Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Føler du at du betyr noe?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-10, 19:37   #1
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet

Ulvhedina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Ulvhedina er litt kulUlvhedina er litt kul
Standard

Føler du at du betyr noe?

Ja, altså for familien? Er dere flinke rose hverandre og sette pris på hverdagene, eller tar dere hverandre som en selvfølge?

Her er vi veldig flinke til å sette pris på hverandre. Vi takker hverandre for hjelpen, f.eks. hvis jeg rydder på kjøkkenet og han kommer å hjelper til. Vi er inneforstått med, alle sammen, at det er egentlig ikke min jobb, men alle sin. Likevel sier vi takk til hverandre for "tjenester". Om han reparer noe for oss, så er jeg takknemlig for det. Han er takknemlig for å alltid finne rene klær.

Tar dere vare på disse små tingene? Er dere flinke å si at dere er glad i hverandre, klemme, kysse og ha kroppskontakt? Si fine ting og rose?

Sist redigert av Ulvhedina : 04-02-10 kl 19:38. Årsak: noe merkelig skjedde...
Ulvhedina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 21:33   #2
ltb
Superaktiv

ltb sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: ved Tyrifjorden
ltb er litt kulltb er litt kul
Standard

Sv: Føler du at du betyr noe?

Ja, vi er veldig oppmerksomme på hverandre! Jeg synes det er kjempe viktig å se de flotte tingene andre gjør, og takke for det og vise at en setter pris på det! Dessuten tror jeg at andre får mer lyst til å hjelpe til/gjennomføre noe hvis de føler at andre ser det de har gjort og gir tilbakemelding på det!

Gammel 04-02-10, 22:28   #3
Moonlight
prøver tilpasse seg livet

Moonlight sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har blitt veldig flinke de siste månedene...
Det står høyt på listen i huset her, rose hverandre, være gode mot hverandre, vise at man setter pris på hverandre, nærhet, lek, flørt, kos... Alt som ikke eksisterte før, har blitt en enorm stor del av hverdagen nå og det har så utrolig mye å si.

Som i kveld... jeg smurte nistemat til samboeren min, han har vaktuke og er på veien hele natten.. han ba meg ikke om det, men jeg hadde lyst.
Opp i matboksen la jeg en lapp, med ønske om en god natt på jobb, at jeg gleder meg til å ligge ved siden av ham igjen, og at jeg er kjempe glad i ham..
Det gjorde jeg aldri før.. og om jeg gjorde det, så la han knapt nok merke til det.
Nå får jeg gjerne sms i løpet av natten med stooor takk...

Det betyr så innmari mye

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 22:59   #4
Left
Passiv

Standard

Det er de små tingene som teller.
Vi tar ingen ting for gitt, og takker hverandre for hjelpen. Hvis lillebror rydder bort middagstallerkenen sin, så får han pos. tilbakemelding på at han er flink, som rydder etter seg, for da blir det så mye hyggeligere for alle sammen når det er ryddig.
Sambo får kred. når han f.eks har husket å vaske en dress eller et eller annet, altså slike ting man ikke forventer, og vi takker alltid for maten f.eks uansett hvem som har laget den. Når det er ryddig og fint på kjøkkenet bemerkes det av den som ikke har ryddet osv.

Jo, jeg tror de små tingene er med hos oss.

Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 20:49   #5
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Det har vi alltid vært flinke til. Tror det en en av årsakene til at vi har vært kjærester i 17 år også. Mye kos, klem og ros har alle godt av, både små og store i et hjem. Takke for maten, takke for et glass vann som den andre har hentet, sånne småting betyr mye det også.

Å vise at vi setter pris på hverandre er vi også flinke til i min familie. Vi kan være skikkelig rett fra levra og tøffe med hverandre, men er også flinke til å gi ros og positive tilbakemedlinger.

Gammel 05-02-10, 20:57   #6
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det gjør vi. Guttene våre er sånn mot hverandre også - klemmer hverandre og sier at de er glad i hverandre, takker for hjelpen og sånn. Veldig, veldig hyggelig. Og viktig for selvfølelse og trivsel.

Gammel 05-02-10, 21:00   #7
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Det gjør vi mye av. Poden her er også flink til det, han klemmermye sier han er glad i oss og andre og roser oss når vi gjør noe han vil.
Vi er oppmerksomme på hverandre, viktig å vise at man setter pris på hverandre synes jeg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 21:03   #8
Sonar
Bør lage seg en tittel selv

Sonar sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi bruker ikke så mye ord. Men føler at vi ser hverandre likevel. Jeg vet at han setter utrolig pris på jobben jeg gjør i familien og likeså for ham. Vi utfyller hverandre veldig godt, men bruker altså ikke så masse ord. Kan nok bli flinkere på det både ovenfor hverandre og barna. Men vi er nok flinkere mot barna enn mot hverandre.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 22:22   #9
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

I min lille familie (jeg og min sønn) er vi veldig bevisste på å gi ros og komplimenter. Vi forteller daglig at vi er glade i hverandre etc. Så ja, jeg føler at jeg betyr noe, og at jeg viser at han betyr noe.

Gammel 06-02-10, 00:47   #10
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, og jeg trenger ikke ros daglig for å holde på overbevisningen.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:31.