|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Off the map.
|
Nivå på generelle allmennkunnskaperVi hadde en diskusjon i lunsjen i dag, husker ikke hvordan det begynte, men det var i hvertfall snakk om hvor og når det var arrangert OL.
|
|
|
#2 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nivå på generelle almennkunnskaperNår du sier det, husker jeg at det var sånn. Men jeg er elendig på å huske hvor det enkelte OL var i hvilket år. (Lillehammer husker jeg dog.)
|
|
|
#3 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Nivå på generelle allmennkunnskaperSelv jeg, som ikke er overhodet interessert i sport, visste dette. Og jeg er så generelt uvitende at jeg ikke vet hvem som er trener på Rosenborg altså.
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: Nivå på generelle allmennkunnskaperDet kom som en liten overraskelse på meg her om dagen at det snart er OL igjen, og jeg hadde ikke peiling på hvor. Vancouver, fikk jeg dog med meg da jeg hørte Arne Scheie på Petremorgen her en dag. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Nivå på generelle allmennkunnskaperSikkert vanlig å vite for de som er interessert i (vinter)sport. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Nivå på generelle allmennkunnskaperDa må jeg nok desverre bare si at mine allmennkunnskaper er under pari. Men jeg finnes ikke n o e interessert i sport, så det er mulig det ligger der. |
|
|
|
#8 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Nivå på generelle allmennkunnskaperDette visste jeg. Og jeg er under middels interessert i sport, altså. Men jeg har nok ikke like mye peiling på sommer-OL som vinter-OL, det skal sies.
|
|
|
#9 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Nivå på generelle allmennkunnskaperJeg kan ikke unyttige sportsting.
|
|
|
#10 |
|
Off the map.
|
Sv: Nivå på generelle allmennkunnskaperJeg ser jo at det var flere som visste det. Jeg er heller ingen sportsfreak altså, men sånt bare sitter igjen. (og ikke meninga å henge ut de som ikke kan det, bare litt interessant)
|
|
|
#11 |
|
Etylbarbital
Sv: Nivå på generelle allmennkunnskaperAltså, at OL ble arrangert på Lillehammer i 94 - det visste jeg.
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nivå på generelle allmennkunnskaperJeg hadde visst svaret på dette ja. Synes kanskje også at dette faller inn under allmennkunnskap, men man må vel kanskje være interessert i sport for å kunne det. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Nivå på generelle allmennkunnskaperJeg må si du er grusomt nedlatende om du mener at folk er under pari fordi de ikke har de samme kunnskapene som deg. Såpass mye at jeg vil påstå at din EQ er under pari.
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Nivå på generelle allmennkunnskaper
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Enig.
|
|
|
#16 |
|
Introvert textrovert
|
|
|
|
#17 |
|
Off the map.
|
Det var jo selvfølgelig sagt i en litt spøkefull tone som svar til mine kolleger som ville melde meg opp i Kvitt eller dobbelt. Synes vel det var like stor skivebom. Men vil du tolke meg i verste mening så får det være opp til deg.
|
|
|
#18 |
|
Glamorøs
|
Sv: Nivå på generelle allmennkunnskaperRune Hauge? Har ikke peiling på hvem det er. Det er to uker siden jeg ante at det var OL i år, og at det skulle være i Vancouver. Jeg vet jo at det har vært OL i alle de byene du nevner, men ikke når. Bortsett fra Lillehammer selvsagt. At man kan rundetider, hvor OL har vært til enhver tid og slikt er ikke allmennkunnskap i min bok. Hvis du mener det så er jeg også ganske sikker på at du ikke kan så mye om det som er allmennkunnskap i min krets.
|
|
|
#20 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Nivå på generelle allmennkunnskaperTolke? Jeg leser hva som blir skrevet, jeg har intet behov for å tolke noe som helst. Om du mener at det var spøkefullt sagt, så bør du nesten legge til noe som tilsier at det var det. Jeg kan nemlig ikke se stemningen innlegget ditt er skrevet i, for det er inni hodet ditt. Ærlig talt, jeg trodde det var normal nettkunnskap å vite dette.
|
![]() |
|
|