|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#62 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
![]() Sv: Valgets kval - bo oppe eller nede?Jeg ville valgt nede. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
interlektuell
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Valgets kval - bo oppe eller nede?Dreneringen skal være veldig god, så i utgangspunktet skulle ikke det være noe problem. Og jeg mener at jeg har hørt at soverom i kjelleren heller ikke kan regnes som boareal? Men altså, leiligheten nede er noe vi kan vokse i, når ungene trenger mer plass.
Tjo og hei Sist redigert av Kanutte : 02-02-10 kl 21:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Valgets kval - bo oppe eller nede?De to siste husene min mor og far har eid, har hatt rom i kjelleren, der vi har sovet når vi er hjemme. I det første huset bodde jeg også en stund. Det er helt flott der, ingen fukt eller noe, og aldri en følelse av klaus. Men det var nye hus, det ene bygd i 85, og det andre i 97.
![]() |
#66 |
Sugaraddict!
|
![]() Sv: Valgets kval - bo oppe eller nede?Kjempefint hus da.
![]() |
#68 |
Spent ?
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Valgets kval - bo oppe eller nede?Bygge leilighet til svigers i kjelleren, og ha resten selv? |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Valgets kval - bo oppe eller nede?Er det fritt for radon? |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
interlektuell
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Valgets kval - bo oppe eller nede?Radon er et av min mors trumfkort, men nei, det er ikke radon der.
![]() |
#73 |
Sugaraddict!
|
![]() Sv: Valgets kval - bo oppe eller nede?
Her jeg leier, holder han på å bygge leilighet over dobbelgarasjen sin.
![]() |
#74 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Valgets kval - bo oppe eller nede?Jeg tror jeg ville bodd nede. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Valgets kval - bo oppe eller nede?Jeg ville helst valgt andreetg pga utsikt og at det er oppusset. Men ser det upraktiske i det valget siden det bare er 1 soverom, og det er vanskelig å lage flere på loftet. Førsteetg har fordelen med direkte utgang på bakkeplan, to soverom og masse potensiale i kjelleren. Her kan dere etterhvert lage kjellerstue. Det anbefales virkelig ettersom ungene vokser til, og har masse venner på besøk. Oppussing tar dere etterhvert. Gratulerer med nytt hus, og lykke til med valget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Passiv
|
![]() Sv: Valgets kval - bo oppe eller nede?Jeg ville også bodd nede ja, for å gå på tå hev med tanke på at løpende barn høres godt hadde jeg ikke likt noe særlig. Derfor er det bedre at to godt voksne mennesker bor oppe. Pluss at plassen taler også i den retning. |
![]() |
![]() |
#77 |
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Valgets kval - bo oppe eller nede?Er det mulighet for skikkelige vindu i soverommene i kjelleren? Ellers blir de ikke godkjent som soverom, og er direkte livsfarlige å sove i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2010
![]() |
![]() Sv: Valgets kval - bo oppe eller nede?En stemme til til bakkeplan. Selv om "svigers" er unge og tolerante, er det utrolig hvor mye støy tre barn over hodet - og evt voksenfester - kan lage. Har selv bodd under en barnefamilie da jeg var "ung og tolerant" - og endte opp med å bli irritert til tider. Med tre egne barn har vi valgt å ikke ha leieboer i hybelleilighet i kjelleren, for å slippe å ta hensyn. Lykke til med flytting! |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Valgets kval - bo oppe eller nede?Jeg ser godt hvorfor du vil ha 2.etg, men på sikt tror jeg du blir mer fornøyd med valget om dere velger 1.etg.
![]() |
#80 |
|
![]() Sv: Valgets kval - bo oppe eller nede?Ser huset står som enebolig. Vi har akkurat flyttet inn i samme hus som mine foreldre og vi trives veldig godt oppe med flott utsikt. Da vi gjorde om dette huset fra enebolig til tomanns var det mange strenge krav til lydisolering og brannkrav. Jeg vet ikke om dette er lokale regler, eller om det gjelder hele landet.
![]() |
|
|