Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Troll - fast for eller avtagbart?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-10, 12:41   #21
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Troll - fast for eller avtagbart?

Opprinnelig lagt inn av Smash, her.

Da stoler jeg på deg, og bestiller 104.
Veldig praktisk at de kan brukes to sesonger når de er så dyre.

familiebutikken.no har troll dresser på salg

Gammel 01-02-10, 14:09   #22
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hva gjør dere når det er virkelig kaldt da? Selv om reimadressene er foret, må de jo ha på to lag ull under der på de kalde dagene. Blir da innerdressen til troll ullag nr 3 ?

Iben bruker 4 lag med ull, da inkludert den avtagbare ulldressen, nå som det har vært ganske kaldt.

Gammel 01-02-10, 15:13   #23
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

4 lag med ull!?! Jeg trodde det skulle være nok med tynt ullundertøy under denne dressen. Må jeg ha 4 lag kan jeg kjøpe en billigere en.
Jeg fant en på finn i 104, og ble nå plutselig usikker på om jeg vil ha den. Reima-dressen han har brukt i vinter er jo fortsatt like fin, og der han han brukt ullundertøy og et hjemmestrikket sett. Skal jeg kjøpe Reima i stedet?

Gammel 01-02-10, 15:24   #24
Left
Passiv

Standard

4 lag synes jeg hørtes mye ut også. Når det har vært kaldt nå, så har gutta hatt på seg undertøysull, et mellomlag i tykkere ull, og så dress, det være seg med uttakbar innerdress eller vanlig vinterdress. Med uttakbar ulldress blir det jo 3 lag ull, men bare to ellers.
De har aldri vært kalde.

Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 15:26   #25
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De går tross alt i friluftsbarnehage. Og når det er 16 minus, så er det fire lag, ja. Undertøy, tynn bukse/genser i omtrent samme tykkelse som undertøyet, tynn heldress i ull samt for eksempel den avtagbare i Troll sin. Det blir fire lag. Og man er fremdeles lett bevegelig og man fryser ikke når man er ute i 5-6 timer. På normale vinterdager bruker hun tre lag, undertøy, det over, samt dressen, eventuelt en tynn ulljakke inni også.

Gammel 01-02-10, 15:28   #26
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mine går ikke i friluftsbarnehage, de er inne og ser film om det er -16 ute.
Får vurdere litt til da.

Gammel 01-02-10, 16:08   #27
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi har på det kaldeste hatt ullstilongs, ulltrøye, mellomlag som er hjemmestrikka eller janus heldress og troll dress med for. Mini går i utebarnehage å har aldri blitt kald.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 20:22   #28
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smash, her.

4 lag med ull!?! Jeg trodde det skulle være nok med tynt ullundertøy under denne dressen. Må jeg ha 4 lag kan jeg kjøpe en billigere en.
Jeg fant en på finn i 104, og ble nå plutselig usikker på om jeg vil ha den. Reima-dressen han har brukt i vinter er jo fortsatt like fin, og der han han brukt ullundertøy og et hjemmestrikket sett. Skal jeg kjøpe Reima i stedet?

Det finnes vel ingen dresser som er varme med kun ullundertøy under når det er skikkelig kaldt? Det løse ullforet til Troll funker jo bare som "vanlig" fast for i andre dresser så man kan ikke droppe ett ull lag under selv om foret er løst.

Vi har ticket, den er jo tykk og foret med fleece, men i tillegg har vi ullundertøy, ullklær og ullfleecedress fra nøstebarn under når det er 6 minus eller kaldere. Tynnere ulldress om det er mildere.

Gammel 01-02-10, 21:24   #29
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bare ser for meg at det blir mye styr med så mange løse lag? Det blir liksom et ekstralag i forhold til det vi bruker i reimadressen.ullfleece fra nøstebarn under ullfleece fra troll - og så ullundertøy ++ under der igjen. Men det er kanskje ikke så ille som jeg ser for meg?

Gammel 01-02-10, 22:40   #30
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Det er nok ikke så ille som du ser for deg, nei. I så fall hadde ungen klaget, hehe.

Gammel 02-02-10, 16:16   #31
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har hatt Troll løst fòr da tøtta var 2 år. Aldri mer. For noe herk det var å få på. Det samme synes de som jobbet i barnehagen.... Dette er 3 år siden, kanskje de er blitt bedre nå?!

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 16:41   #32
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Jeg har hatt Troll løst fòr da tøtta var 2 år. Aldri mer. For noe herk det var å få på. Det samme synes de som jobbet i barnehagen.... Dette er 3 år siden, kanskje de er blitt bedre nå?!

Vi hadde for 3 år siden også, synes fortsatt ikke det er noe herk å få på. Ikke poden på 3 år heller.
Jobber selv i barnehage å elsker troll dressene.

Gammel 02-02-10, 16:42   #33
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Ja, jeg forstår fremdeles ikke hvordan dette er noe herk. Man må jo drive påkledningen på en ytterst merkelig måte for ikke å klare dette.

Gammel 02-02-10, 17:06   #34
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ja, jeg forstår fremdeles ikke hvordan dette er noe herk. Man må jo drive påkledningen på en ytterst merkelig måte for ikke å klare dette.

Gammel 02-02-10, 21:12   #35
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

I forhold til glatt fòr så er det virkelig stor forskjell. Spesielt for barnehagepersonell som skal ta på x-antall små barn. Tar man på ulldressen først, og så dressen, er det sikkert bedre. Husker vi hadde denne diskusjonen her inne tidligere, og da var det 50/50 blant de som ikke likte dresser med løst fòr.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 21:27   #36
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Nå er foret stort sett løst her og jeg er vant til at ungen kler seg selv, men likevel, at det skal være SÅ vanskelig er fortsatt merkelig.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:58.