Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er dere gode på å lyge og å være falske?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-10, 21:07   #81
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere gode på å lyge og å være falske?

Opprinnelig lagt inn av nam, her.

Ja, jeg tenker ikke at man må være ond for å være falsk.
Tenker falsk som det motsatte av sannferdig/ekte.

Jeg er nok alltid ekte. (Eller keepin' it real, som vi sier her i hooden. ) Og jeg håper du også heller vil forsøke å lære deg å være ekte, men likevel være på en slik måte at ting glir lettere for egen del, enn at du skal hige etter å lære deg å være falsk.

Gammel 30-01-10, 21:10   #82
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

*var vist i feil tråd..

Sist redigert av turi : 30-01-10 kl 21:17.
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 21:10   #83
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LiKa, her.

Jaja... det er heldigvis forskjell på hva man mener og tenker På både godt og vondt. I min verden, er det normal folkeskikk å ta hensyn til andre, og det innebærer og ikke såre noen med overlegg. Men som sagt, det er min mening. Jeg mener absolutt hverken jeg koseprater eller pakker inn en løgn når jeg sier det som jeg gjør. For det er virkelig ikke min smak, og det er viktigst at den andre liker det. Det er ærlig og redelig sagt. Istedenfor å si "den var dritstygg og du har dårlig smak". For det er også individuelt.

Hvor er det snakk om å såre andre? Har jeg i det hele tatt sagt noe om det? Jeg har brukt et eksempel på en person jeg snakket med og du har ingen informasjon om hun er en sart liten blomst som ikke tåler å høre andres meninger. Til informasjon så omgir jeg meg ikke med slike mennesker.

For det andre så setter jeg ikke likhetstegn mellom stygg og dårlig smak. Ethvert logisk menneske vil evne å se at personlig er personlig og det er smaken. De som ikke skjønner det bør ta et kurs.

Gammel 30-01-10, 21:10   #84
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har ei veninne, hun juger hele tiden. Om alt! Ting som overhode ikke er noe å juge over. Jeg vet mange ganger ikke hvorfor jeg er en trofast veninne mot henne. Men samtidig så har hun alltid vært slik, hun har jugd så lenge jeg har kjent henne. Og jeg har lært meg å "sile ut" og lukke ørene for en god del av det hun sier.

Jeg kommer vel med en hvit løgn i ny og ne jeg også, men det går i den "være hyggelig retningen".

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 21:12   #85
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg er nok alltid ekte. (Eller keepin' it real, som vi sier her i hooden. ) Og jeg håper du også heller vil forsøke å lære deg å være ekte, men likevel være på en slik måte at ting glir lettere for egen del, enn at du skal hige etter å lære deg å være falsk.

Ekte er jeg jo. 100%. Så det trenger jeg på ingen måte å lære meg. Har overflod av den egenskapen, og veldig mange kommenterer ofte hvor mye de setter pris på det med meg.
(Er derfor også av den typen som tror blindt på andre, for hvorfor i all verden skulle noen velge å lyge.. )

Jeg tror jeg skjønner hva du mener videre her. Det er nok noe med det Anuk skrev. Noe med tankegangen jeg må skifte, for å kunne klare det.

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Vet du, så lenge du ser på det som "å lyge og å være falsk", så vil du nok aldri greie det. Jeg tror det handler mest om å snu litt på måten man ser ting på, kanskje til sin egen fordel, og så fokusere på det. Jeg tror veldig få direkte tenker at "her er det bare å lyve i vei og være skikkelig falsk"... Jeg tror mange som er god til slik, faktisk greier å overbevise seg selv om at de har rett / snakker sant.

Jeg var som du, skikkelig dårlig på å si noe som helst som jeg følte ikke var 100% sant og ekte tidligere. Jeg har etterhvert sett at det er en missforstått "dyd" og sett at i de fleste tilfeller finnes ikke en eneste sannhet, man kan vinkle det fra flere sider og det handler ikke om å lyge eller å være falsk. Jeg er ikke 100% ærlig lenger, men jeg lyver sjelden og er aldri bevisst falsk.

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 21:16   #86
LiKa
Spent ?

LiKa sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
LiKa er populærLiKa er populærLiKa er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hvor er det snakk om å såre andre? Har jeg i det hele tatt sagt noe om det? Jeg har brukt et eksempel på en person jeg snakket med og du har ingen informasjon om hun er en sart liten blomst som ikke tåler å høre andres meninger. Til informasjon så omgir jeg meg ikke med slike mennesker.

For det andre så setter jeg ikke likhetstegn mellom stygg og dårlig smak. Ethvert logisk menneske vil evne å se at personlig er personlig og det er smaken. De som ikke skjønner det bør ta et kurs.

Nei, jeg kommer til kort her. Har ikke sagt noe om at du går inn for å såre noen, har heller ikke sagt noe om mine kunnskaper om denne personen. Som utgangspunkt har jeg ingen verdens grunnlag for å si noe om det, derfor uttalte jeg meg på generelt grunnlag.

Men jeg må ærlig innrømme at jeg syns det er synd, om du ser på mennesker så enkelt som at "folk som ikke tåler direkte kritikk" er svake og ikke verdt å omgåes i dine øyne.

Jeg mener noe helt annet enn deg, og det kan jeg fint leve med. Jeg syns dine meninger og tanker er stygge og uhumane! Direkte og ærlig sagt!

LiKa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 21:18   #87
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det der kan ikke funke hvis man kjenner nok skikkelige kjipinger.

Det er selvsagt en utfordring når man møter på drittsekker og denslags. Men dog, da tar jeg det opp med dem hvis jeg føler noe ligger å skurrer eller at jeg skulle føle meg behandlet dårlig etc... Jeg er av typen som enten tar opp ting direkte med personen det gjelder, eller så bestemmer jeg meg for å bare bære over med det fordi det ikke betyr noe for meg. Irritasjon og negative tanker tapper en for energi er mine erfaring, så det liker jeg å unngå mest mulig.
Men det er selvsagt ikke alltid lett...må manne meg litt opp noen ganger selvsagt

Gammel 30-01-10, 21:19   #88
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå sier du ting jeg ikke har sagt igjen. Kan du vennligst slutte å legge ord i munnen på meg! Ikke et sted har jeg sagt noe om at noen ikke er verdt å omgås!

Gammel 30-01-10, 21:20   #89
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av LiKa, her.

Jeg mener noe helt annet enn deg, og det kan jeg fint leve med. Jeg syns dine meninger og tanker er stygge og uhumane! Direkte og ærlig sagt!

Dessuten heter det inhumane. Og skal du prøve å treffe meg med noe, så ikke bruk en fnisesmilie bak. Du er herved nominert til FP-nek.

Gammel 30-01-10, 21:43   #90
LiKa
Spent ?

LiKa sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
LiKa er populærLiKa er populærLiKa er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Dessuten heter det inhumane. Og skal du prøve å treffe meg med noe, så ikke bruk en fnisesmilie bak. Du er herved nominert til FP-nek.

Sikter ikke på deg og prøver heller ikke å treffe deg med noe.

Helt ok! FP-Nek er vel noe det også !

LiKa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 21:51   #91
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Eksempel der det hadde vært kjekt å vært bedre på å være falsk:

-Når noen som gjør noe du reagerer på mot deg, og istedenfor å reagere så er det mens det egentlig bare er bedre å smilende jatte med, med tanke på fremtidig forhold med dette mennesket. Det kan jo gjelde både partner, familie, naboer og andre du har forhold til.
-Evne til å smiske med noen om det egentlig gagner en selv. (der sliter jeg maks)

Og greit å hatt bedre evne til lyge i slike:

-For å kanskje virke litt bedre i forskjellige situasjoner. Komme bedre ut av det.

Noen med tips om hvordan en kan begynne å klare slikt?

(Det er ingen ond hensikt her altså.)

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 21:54   #92
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Falskhet, manipulering og løgn kommer naturlig for meg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 22:01   #93
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjenner meg selv igjen i det Kirsebær skriver. Jeg er ikke falsk og løgnaktig, men god på å lese de situasjonene jeg befinner meg i, mener jeg nå selv da.

Gammel 30-01-10, 23:25   #94
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

-Når noen som gjør noe du reagerer på mot deg, og istedenfor å reagere så er det mens det egentlig bare er bedre å smilende jatte med, med tanke på fremtidig forhold med dette mennesket.

Noen med tips om hvordan en kan begynne å klare slikt?

Nei, jeg forstod faktisk ikke setningen en gang, så hvordan du skal greie å gjøre noe sånt, det aner jeg ikke.

Gammel 30-01-10, 23:27   #95
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Eksempel der det hadde vært kjekt å vært bedre på å være falsk:

-Når noen som gjør noe du reagerer på mot deg, og istedenfor å reagere så er det mens det egentlig bare er bedre å smilende jatte med, med tanke på fremtidig forhold med dette mennesket. Det kan jo gjelde både partner, familie, naboer og andre du har forhold til.
-Evne til å smiske med noen om det egentlig gagner en selv. (der sliter jeg maks)

Og greit å hatt bedre evne til lyge i slike:

-For å kanskje virke litt bedre i forskjellige situasjoner. Komme bedre ut av det.

Det høres ut som om du tar deg veldig nær av småting som sies og gjøres. Dersom du føler at det blir veldig personlig og sårt, blir det selvsagt vanskelig å la det ligge. Jeg ville derfor først og fremst spurt meg selv i alle slike situasjoner: "Hvor alvorlig er egentlig dette?" Det er klart det finnes ting som man ikke skal overse og møte med et smil, men alle disse småtingene de aller fleste av oss opplever hele tiden, må man lære seg å tåle. Har man hud nok til å la det prelle av, klarer man definitivt å smile og blåse i det. Man ser at det var en dustekommentar midt i en opphetet diskusjon eller en ubetenksom handling, i stedet for å ta det veldig personlig. Og man lar det passere med et smil, fordi man ser at det ikke gagner noen å gjøre noe annet.

Sist redigert av Hasselnøtt : 30-01-10 kl 23:58.
Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 23:56   #96
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Absolutt helt elendig på å lyve.

Gammel 31-01-10, 01:16   #97
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg kom nå uvegerlig til å tenke på en situasjon der jeg kanskje var brutalt ærlig.
Jeg var med Inka for å hjelpe henne å se etter en ny vinterjakke.
Hun fant en som så ganske grei ut på hengeren, tok den på seg og spurte hva jeg syntes.
Hvorpå jeg knakk sammen i bunn ekte, ubehjelpelig krampelatter, inne på butikken.
(Hun lo selv også, sa: "Ikke det, nei!" og hengte jakka tilbake. Det var jakka det var noe galt med, ikke henne. )

Gammel 31-01-10, 01:28   #98
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Jeg kom nå uvegerlig til å tenke på en situasjon der jeg kanskje var brutalt ærlig.
Jeg var med Inka for å hjelpe henne å se etter en ny vinterjakke.
Hun fant en som så ganske grei ut på hengeren, tok den på seg og spurte hva jeg syntes.
Hvorpå jeg knakk sammen i bunn ekte, ubehjelpelig krampelatter, inne på butikken.
(Hun lo selv også, sa: "Ikke det, nei!" og hengte jakka tilbake. Det var jakka det var noe galt med, ikke henne. )

I sånne tilfeller, der man har mulighet til å averge "skaden" før den er skjedd, er det jo nesten slemt å ikke være ærlig. Og de fleste ser det jo som regel selv også.
Det er når noen tropper opp med ny sveis/jakke/støvler og er råfornøyde jeg mener at man bør snøre igjen. Man trenger jo ikke å skryte så fælt heller da. Holder med "fått deg ny :insert passende klesplagg: - gratulerer!". Da har man sagt nok, mottaker er ikke fornærmet og man slapp å stå og lyve noen opp i fjeset.

Gammel 31-01-10, 10:39   #99
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke om jeg er totalt non-empatisk i tillegg til å være falsk og løgnaktig, men jeg bryr meg virkelig ikke nok om andre folks briller og hårsveiser til å føle hardt for å sable det. Hvis jeg er med noen ut og handler, er jeg ærlig, men da vet jeg jo at jeg er med pga. min rådgivning. Ellers er det bare snakk om å følge nok med til å legge merke til at noe er nytt, og det er så vidt innenfor min sosiale kompetanse. Det er virkelig sjelden jeg tenker at ting er veldig lite kledelig. Det er i tilfelle ungjenter på byen, og de vil ikke ha min mening.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:26.