Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kåring: Største dilettant på FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-10, 12:32   #21
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kåring: Største dilettant på FP?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Du er jo bortimot profesjonell dilettant.

Og det var ment som et kompliment. :presiserer:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 12:34   #22
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du er jo bortimot profesjonell dilettant.

Det er sant. Kanskje jeg skal bytte ut beskrivelsen "profesjonell faktakontrollør og mer eller mindre heltids flisespikker" i bloggen min med "profesjonell dilettant og (...)".

Gammel 02-02-10, 12:35   #23
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er sant. Kanskje jeg skal bytte ut beskrivelsen "profesjonell faktakontrollør og mer eller mindre heltids flisespikker" i bloggen min med "profesjonell dilettant og (...)".

Mye bedre beskrivelse. Det synes jeg du skal gjøre.

Gammel 02-02-10, 12:37   #24
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mye bedre beskrivelse. Det synes jeg du skal gjøre.

Ja, jeg hadde egentlig tenkt å gjøre noe med den beskrivelsen uansett etter at jeg mistet den gamle jobben.

Gammel 02-02-10, 12:49   #25
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan man kvalifisere som dilettant (for en utrolig lite logisk skrivemåte? Ja?) når man ikke kan mye om noe, men alt det lille man kan er selvlært likevel? Og man uttaler seg som om man er ekspert likevel, fordi det føles kult?

Gammel 02-02-10, 12:50   #26
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jeg som er den man bruker dilettant nedlatende om!

Gammel 02-02-10, 12:51   #27
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Hvis jeg insisterer på å skrive dilletant, hvor lenge er det til jeg får med såpass mange at vi får det inn i ordboken?

Gammel 02-02-10, 12:52   #28
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært konsulent i hele mitt voksne liv.

Jeg vinner.

Gammel 02-02-10, 12:57   #29
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

dilettan't m1 (fra it., av dilettare 'glede (seg), nyte', eg 'en som nyter') person som dyrker en kunst el. et fag som hobby; neds: fusker i et fag

Ok. Det er det jeg er (underviser i hobbyen min).

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 12:59   #30
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg vinner.

Gammel 02-02-10, 13:02   #31
Slettet bruker
Passiv

Standard

Skilpadda er ikke dilettant. Hun er jo rå i matte og alt mulig.

Jeg topper med et sjefstriks: Jeg lærte hva dilettant var da jeg leste Sagaen om isfolket! Sølve var dilettant. Jeg slo det opp.

Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 13:06   #32
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det brukes ofte i negativ forstand om selvlærte "eksperter".

Jeg vil være en selvlært "dilettant". Minus og minus blir pluss og sånn, så selvlært "dilettant" må jo være en riktig flott tittel.

Gammel 02-02-10, 13:10   #33
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Eller dilletant. :come on!:

Gammel 02-02-10, 13:12   #34
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nope, denne vinner jeg.
All den tid jeg strøk på en eksamen er jeg ikke engang utdannet agronom.

Men å selverklære meg ekspert, det gjør jeg uten å bunke

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 13:16   #35
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Eller dilletant. :come on!:

Dilletante. Det er jeg også.

Gammel 02-02-10, 13:16   #36
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vinner.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 13:57   #37
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Jeg må vel kunne kalle meg en dilettant jeg også.

Ingen utdannelse, men konsulent. Ingen faglig kompetanse på noe som helst, men kan en hel masse. Tror jeg skårer høyt her.

Gammel 02-02-10, 23:15   #38
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vinner.

Da er jeg en god nummer to, jeg er til og med konsulent innen noe jeg overhodet ikke har utdanning innen, nemlig IT.

Gammel 02-02-10, 23:17   #39
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg er ekstremt her.
Jeg tenker ut noe selv som virker innmari smart. Så sier Skilpadda noe og da er det dette som er smart. Jeg øver meg på å bli sånn at jeg da presenterer hennes mening som min rett og slett.

Nei, nei, SF, i så fall er du ikke en dilettant, men en rævedilter.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 08:49   #40
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Nei, nei, SF, i så fall er du ikke en dilettant, men en rævedilter.

Jo. Men profesjonsmessig er jeg en dilettant. Jeg er ganske bra på å gå inn i et rom jeg ikke vet noe om og fremstå som litt super etter å ha tenkt meg om.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:29.