|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Javel
|
Sv: Pris på bursdagspresanger til vennerJeg også ligget på en 100 lapp til barnehagevenner og 120-150 til mine venninners barn. Da ungene begynte på skolen ble dette tatt opp på første foreldremøte og der ble vi enige om 50,- i 1 klasse. Dette har nå steget til 70-80,- for hun som går i 5.
|
|
|
|
#22 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() |
Sv: Pris på bursdagspresanger til vennerVi har en snart 5-åring og her ligger nivået rundt 100 kr, som hos dere. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pris på bursdagspresanger til vennerVi har pleid å ligge på 100-lappen men nå har gutta i klassen til Guttungen begynt å gi 200 kr! Dette synes jeg er alt for mye og har derfor begynt å gi 150 kr til de nærmeste vennene.
|
|
|
#24 |
|
maler
|
Sv: Pris på bursdagspresanger til vennerMellom 50 og 150 et sted. Tror de fleste gavene guttene også får er i det prissjiktet. Men jeg kjøper ofte inn gaver på salg. Er det lego på salg, kjøper jeg 10 esker. Nå har jeg handlet bøker på salg og har Rampete Robin i en bunke i skapet, samt noen lydbøker. Det blir da gaver som hadde en førpris på 2-300 kr, men jeg har ikke betalt mer enn 50-70 kr stykket.
|
|
|
#25 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() |
Sv: Pris på bursdagspresanger til vennerJeg har observert følgende hos oss: |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Pris på bursdagspresanger til vennerI barnehagen ligger gavene rundt 100 + (privat, mange folk med svært god økonomi)
|
|
|
#28 |
|
Aktiv
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oppland
![]() |
Sv: Pris på bursdagspresanger til vennerVi kjøper for mellom 50-70 kr til barn i barnehagen. Gavene Turbo fikk når han feiret bursdag lå på ca det samme. Synes det holder i massevis. Det blir fort dyrt med alle bursdager.
|
|
|
|
#29 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Pris på bursdagspresanger til vennerPå foreldremøte på skolen, er det avtalt 50 kr. Det er en greit sum synes jeg.
|
|
|
|
#30 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Pris på bursdagspresanger til venner
80-120 sånn ca. Sikter på 100-lappen, men blir det noen kroner over eller under er det greit. Det er mye som koster 119 ser jeg.
|
|
|
#31 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pris på bursdagspresanger til vennerVi holder oss også rundt en hundrelapp.
|
|
|
#32 |
|
|
Sv: Pris på bursdagspresanger til vennerJeg sikter meg også inn på rundt hundrelappen, men slenger gjerne på litt ekstra til de Poden leker aller mest med (kjæresten i nabohuset for eksempel). |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Pris på bursdagspresanger til vennerSkolen har "regel" på 70-100 kr. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Pris på bursdagspresanger til vennerVi bruker 100 kr pluss/minus. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Pris på bursdagspresanger til vennerJeg tror det som ofte skjer er at folk finner gode kjøp på tilbud og har "gavelager" **guilty** Jeg mener 100 kr er en fin pris men ofte gir vesla bort bøker vi har kjøpt på salg (ofte flotte dyre barnebøker fra "bakgårdssalg på Aschough osv) til en hundrings men orginalpris er ofte flere hundre kroner. Dette er jo ikke akkurat noe jeg informerer om ...
|
|
|
#37 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Pris på bursdagspresanger til vennerPå foreldremøte til 1. klassingen ble vi enige om max 70 kroner. Jeg handler gjerne bursdagsgaver på salg og kan fint gi bort noe som har kostet 200, men som jeg betalte 40 for, f.eks. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
|
Sv: Pris på bursdagspresanger til vennerHer er det vanleg med ca 100 kr i presang. Eg pleier å handla inn på salg, og så har eg ein "bursdagskasse" ståande der ungane får gå og bestemma seg for kva dei vil gi. Dersom det ikkje er noko som faller i smak, så blir det tur på butikken. Men som regel er det mange fine skatter der. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pris på bursdagspresanger til venner
Sånn er det her også. Det blir lagt litt mer penger i gaver til bestevenner.
|
|
|
#40 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Pris på bursdagspresanger til venner100-120 her også. Sist havnet jeg på 170, og da følte jeg at det var i meste laget. |
|
|
|
![]() |
|
|