Sv: Sammenheng mellom mye nettsurfing og depresjon?
Opprinnelig lagt inn av rine, her.
Tja, jeg surfer på nett når jeg ikke gidder å gjøre noe annet. Når jeg sløver rett og slett. (Ikke se på tidspunktet her... ) Nettsurfing går på bekostning av rydding, TV-titting som nå. 
Jeg også. Jeg unnskylder meg med at det er så interessant og jeg lærer så mye! Dessuten elsker jeg å drømme meg bort, f.eks på finn.no med boligannonser. Sjekker skolekrets, nabolag osv... Egentlig utrolig tåpelig med tanke på hvor mye tid det kan ta.
Sitat:
Jeg selv merker jeg kan bli skikkelig grinete av å sitte mye med dataen generelt, ikke nødvendigvis på nettforum eller slike ting.. jeg blir bare SUR liksom..
Derfor kan jeg innrømme at nettbruk fører til nedtrykthet, fordi det går på bekostning av annet jeg burde gjort. Fordi jeg tenker på hvor mange timer det tar, hva jeg kunne gjort i stedet - f.eks fremkalt bilder og laget vakre scrappealbum f.eks. Og da gjør det litt vondt, når jeg ser at det på et vis går utover barna. (på den annen side kan jeg forsvare at jeg har lært mye her som har gått positivt utover barna :nikkerekstraivrig: )
I dag pønsket jeg faktisk på at jeg skulle lage en poll her om nettbruk og avhengighet. For jeg tror det er mange som sitter "for mye" på nett.
Jeg har tenkt å redusere bruken, lage fine album og lese fler bøker....og slutte med å unnskylde meg "skal bare sjekke, skal bare lese ferdig, dette er en innmari interessant diskusjon osv osv".
For å besvare spørsmålet i HI: jeg tror at overdreven nettbruk kan føre til nedtrykthet og depresjoner.
Men ja, også deprimerte har lettere for å ty til internet. Det kan være alt de orker av sysselsetting eller sosial aktivitet. Det går litt begge veier.