Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

I alle dager ... Trolldressen og størrelse

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-10, 19:02   #1
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

I alle dager ... Trolldressen og størrelse

WTF... kjøpte jo som fortalt før en Trolldress til snuppa på Norbaggen i str 134 for at hun skulle ha endel å gå på. I dag kom hun hjem etter et helgebesøk hos besøksfamilien sin, og prøvde dressen og den er jo LITEN.. jeg målte den mot reima i 128 og ser at den faktisk er bittelitt kortere shit.. hva gjør vi nå da?? Jeg trodde jeg hadde vært safe nå og bestilt 134..

Den passer jo men den er jo litt trang når hun setter seg ned og når hun løfter armene.. ville aldri kjøpt den i butikken hvis den var slik hvis vi hadde testet den..HUn er da alldeles ikke SÅ stor.. hun er 125 cm ca.. på nettbutikken. Norbaggen.jetbag.se står det at dressene er store i størrelsene..

vet dere om troll går større enn 134?

Sist redigert av SpetakkelRandi : 31-01-10 kl 19:08.
SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 19:07   #2
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I alle dager.. Troll dressen og størrelse..

Kan det være feil?

Nå er det noen år siden jeg kjøpte Trolldress sist, men de vi har hatt har alltid vært ganske nøyaktige i størrelse, omtrent som Reima.

Gutten vår som bruker 86-92 passer fremdeles sin dress i str. 86 og gutten som bruker 116-122 bruker fortsatt sin som er str. 116, selv om den begynner å bli liten.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 19:14   #3
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De er store. Om du målet den og legger ut målene her, så kan sikkert noen med dress i omtrent tilsvarende størrelse legge ut sine mål.

Gammel 31-01-10, 19:18   #4
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes Troll er små i størrelsen. Supre dresser, men mindre enn Reima i størrelsen er min erfaring.

Gammel 31-01-10, 19:19   #5
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

*lete etter målebåndet mitt*

Gammel 31-01-10, 19:20   #6
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Kan det være feil?

Nå er det noen år siden jeg kjøpte Trolldress sist, men de vi har hatt har alltid vært ganske nøyaktige i størrelse, omtrent som Reima.

Gutten vår som bruker 86-92 passer fremdeles sin dress i str. 86 og gutten som bruker 116-122 bruker fortsatt sin som er str. 116, selv om den begynner å bli liten.

ja jeg husker snuppa hadde troll da hun var 3-5 år. brukte den samme dressen i 2 år. str 104. og hun har alltid vært lang for alderen.

Gammel 31-01-10, 19:27   #7
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

Standard

finner ikke der hersens målebåndet.. men brukte linjalen til snuppa og kom ca til 61 cm fra ca nakken og ned til den refleksstreken som går rett over skrittet liksom.. noen som vil måle og se..

Gammel 31-01-10, 19:28   #8
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: I alle dager ... Trolldressen og størrelse

kan jo tipse deg om fin reimatecdress+ i jentefarge på barnihagen.no til kr 899! Og den er helt sikkert myye bedre en troll... men du får se om str er inne, det vet jeg ikke. Så kan du satse på å retunere den trolldressen, event selge den på finn?

For øvrig så mener jeg å huske at troll er litt små i str? den tid jeg kjøpte troll, så kunne vi iallefall kjøpe den 2str større enn hva som normalt ble brukt, men da hadde vi den også i ca1 1/2 - 2 sesonger...

Sist redigert av ItsOnlyMe : 31-01-10 kl 19:35.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 19:31   #9
LiKa
Spent ?

LiKa sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
LiKa er populærLiKa er populærLiKa er populær
Standard

Sikkert smart å måle mot en annen som det blir sagt her.
Jeg syns Troll har vært ganske like Reima i str. Eldste her hadde 92 i fjor vinter, da hun ellers brukte 86. Men da hadde hun en del å gå på

LiKa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 19:36   #10
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lillebror har Trolldress i str 110 etter storesøster og den er like stor som Ticketdressen i 98. Greit at Ticket er litt store i størrelsen, men jeg synes Troll er veldig små i størrelsene. Ihvertfall hvis man er litt lang i kroppen.

Gammel 31-01-10, 19:37   #11
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Trolldressen til poden, classic parkdress uten det løse fôret, er ca 68 cm fra nederste søm på kragen (under der man fester hetta) og ned til skrittet.
Foran er den 70 cm + fra toppen av glidelåsen til skrittet. Kjapt målt. Str 134.

Gutten min var ca 122 cm i høst og den var alt for stor da.

Gammel 31-01-10, 19:38   #12
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke Troll er små, men normal/stor. Derimot at Ticket er veldig store.

Gammel 31-01-10, 19:42   #13
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes heller ikke at Troll er små i str, ticket er store i str.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 19:45   #14
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

Standard

VeraVera: takk for tipset men jeg har jo faktisk nettopp kjøpt en dress til henne.. vet ikke om jeg har råd til enda en.. reimatec +? den tåler mere enn vanlig reimatec?

Jeg målte kanskje litt feil i sted.. skal prøve å måle igjen jeg..

Gammel 31-01-10, 19:48   #15
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

takk for tipset men jeg har jo faktisk nettopp kjøpt en dress til henne.. vet ikke om jeg har råd til enda en.. reimatec +? den tåler mere enn vanlig reimatec?

ja, og er bedre en troll vil jeg påstå. Og du har jo rett på å levere tilbake, finst jo angrerett.... ? men det var bare et tips fra min side altså
Uansett er det en knallpris på den reimatec+ dressen!

hva betalte du for troll da?

Gammel 31-01-10, 19:51   #16
LiKa
Spent ?

LiKa sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
LiKa er populærLiKa er populærLiKa er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

VeraVera: takk for tipset men jeg har jo faktisk nettopp kjøpt en dress til henne.. vet ikke om jeg har råd til enda en.. reimatec +? den tåler mere enn vanlig reimatec?

Jeg målte kanskje litt feil i sted.. skal prøve å måle igjen jeg..

Angreretten, eller legge den ut for salg?

LiKa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 19:54   #17
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

Standard

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Trolldressen til poden, classic parkdress uten det løse fôret, er ca 68 cm fra nederste søm på kragen (under der man fester hetta) og ned til skrittet.
Foran er den 70 cm + fra toppen av glidelåsen til skrittet. Kjapt målt. Str 134.

Gutten min var ca 122 cm i høst og den var alt for stor da.

da må jo min dress være helt feil for fra toppen av glidlåsen foran er den litt over 60 cm ned til skrittet..

Gammel 31-01-10, 19:55   #18
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

den reimadressen finst ikke igjen i den str du trenger ser det ut til på den nettbutikken, så da så...

Gammel 31-01-10, 19:56   #19
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

ja, og er bedre en troll vil jeg påstå. Og du har jo rett på å levere tilbake, finst jo angrerett.... ? men det var bare et tips fra min side altså
Uansett er det en knallpris på den reimatec+ dressen!

hva betalte du for troll da?

betalte 1150 kr inkl frakt. joda men det er jo så mye styr med retur osv.. men sant det, var billig med reimatec + dressen..

Gammel 31-01-10, 19:59   #20
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det høres ut som om det er en feil med størrelsen på den dressen du har fått tilsendt. Våre gutter har hatt Troll hele veien, og de har alltid vært romslige i størrelsen.

Jeg ville ringt/sendt en mail til nettbutikken og oppgitt målene dine.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:18.