|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Endelig ferdigflyttet
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() |
Sv: Peoplewatching
Jeg for min del gir egentlig beng i om folk mener det kvalifiserer som sport eller ikke, all den tid det ikke er jeg som har tenkt ut utrykket "peoplewatching" og kalt det sport etterpå.
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: PeoplewatchingJeg er av de typen som ikke ser på folk når jeg er på kafe eller ute i byen. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Passiv
|
:med_innrømmer: |
|
|
|
#24 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Rang veg vert ikkje rettare veg om mange går han.
|
|
|
#26 |
|
Endelig ferdigflyttet
![]() ![]() |
If you say so.
|
|
|
#27 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: PeoplewatchingJeg elsker det og bedriver det aktivt, ofte sammen med min mor. Særlig interessant på fremmede steder, f.eks. på ferie, og hvis observasjonsobjektene snakker fremmede språk.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: PeoplewatchingJeg gjør det hvis jeg for eksempel må vente lenge på en flyplass. Som oftest er det sko som fenger, og jeg tror skoene kan si veldig mye om en person. Jeg må også innrømme at det er noe vi (=mannen og jeg) kan finne på å gjøre på stranda på badeferie, for der er det også mye "interessant" å se, spesielt innen badetøy.
|
|
|
#29 |
|
Endelig ferdigflyttet
![]() ![]() |
|
|
|
#31 |
|
flisespikker
|
Sv: PeoplewatchingJeg observerer ofte folk rundt meg, ja, hvis jeg har god tid og bare skal slappe av. Mest når jeg er alene. Jeg ser aldri på sko og sånt, mer på "typer", på hva folk gjør, hva de leser, hvordan de oppfører seg sammen og slikt.
|
|
|
#33 |
|
flisespikker
|
Det er ikke helt en sånn tråd.
|
|
|
#34 |
|
Endelig ferdigflyttet
![]() ![]() |
Ah. Takk.
|
|
|
#35 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: PeoplewatchingJeg kikker på folk når jeg står i kassakø, er på venterom, sitter på buss/tog/båt, på stranda eller befinner meg i ventesituasjoner. Observerer det meste; kropp, klær, stemme, kroppsspråk og hvordan de forholder seg til de(n) de er sammen med. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Live and let live
|
Sv: PeoplewatchingAv og til er det veldig koselig å synke ned på en benk i sentrum og titte på alle menneskene som farer forbi. På fnisende tenåringsjenter med masse sminke og åletrange bukser, som ikke aner noe om livet som ligger foran dem, annet enn de drømmene og forventningene de har. På eldre mennesker som er dårlig til beins og likevel karer seg til sentrum med rullator og fungerer og er aktive i livet sitt og ikke bare setter seg til og blir isolert. På spreke både yngre og eldre mennesker som går med faste skritt og stor sekk på ryggen eller skibag i hånden. På tøffe tenåringsgutter i gjenger, se hvordan de ter seg og snakker, og fascineres over hvordan de høres ut og ser ut i forhold til hva vi gjorde når jeg var tenåring. På forskjellige bekledninger og sko, få inspirasjon, og se hva som fungerer og ikke fungerer.
|
|
|
#37 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: PeoplewatchingJeg tyvlytter mer enn jeg sniktitter på kafe, men klart man observerer folk. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
Ja, sånn er jeg også.
|
|
|
#39 |
|
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: PeoplewatchingÅ ja! Jeg kikker veldig mye på folk. Masse fasinerende mennesker der ute. Passer på å ha et blidt oppsyn da, så de ikke tror jeg glor for å være kritisk, for det er jo absolutt ikke det jeg gjør. Er vel kunstneren i meg som fasineres av forskjellige utseender. Da jeg var i Sør Amerika så jeg mange fantastiske ansikter. Jeg er nok ikke den som syns de mest ordinære (merk: billedskjønne) menneskene er de mest fasinerende eller pene. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Har tro på forbedring
|
Ja, her er jeg enig. Det er greit å kunne prate om det man ser også.
|
![]() |
|
|