Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tips til 30-årslag

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-10, 13:20   #1
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Tips til 30-årslag

Min søster fyller 30 år snart og me skal i 30-årslag heime hjå dei. Eg har lyst å finne på noko litt morsomt på festen men veit ikkje heilt kva.
Tale er eg ikkje god på og blir litt kjedelig (hvertfall med meg som taler). Eg er ikkje den som er flink å hverken prate eller synge.
Nokon som har andre lure tips?

Gammel 05-02-10, 15:41   #2
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips til 30-årslag

Noe jeg og min søster har hatt stor suksess med, er å lage album. Vi har bare brukt bilder på sort bakgrunn, og innimellom har vi skrevet små historier og ting vi forbinder med mottaker. Det har vært stor suksess hver gang, vi har laget bla til brødrene våre til konfirmasjon, og til bestemor da hun ble 75 år.

Gammel 05-02-10, 15:47   #3
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Ja det var smart og koselig. Kjøper album med svarte ark i da?

Gammel 05-02-10, 16:23   #4
Gulla
Superduperaktiv

Gulla sin avatar

Gulla er populærGulla er populærGulla er populær
Standard

Lage en bildefremvisning med bilder av søsteren din eller skrive sang som alle kan være med å synge.

Gulla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 16:24   #5
IOA

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Ja det var smart og koselig. Kjøper album med svarte ark i da?

Jepp, vi har kjøpt noen på Nille som har vært fine, med et lite vindu foran. Også har vi skrevet med sølvtusj.

Gammel 05-02-10, 17:39   #6
Virra
Superaktiv

Virra sin avatar

Virra er litt kulVirra er litt kulVirra er litt kul
Standard

Å, så gøy! Jeg har et forslag, men vet ikke hvor lett det er å forklare. Jeg skal prøve:

Du må ha tak i gjestelisten, og så skriver du opp alle gjestene sine navn på hver sine små lapper. Disse lappene bretter du sammen og legger i en pose/liten eske.

Så tar du og skriver 12 forskjellige aktiviteter på 12 andre lapper. Disse lappene gjelder for hver måned det neste året - fra måneden etter bursdagen frem til hun har bursdag igjen. F. eks kan det stå på følgende på lappene:

- invitere bursdagsbarnet på filmkveld med snacks, hjemme
- invitere bursdagsbarnet på venninnekveld, med litt mat og vin
- invitere bursdagsbarnet med på en rusletur i skogen, og du tar med kaffe på termos
- invitere bursdagsbarnet med på en kaffebar, hvor du spanderer god kaffe og så skravler dere en stund
- den siste lappen (altså for bursdagsmåneden året etter) kan det stå at man skal lage/kjøpe kake til bursdagsbarnet

Når bursdagen kommer skal du altså, i stedet for å holde tale - dele ut opplevelser. Du gjør følgende:

La to av gjestene trekke navnelapper. Etter at du har "plinget på glasset", og introdusert hva du vil gjøre, tar du fram den første aktivitetslappen hvor det for eks. står: "en av gjestene skal få den ære å invitere bursdagsbarnet med seg på kaffebar en dag eller kveld i mars." "Den heldige er": og så trekkes det en navnelapp. Den som blir trukket får da lappen, og vet at i mars må den prøve å få til denne aktiviteten.

Håper er jo at bursdagsbarnet får oppleve masse gøy det kommende året, og også på den måten holde kontakt med folk. Du kan avslutte med å si at hvis noen blir forhindret for å gjennomføre aktiviteten sin, kan de sende lappen tilbake til deg - uten problem

Jeg håper du skjønte gangen i dette. Lykke til med forberedelser!

Virra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 18:34   #7
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Standard

Å Virra det var jo knallmorsomt, det skal eg jammen prøve å få til altså.
Tusen takk for tips.

Gammel 05-02-10, 18:43   #8
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Standard

Tips om fleire billige venninneaktiviteter tas imot med takk.

Gammel 05-02-10, 18:56   #9
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Quiz er alltid gøyalt synes jeg!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 19:01   #10
Virra
Superaktiv

Virra sin avatar

Virra er litt kulVirra er litt kulVirra er litt kul
Standard

Å Virra det var jo knallmorsomt, det skal eg jammen prøve å få til altså.
Tusen takk for tips.

Bare hyggelig I julen kan du jo skrive noe om bakedag eller shopping (hvis hun feirer jul) I sommer er en tur på stranden, med litt lunsj, kanskje koselig?

Virra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 19:21   #11
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Quiz er alltid gøyalt synes jeg!

Ja det og trur eg hadde vore morro.
Korleis har det vore organisert der du har vore?.

Gammel 05-02-10, 19:54   #12
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Standard

Men hvis eg lagar Quiz, da kan jo nesten ikkje bursdagsbarnet være med da hvis eg tar ein del spørsmål om ho sjølv?. Kanskje litt dumt.

Gammel 05-02-10, 21:50   #13
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

For selve festen kan du også lage litt "underholdning"

Alle gjestene kan få et oppdrag. Dette funker nok best under middagen.
Noen eksempler:

*en av gjestene får i oppdrag å skåle ofte.
*en av gjestene får i oppdrag å rope bånnski hver gang han hører noen sier skål.
*en av gjestene sier "trenger mer å drikke jeg assa" hver gang den første skåler.
*neste oppgave er feks at en av gjestene må bort å gi bursdagsbarnet et kyss på kinnet hver gang den hører "trenger med å dri...

Osv osv.Litt av poenget er jo at utførelsen av en oppgave trigger den neste Gjorde dette i et 30 års lag jeg var i, og det ble skikkelig artig!

Gammel 05-02-10, 23:01   #14
IOA

IOA sin avatar

Standard

Men hvis eg lagar Quiz, da kan jo nesten ikkje bursdagsbarnet være med da hvis eg tar ein del spørsmål om ho sjølv?. Kanskje litt dumt.

Hun kan jo være dommer?

Gammel 05-02-10, 23:12   #15
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Hun kan jo være dommer?

Ja det må det bli.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:48.