Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Peoplewatching

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-10, 10:59   #21
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet

Ulvhedina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Ulvhedina er litt kulUlvhedina er litt kul
Standard

Sv: Peoplewatching

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Men golf og pker gjør man i alle fall med vilje, ikke sant?

Jeg bestemmer meg ikke for å tenke på hva folk skal, lure på hvor de har vært, og denslags, men jeg gjør det... bare ikke med vilje...

Jeg for min del gir egentlig beng i om folk mener det kvalifiserer som sport eller ikke, all den tid det ikke er jeg som har tenkt ut utrykket "peoplewatching" og kalt det sport etterpå.

Gammel 05-02-10, 11:00   #22
Mira
Bør lage seg en tittel selv

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Jeg er av de typen som ikke ser på folk når jeg er på kafe eller ute i byen.
Viss feks jeg og søsteren min er på kafe ser hun alltid masse kjentfolk, mens jeg ser de sjelden før de kommer å prater med meg.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 11:01   #23
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg er en compulsive shoewatcher. :innrømmer:

:med_innrømmer:
Jeg observerer folk rundt meg ja, og finner stor glede i å sitte og observere folk når jeg sitter på f.eks en benk ute om sommeren, eller på bussholdeplassen mens jeg venter på bussen. Men jeg glor ikke.
Lurer på hvor de skal, eller hvor de har vært, hva de tenker, hva de jobber med, ser på bekledning og spes. sko. :skofetisj:

Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 11:02   #24
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvhedina, her.

Jeg for min del gir egentlig beng i om folk mener det kvalifiserer som sport eller ikke, all den tid det ikke er jeg som har tenkt ut utrykket "peoplewatching" og kalt det sport etterpå.

Rang veg vert ikkje rettare veg om mange går han.

Gammel 05-02-10, 11:03   #25
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Skokikking er forresten veldig kompatibelt med t-bane-reising. Da er man jo garantert å ikke stirre folk i øynene!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 11:03   #26
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet

Ulvhedina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Rang veg vert ikkje rettare veg om mange går han.

If you say so.

http://en.wikipedia.org/wiki/Peoplewatching

http://www.yelp.com/search?find_desc...+Angeles%2C+CA

Gammel 05-02-10, 11:05   #27
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg elsker det og bedriver det aktivt, ofte sammen med min mor. Særlig interessant på fremmede steder, f.eks. på ferie, og hvis observasjonsobjektene snakker fremmede språk.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 11:54   #28
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg gjør det hvis jeg for eksempel må vente lenge på en flyplass. Som oftest er det sko som fenger, og jeg tror skoene kan si veldig mye om en person. Jeg må også innrømme at det er noe vi (=mannen og jeg) kan finne på å gjøre på stranda på badeferie, for der er det også mye "interessant" å se, spesielt innen badetøy.

Gammel 05-02-10, 11:57   #29
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet

Ulvhedina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Jeg gjør det hvis jeg for eksempel må vente lenge på en flyplass. Som oftest er det sko som fenger, og jeg tror skoene kan si veldig mye om en person. Jeg må også innrømme at det er noe vi (=mannen og jeg) kan finne på å gjøre på stranda på badeferie, for der er det også mye "interessant" å se, spesielt innen badetøy.

Åh, flammelakkerte Speedos på en hummerød og hårete 60-åring! Priceless!

Gammel 05-02-10, 12:07   #30
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

If you say so.

Innser at ikke alle har lest alle tråder.

Gammel 05-02-10, 12:11   #31
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg observerer ofte folk rundt meg, ja, hvis jeg har god tid og bare skal slappe av. Mest når jeg er alene. Jeg ser aldri på sko og sånt, mer på "typer", på hva folk gjør, hva de leser, hvordan de oppfører seg sammen og slikt.

Gammel 05-02-10, 12:14   #32
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet

Ulvhedina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Innser at ikke alle har lest alle tråder.

Den gidder jeg ikke pløye igjennom. Essensen?

Gammel 05-02-10, 12:17   #33
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den gidder jeg ikke pløye igjennom. Essensen?

Det er ikke helt en sånn tråd. Men trådstarter nektet i alle fall hardnakket å gå med på at det spiller noen rolle hva alle andre i tråden (og ordbokforfattere, Språkråd og lignende) mener om hva som er korrekt språk, for "rang veg vert ikkje rettare veg om mange går han".

Gammel 05-02-10, 12:19   #34
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet

Ulvhedina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er ikke helt en sånn tråd. Men trådstarter nektet i alle fall hardnakket å gå med på at det spiller noen rolle hva alle andre i tråden (og ordbokforfattere, Språkråd og lignende) mener om hva som er korrekt språk, for "rang veg vert ikkje rettare veg om mange går han".

Ah. Takk.

Gammel 05-02-10, 13:05   #35
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kikker på folk når jeg står i kassakø, er på venterom, sitter på buss/tog/båt, på stranda eller befinner meg i ventesituasjoner. Observerer det meste; kropp, klær, stemme, kroppsspråk og hvordan de forholder seg til de(n) de er sammen med.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 13:09   #36
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Av og til er det veldig koselig å synke ned på en benk i sentrum og titte på alle menneskene som farer forbi. På fnisende tenåringsjenter med masse sminke og åletrange bukser, som ikke aner noe om livet som ligger foran dem, annet enn de drømmene og forventningene de har. På eldre mennesker som er dårlig til beins og likevel karer seg til sentrum med rullator og fungerer og er aktive i livet sitt og ikke bare setter seg til og blir isolert. På spreke både yngre og eldre mennesker som går med faste skritt og stor sekk på ryggen eller skibag i hånden. På tøffe tenåringsgutter i gjenger, se hvordan de ter seg og snakker, og fascineres over hvordan de høres ut og ser ut i forhold til hva vi gjorde når jeg var tenåring. På forskjellige bekledninger og sko, få inspirasjon, og se hva som fungerer og ikke fungerer.

Man trenger ikke stirre for å få med seg hva som skjer rundt seg, og det er kjedelig å bare sitte og stirre på egen skotupp når en sitter på en benk i sentrum og det skjer så mye spennende rundt seg. Har en med barn, så er det jo umulig å ikke få med seg litt av hvert, de spør og graver om hunden på andre siden av gaten, hvorfor ropte de to mennene til hverandre når de sto så nært hverandre, hvorfor har den damen bar hud på føttene når vi går med bobledress osv.

Gammel 05-02-10, 13:37   #37
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Jeg tyvlytter mer enn jeg sniktitter på kafe, men klart man observerer folk.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 13:46   #38
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg observerer ofte folk rundt meg, ja, hvis jeg har god tid og bare skal slappe av. Mest når jeg er alene. Jeg ser aldri på sko og sånt, mer på "typer", på hva folk gjør, hva de leser, hvordan de oppfører seg sammen og slikt.

Ja, sånn er jeg også.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 13:52   #39
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Å ja! Jeg kikker veldig mye på folk. Masse fasinerende mennesker der ute. Passer på å ha et blidt oppsyn da, så de ikke tror jeg glor for å være kritisk, for det er jo absolutt ikke det jeg gjør. Er vel kunstneren i meg som fasineres av forskjellige utseender. Da jeg var i Sør Amerika så jeg mange fantastiske ansikter. Jeg er nok ikke den som syns de mest ordinære (merk: billedskjønne) menneskene er de mest fasinerende eller pene.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 14:00   #40
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Særlig interessant på fremmede steder, f.eks. på ferie, og hvis observasjonsobjektene snakker fremmede språk.

Ja, her er jeg enig. Det er greit å kunne prate om det man ser også.

Forøvrig er dette en fin syssel å drive med når man har eksamen og må ha litt tankeavveksling.

Da kan man se på fyren med den dandy hårfrisyren som ser ut som om han prøver å se kul ut - men som på noe vis utstråler at han ikke er det - eller man kan se på fagnerden som har tilsynelatende full kontroll - eller roethuet som har ark over alt...

og for å ikke glemme eksamensvaktene, som har pyntet seg (med sko som klikker om det er første gangen), med matpapir og som spiser godis på "snikemåten" for å ikke friste oss, kanskje? (snikemåten er å slenge et drops inn i munnen når man gjesper f.eks)

Ergo. Jeg er dreven og elsker det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:24.