Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pris på bursdagspresanger til venner

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-10, 11:26   #21
Senna
Javel

Senna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pris på bursdagspresanger til venner

Jeg også ligget på en 100 lapp til barnehagevenner og 120-150 til mine venninners barn. Da ungene begynte på skolen ble dette tatt opp på første foreldremøte og der ble vi enige om 50,- i 1 klasse. Dette har nå steget til 70-80,- for hun som går i 5.

Gammel 01-02-10, 11:29   #22
Cabrel
Aktiv

Cabrel sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Cabrel er litt kulCabrel er litt kul
Standard

Vi har en snart 5-åring og her ligger nivået rundt 100 kr, som hos dere.

Cabrel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 11:44   #23
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har pleid å ligge på 100-lappen men nå har gutta i klassen til Guttungen begynt å gi 200 kr! Dette synes jeg er alt for mye og har derfor begynt å gi 150 kr til de nærmeste vennene.

Gammel 01-02-10, 12:04   #24
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mellom 50 og 150 et sted. Tror de fleste gavene guttene også får er i det prissjiktet. Men jeg kjøper ofte inn gaver på salg. Er det lego på salg, kjøper jeg 10 esker. Nå har jeg handlet bøker på salg og har Rampete Robin i en bunke i skapet, samt noen lydbøker. Det blir da gaver som hadde en førpris på 2-300 kr, men jeg har ikke betalt mer enn 50-70 kr stykket.

Gammel 01-02-10, 12:21   #25
silje
Superduperaktiv

Medlem siden: Jun 2008
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Jeg har observert følgende hos oss:
I løpet av barnehage tiden var det gaver i klassen 100-300. Fleste i gruppen 200-300
(privat barnehage med mange velstående foreldre).

I skolebursdag (En foreløpig): ca 30-120. De fleste var for rundt 50.
Fryktelig mye ræl. Jeg har faktisk gått ned i pris/standard på gavene vi gir til klassekamerater etter at mine egne har feiret. Synes det skal være en viss balanse mellom det man får og det man gir.

Jeg prøver forøvrig som en del andre her å handle lego og bøker på tilbud i prisklasse ca 69-98

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 12:23   #26
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Vi bruker 100 +/-. Det holder i lange baner syntes jeg.

Gammel 01-02-10, 12:38   #27
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

I barnehagen ligger gavene rundt 100 + (privat, mange folk med svært god økonomi)
På skolen er det fritt beølp om en kjøper gave, men om vi skal gi kontanter (som er det vanligste) har vi bestemt 50,- på foreldremøte både for 2. og 4. klasse.

Gammel 01-02-10, 12:41   #28
myr
Aktiv

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oppland
myr er litt kul
Standard

Vi kjøper for mellom 50-70 kr til barn i barnehagen. Gavene Turbo fikk når han feiret bursdag lå på ca det samme. Synes det holder i massevis. Det blir fort dyrt med alle bursdager.

Gammel 01-02-10, 12:44   #29
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

På foreldremøte på skolen, er det avtalt 50 kr. Det er en greit sum synes jeg.

Til venner i barnehagen holder jeg meg også innenfor 50-100 kr som regel.

Med så mange barn som jeg har så blir det en del kroner som går med til gaver hver år.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 12:45   #30
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg ligger mellom 80 og 120, sikter rundt 100-lappen hver gang, og er helt enig med deg, Tjorven.

80-120 sånn ca. Sikter på 100-lappen, men blir det noen kroner over eller under er det greit. Det er mye som koster 119 ser jeg.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 12:47   #31
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi holder oss også rundt en hundrelapp.

Gammel 01-02-10, 12:52   #32
Skytte

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sikter meg også inn på rundt hundrelappen, men slenger gjerne på litt ekstra til de Poden leker aller mest med (kjæresten i nabohuset for eksempel).

Poden skal i bursdag til lørdag. Gaven kostet hundrelappen, men var satt ned 50%. Fordel å ha bursdag i januar ser det ut til ja...

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 12:53   #33
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Skolen har "regel" på 70-100 kr.

Til andre venner kjøper vi som regel fra 100-150 kr. Kommer litt an på relasjonen og hva vi finner.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 12:55   #34
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bruker 100 kr pluss/minus.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 13:04   #35
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi gir også for rundt hundre til andre barnehagebarn. Til mine venners barn blir det fort 200-300 kr.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 13:15   #36
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tror det som ofte skjer er at folk finner gode kjøp på tilbud og har "gavelager" **guilty** Jeg mener 100 kr er en fin pris men ofte gir vesla bort bøker vi har kjøpt på salg (ofte flotte dyre barnebøker fra "bakgårdssalg på Aschough osv) til en hundrings men orginalpris er ofte flere hundre kroner. Dette er jo ikke akkurat noe jeg informerer om ...

Gammel 01-02-10, 13:16   #37
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

På foreldremøte til 1. klassingen ble vi enige om max 70 kroner. Jeg handler gjerne bursdagsgaver på salg og kan fint gi bort noe som har kostet 200, men som jeg betalte 40 for, f.eks.

1. klassingen feiret bursdag for ei drøy uke siden, og vi så at en del av gavene nok hadde verdi langt over 70, men jeg tilskriver det januarsalg, jeg.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 14:27   #38
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her er det vanleg med ca 100 kr i presang. Eg pleier å handla inn på salg, og så har eg ein "bursdagskasse" ståande der ungane får gå og bestemma seg for kva dei vil gi. Dersom det ikkje er noko som faller i smak, så blir det tur på butikken. Men som regel er det mange fine skatter der.

Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 14:27   #39
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Det kommer litt an på hvem venn det er. Jeg bruker mellom 100 og 300 kroner. Bestekompiser får for mer enn andre.

Sånn er det her også. Det blir lagt litt mer penger i gaver til bestevenner.

Gammel 01-02-10, 14:39   #40
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

100-120 her også. Sist havnet jeg på 170, og da følte jeg at det var i meste laget.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:01.