Uote
Opprinnelig lagt inn av mocci, her.
.En av forutsetningen for at jeg fikk kjøpe valpen dengang var at oppdretter kunne få ha et kull, men det var kun en muntlig avtale.
En muntelig avtale er like bindende som en skriftelig avtale. Personlig må jeg jo si at jeg synes oppdretter har stukket seg langt hvis h*n er villig til å ha hvalpene hjemme hos seg, da faller jo veldig mye av arbeidet på deg bort. Samme gjelder jo dette med avtaler med de som har hannhunder. Jeg ville jo trodd at oppdretter ordnet dette også? Og økonomisk (i forhold til keisersnitt) så er det jo ingenting som har forandret seg fra den opprinnelige avtalen.
Opprinnelig lagt inn av mocci
Ja jeg forstår selvsagt at man ikke kan bryte avtaler, men dette gjelder ikke mitt tilfelle hvor jeg faktisk betalte fullpris for valpen.
Det er jo forskjellige avtaler, og hvis det at oppdretter skulle få ha et kull på tispen var en forutsetning for å selge den har jo ikke prisen du betalte noen betyding.
For mange oppdrettere er det viktig å ha linjer å vise til og det er ikke uvanlig med slike betingelser (om avl) når man kjøper hunder. Jeg skjønner godt at oppdretter gjerne ønsker at du holder din del av avtalen. Hvilken rase er det, forresten?