|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Aktiv
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oppland
![]() |
Sv: Pris på bursdagspresanger til vennerVi kjøper for mellom 50-70 kr til barn i barnehagen. Gavene Turbo fikk når han feiret bursdag lå på ca det samme. Synes det holder i massevis. Det blir fort dyrt med alle bursdager.
|
|
|
|
#3 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pris på bursdagspresanger til venner100-120 her også. Sist havnet jeg på 170, og da følte jeg at det var i meste laget. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Pris på bursdagspresanger til vennerDet ligger vanligvis på 100 - 150 kroner.
|
|
|
#5 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Pris på bursdagspresanger til vennerI barnehagen lå det på rundt 100 lappe. Venner fikk litt mere. På skolen er det lagt opp til store feiringer og noen foreldre har lagt føring på 50 kroner. Et pes synes jeg å finne noe halveis ok til den prisen. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Pris på bursdagspresanger til vennerPleier å legge meg på rundt en hundrelapp ja, og kjøper gjerne ting på salg.
|
|
|
#8 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Pris på bursdagspresanger til vennerVi har gitt for mellom 100 og 200 kr, men vi er ikke så bevandret i "barnehagebursdager" enda... Vi gir for ca 200-250 kr til vennebarna vi går i bursdag til.
|
|
|
|
#9 |
|
Wooohhoooooo
Sv: Pris på bursdagspresanger til vennerVi ligger på rundt hundrelappen som flere her gjør.
|
|
|
|
#10 |
|
Javel
|
Sv: Pris på bursdagspresanger til vennerJeg også ligget på en 100 lapp til barnehagevenner og 120-150 til mine venninners barn. Da ungene begynte på skolen ble dette tatt opp på første foreldremøte og der ble vi enige om 50,- i 1 klasse. Dette har nå steget til 70-80,- for hun som går i 5.
|
|
|
|
#11 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Pris på bursdagspresanger til venner100-150. Jeg synes det er greit å legge seg på et moderat nivå, selv om vi har råd til å kjøpe dyrere gaver, er det slettes ikke alle som har det, særlig med tanke på hvor mange bursdager det fort blir i løpet av ett år. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Ferdig!
Hvor: Telemark
Sv: Pris på bursdagspresanger til vennerVi har pleid å ligge på 100-lappen men nå har gutta i klassen til Guttungen begynt å gi 200 kr! Dette synes jeg er alt for mye og har derfor begynt å gi 150 kr til de nærmeste vennene.
|
|
|
#13 |
|
maler
|
Sv: Pris på bursdagspresanger til vennerMellom 50 og 150 et sted. Tror de fleste gavene guttene også får er i det prissjiktet. Men jeg kjøper ofte inn gaver på salg. Er det lego på salg, kjøper jeg 10 esker. Nå har jeg handlet bøker på salg og har Rampete Robin i en bunke i skapet, samt noen lydbøker. Det blir da gaver som hadde en førpris på 2-300 kr, men jeg har ikke betalt mer enn 50-70 kr stykket.
|
|
|
#15 |
|
anglofil
Sv: Pris på bursdagspresanger til vennerJeg tror det som ofte skjer er at folk finner gode kjøp på tilbud og har "gavelager" **guilty** Jeg mener 100 kr er en fin pris men ofte gir vesla bort bøker vi har kjøpt på salg (ofte flotte dyre barnebøker fra "bakgårdssalg på Aschough osv) til en hundrings men orginalpris er ofte flere hundre kroner. Dette er jo ikke akkurat noe jeg informerer om ...
|
|
|
#16 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() |
Sv: Pris på bursdagspresanger til vennerJeg har observert følgende hos oss: |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Pris på bursdagspresanger til vennerI barnehagen ligger gavene rundt 100 + (privat, mange folk med svært god økonomi)
|
|
|
#18 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Pris på bursdagspresanger til vennerPå foreldremøte på skolen, er det avtalt 50 kr. Det er en greit sum synes jeg.
|
|
|
|
#19 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: Pris på bursdagspresanger til venner
Enig i at man ikke skal bruke mye, men det er pina dø ikke mye man får for en femtilapp ... |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Står på egne ben
Sv: Pris på bursdagspresanger til venner
Skulle vi gitt for så lite om vi hadde hatt avtale om det, så tror jeg at jeg hadde gitt penger. I alle fall til de større ungene. Jenta mi som går i 2.klasse fikk penger av ca. halvparten som var i bursdagen (da 100 kr), så da fikk hun jo faktisk kjøpt seg en litt større ting hun ønsket seg etterpå og var storfornøyd. |
|
|
|
![]() |
|
|