?

Jeg veier dem fordi jeg er hysterisk svinemor. Etter å ha hatt to små elskebasser med viltvoksende jeksler som ikke klarte å spise hvis jekslene ikke ble slipt ned, så bedriver jeg med månedlig vektkontroll av svina mine. De to "feilvare"-svina måtte i narkose flere ganger i året for å slipe og fikse på tenna sine, og det første tegnet på at de hadde problemer var vekttap. De er dessverre døde nå. De to jeg har nå er friske og fine med gode gener, men jeg liker å sjekke dem av og til likevel.

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Pfft, marsvin er jo faktisk mat enkelte steder i verden.

Jeg har faktisk spist marsvin selv.

Ellers har jeg ikke helt bestemt meg for om jeg skal si noe i dag, men kanskje det er på sin plass å henge opp skiltet jeg fikk av noen venner da de hadde vært i Skottland: Be aware of the guinea pig!

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 08:42   #42
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Nå måtte jeg leg for meg selv her. De fleste tar vel slikt med godt humør. Tenk på alt vi spiser hos andre, som kanskje ikke har blitt tilberedt på mest delikat måte. Det man ikke vet har man heller ikke vondt av.

Men seriøst, er det mulig å spise marsvin? Jenta mi ville blitt hysterisk om jeg sier at noen har SPIST marsvin.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 08:49   #43
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Jeg hadde bare ledd om jeg var din gjest og du hadde fortalt det. Men, jeg tror det er mange som ikke hadde satt særlig stor pris på kakebaking i hamsterbolle. Så jeg tror jeg hadde holdt kjeft. Det man ikke vet har man ikke vondt av liksom.

Gammel 31-01-10, 12:31   #44
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Men seriøst, er det mulig å spise marsvin? Jenta mi ville blitt hysterisk om jeg sier at noen har SPIST marsvin.

Det er visstnok veldig godt.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 12:38   #45
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Finnes det noe de IKKE spiser i feks. Kina?

Gammel 31-01-10, 13:27   #46
lucifine
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 13:33   #47
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Minn meg på å aldri svare ja til middagsinvitasjon hos deg.
Hadde vertene fortalt noe sånt hadde jeg nok insistert å møtes hjemme hos meg resten av livet.

Gammel 31-01-10, 14:09   #48
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har pyntet kaka:

Gammel 31-01-10, 14:37   #49
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kunne aldri ha spist marsvin. Aldri!

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 14:39   #50
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kul kakepynt!

Gammel 31-01-10, 14:52   #51
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lorien, her.

Jeg kunne aldri ha spist marsvin. Aldri!

Jeg prøver det meste av nysgjerrighet, og hadde spist hva som helst hvis det var et spørsmål om å overleve.

Gammel 31-01-10, 14:57   #52
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Hehe.. Jeg er så prippen på blandingen av dyr og mat. Mister matlysten av å se på gullfisker med gjellene, spisende hunder, mennesker som kliner med fugler, marsvinrumper og hunder, osv.

Tror jeg kunne fått problemer med å spise den kaka der.
Bare kakepynten ville tatt kaka for min del.

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 15:02   #53
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fantastisk pynt!

Gammel 31-01-10, 15:03   #54
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Jeg har faktisk spist marsvin selv.

Jeg håper svina dine ikke visste det da du la de i bakebollen, for da hadde de blitt skikkelig stressa!

Hvordan smaker marsvin? Som kylling?

Gammel 31-01-10, 15:37   #55
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Jeg håper svina dine ikke visste det da du la de i bakebollen, for da hadde de blitt skikkelig stressa!

Hvordan smaker marsvin? Som kylling?

Jeg har ikke smakt marsvin skikkelig tilberedt, dvs. helgrillet og gjerne stuffed, det jeg smakte befant seg i en slags stuing. I biter. Stuingen var tilbehør til en annen rett og smakte ikke særlig godt. Jeg liker veldig godt grillet kanin, så da innbiller jeg meg at jeg vil like marsvin også. Gnagere begge to.

Gammel 31-01-10, 17:16   #56
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg er helt, helt, HELT sikker på at Retz ikke klarer å holde kjeft.

Gammel 31-01-10, 17:20   #57
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Syntes du må nevne det. Om ikke for annet, så for oss.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 17:36   #58
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Det er jo et land som har grillet marsvin som hovedrett.
Jeg googla grillet marsvin(anbefales ikke) vurderte og legge ut bilde, men det var ikke så pent syn...eehhe..

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 17:39   #59
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde glatt spist kaken.
Hærlighet, den er da stekt!

Anbefaler forøvrig å sette bakebollen rett i oppvaskmaskinen etter veiing neste gang.

Du må være en svinaktig god marsvin-mamma!

Gammel 31-01-10, 17:43   #60
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Anbefaler forøvrig å sette bakebollen rett i oppvaskmaskinen etter veiing neste gang.

NB! Husk å ta ut svina først!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:09.