Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Trenger anbefaling på eventyr/"fantasy" for 7-åringer

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-10, 23:18   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger anbefaling på eventyr/"fantasy" for 7-åringer

Når du sier Mummitrollet, hvilken bok/hvilke bøker mener du da? Og dere har lest Ronja Røverdatter, mener jeg å huske?

Flere Roald Dahl-bøker antar jeg vil slå an. Den fantastiske Mikkel Rev likte Poden godt (det var pappaen som leste den for ham, men han også likte den), og den kommer jo dessuten på kino nå, i en visstnok veldig bra filmatisering (som Poden og pappaen så på førpremiere i helgen).

Ruffen-bøkene var Poden skeptisk til å lese på nytt (han trodde kanskje de var for barnslige, siden vi leste dem da han var rundt fire), men de passet i grunnen mye bedre nå. Og de er jo ordentlig bra, og de nyeste har en vakker dragejente med og alt mulig. Og hva med Det blå folket-bøkene av Bringsværd?

Jon Bing-bøkene om bibliotekskipet Alexandria husker jeg ikke godt nok til å vurdere aldersanbefaling for, men det kan godt tenkes de er verdt å ta frem på nytt. Azur - dampherrenes planet var vel den første.

Og så er det jo eventyr, såklart. H. C. Andersen nevnte jeg vel da du var innom her - Poden fikk en stor, flott samling til jul av sin farmor, og jeg kan ikke tenke meg annet enn at Frøkna også vil like disse.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:27.