|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Kåring: Største dilettant på FP?Etter å ha innsett at jeg ikke har sjans i nerdetråden fant jeg ut at det er en annen tittel som kanskje er mer håp for å kunne erobres. Ikke like hipp - men tittel er tittel, sant? |
|
|
|
#3 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Kåring: Største dilettant på FP?Jeg vet ikke engang hva dilettant er for noe jeg, selv er jeg blond.
|
|
|
#4 |
|
Bedreviter
|
Sv: Kåring: Største dilettant på FP?Selv er jeg det pr. def., all den tid jeg har jobbet i mange år innen et fagfelt som jeg ikke har noen form for formell utdannelse innen og kun har selvlært kompetanse på. Jeg kaller meg det ikke likevel da; jeg satser på at min overbevisende fremtoning og mine selvsikre uttalelser skal veie opp for manglende utdanning og kunnskap. :sagt som en ekte dilettant: |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bedreviter
|
Sv: Kåring: Største dilettant på FP?
dilettan't m1 (fra it., av dilettare 'glede (seg), nyte', eg 'en som nyter') person som dyrker en kunst el. et fag som hobby; neds: fusker i et fag |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Kåring: Største dilettant på FP?Beklager, SF, men jeg tror ikke du er kvalifisert. |
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Kåring: Største dilettant på FP?Teo da - jeg er jo på fp av en grunn - jeg slo det jo opp for sikkerhets skyld før jeg skrev noe. |
|
|
|
#8 |
|
Bedreviter
|
Det ante meg. Det gjorde jeg også før jeg svarte, enda jeg godt visste hva det betød.
For en nydelig definisjon. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Sv: Kåring: Største dilettant på FP?Vi slo opp på samme sted også ser jeg. |
|
|
|
#10 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Kåring: Største dilettant på FP?Ok.. Jeg er fremdeles blond. Tror jeg.
|
|
|
#11 |
|
Bedreviter
|
En dilettant er en "selvlært ekspert". En person som kan mye om et fag eller tema, men som altså ikke har noen formell utdannelse eller opplæring innen dette området. Det brukes ofte i negativ forstand om selvlærte "eksperter". |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Jeg er ekstremt her. |
|
|
|
#13 |
|
Har bakt søte kaker
|
Aha. Jeg er ikke noen dilletant tror jeg. Hverken ekspert eller selvlært.
|
|
|
#14 |
|
Leser
|
Sv: Kåring: Største dilettant på FP?Jeg er skikkelig dilettant på medisin. Jeg virkelig elsker alt det rare kroppen kan gjøre, som hobbymedisinere flest konsentrerer jeg meg om de virkelige alvorlige sykdommene, forkølelse kan jo noen andre ta seg av.
|
|
|
#15 |
|
Epikur
|
Sv: Kåring: Største dilettant på FP?Jeg uttaler meg bare skråsikkert i ting jeg har skikkelig rede på, så klart. Noe annet skulle tatt seg ut.
|
|
|
#16 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kåring: Største dilettant på FP?SF: Du får en stemme av meg!! :skikkelig-grei-det-er-tirsdag!!:
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Her kjenner jeg meg igjen
|
|
|
|
#18 |
|
flisespikker
|
Sv: Kåring: Største dilettant på FP?Jeg er en ekte dilettant - jeg har ikke formell kompetanse om noe som helst av det jeg pleier å uttale meg om. (Unntatt matematikk.) Og det trenger jo ikke være et negativt ord, selv om det oftest brukes nedsettende.
|
|
|
#19 |
|
Bedreviter
|
Absolutt ikke, men det er så ofte brukt i negativ betydning at jeg nok ikke hadde kommet på å ta det som et kompliment om jeg hadde blitt betegnet som en. |
|
|
|
![]() |
|
|