Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnebursdag for 4-åringen, kommer foreldre også?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-10, 21:17   #1
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Barnebursdag for 4-åringen, kommer foreldre også?

Vi skal ha barnebursdag for minsten som fyller 4 år. Hun er det elste barnet, de andre barna er litt yngre en hun. To av de som kommer er født på høsten. Så det jeg lurer på er om foreldre også følger med barna sine i denne alderen. Jeg sitter nemlig og planlegger mat, og vist foreldre kommer må jo jeg lage mer. Så jeg vet ikke helt hvor store menger av pizza, muffins, kake og fruktspyd jeg skal kjøpe inn og lage.

Har ikke feier en 4-års dag før, bare 3-årsdag og da var foreldre med.

Så hva tror dere, kommer det noen foreldre også

Gammel 08-02-10, 21:18   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnebursdag for 4-åringen, kommer foreldre også?

Noen foreldre kommer. Noen kommer ikke. Fireårsbursdager er forvirringsalderen der foreldre gjør litt forskjellig.

Gammel 08-02-10, 21:19   #3
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil gjette at noen har foreldrene med og at de fleste klarer seg alene i den alderen. Hvis du bare beregner litt ekstra går det sikkert fint.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 21:20   #4
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På 4-årsdagen i fjor kom 5 barn. Et av barna hadde med foreldre. I tillegg var et av de andre barnas foreldre skravlesyk og ble (men altså ikke fordi barnet hadde behov for det).

Gammel 08-02-10, 21:21   #5
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Noen blir med og noen blir ikke med. Sånn var det på 3års bursdagen her, vil ikke tro det er så mye mer annerledes med 4-årsdagen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 21:23   #6
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

ikke vanlig at foreldre skal ha mat. Blir det noen igjen så sett en kaffe kopp til hver:-) dette er barnas bursdag. Jeg hadde bare blitt fortvilet om jeg hadde fått mer servering. Å legge lista for høyt går utover de andre som også skal lage bursdag.

Gammel 08-02-10, 21:23   #7
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hos oss kom ikke foreldrene, men de fikk tilbudet. Blant 7 foreldre var det en som satt i ca 5 minutt før han innså at det gikk greit og en som var meeeget ambivalent, men til slutt konkluderte med at det ikke var nødvendig. Det gikk helt fint med alle sammen.

Gammel 08-02-10, 21:24   #8
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Standard

Da lager jeg bare litt ekstra mat, om det blir for mye får skal vi altid få klart og spist opp restene.

Er ferdig pizza fra resturant dumt og servere? Min søster driver nemlig pizzaresturant hvor vi får pizzaen til 60 kr stk. Og det kunne vært deilig og sluppe og stresset sånn den timen jeg her hjemme før besøket begynner.

Gammel 08-02-10, 21:24   #9
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Vi ga beskjed da vi da vi inviterte, om at en forelder gjerne kunne være med, men helst ikke hele familien (hvis det kunne unngås). Vet ikke om det var taktløst av oss, men noe mer hadde vi ikke plass til, følte vi, og minst èn forelder var både koselig for oss voksne, og dessuten betryggende for barna. Foreldre var invitert i Kløvers venners bursdager også.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 21:26   #10
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

ikke vanlig at foreldre skal ha mat. Blir det noen igjen så sett en kaffe kopp til hver:-) dette er barnas bursdag. Jeg hadde bare blitt fortvilet om jeg hadde fått mer servering. Å legge lista for høyt går utover de andre som også skal lage bursdag.

Ja, men jeg har fått servering i den andre barnebursdagene jeg har vært i. Og da tenkte jeg at det er vanlig.

Det koster jo ikke så mye hverken i kr eller arbeid og lage litt større kake. Eller blir det dumt, med tanke på den ander?

Gammel 08-02-10, 21:27   #11
Gri
Bør lage seg en tittel selv

Gri sin avatar

Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Vi har nettopp hatt to 4 årsbarnebursdagar (for den same 4 åringen), i den eine kom det fire nabogjestar, utan nokon foreldre, i den andre kom 10 smådamer fra 2,5-4 år fra barnehagen, 5 foreldre var med.

Foreldra fekk kaffi og kald drikke, og vart tilbydd pølser og kaker som ungane fekk, men dei var dårlege til å ete gitt.

Gammel 08-02-10, 21:29   #12
Siri
seru

Siri sin avatar

Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Vi ga beskjed da vi da vi inviterte, om at en forelder gjerne kunne være med, men helst ikke hele familien (hvis det kunne unngås). Vet ikke om det var taktløst av oss, men noe mer hadde vi ikke plass til, følte vi, og minst èn forelder var både koselig for oss voksne, og dessuten betryggende for barna. Foreldre var invitert i Kløvers venners bursdager også.

Å gud, ja det er det verste - få med 5 andre familiemedlemmer i samme slengen...

Gammel 08-02-10, 21:30   #13
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville hatt noe til de voksne også. Jeg klarer ikke å ha mennesker på besøk uten å gi dem noe å spise. Da jentene var så små at jeg regnet med foreldre på besøk så pleide jeg å bake loff og ha skiver til de voksne. Nå pleier jeg å lage kaffe når det nærmer seg hentetid, i tilfelle noen av foreldrene har lyst til å bli litt, og så får de kakerester.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 21:33   #14
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Å gud, ja det er det verste - få med 5 andre familiemedlemmer i samme slengen...

Ja, altså, vi hadde fiksa det, altså. Jeg hadde jo skjønt det dersom en forelder var alene med barna, eller de skulle videre til noe etterpå så det hadde passet best å komme alle sammen, eller hva-som-helst, egentlig. Men tenkte det var greit å si ifra hvordan vi hadde tenkt oss det, liksom.

Og vi hadde mat til de voksne også. Det var vel tacokjøttboller og pizzasnurrer, tror jeg. Og kake.

Gammel 08-02-10, 21:33   #15
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Standard

Nei, jeg synest ikke det var noe taktløst. Jeg hadde funnet det veldig merkelig om hele familien hadde vært med i en barnebursdag som det kun var ett barn som var bett (men untakk en en foreldre da, vist det skulle vært behov for).

Gammel 08-02-10, 21:34   #16
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Må legge til at Kløvers bestevenninne hadde sin feiring en måned før Kløver, og de hadde lånt barnehagens lokaler og hadde kombinert slekts- og vennefeiring hvor alle i familien var invitert. Litt annen standard og plass da.

Gammel 08-02-10, 21:34   #17
Siri
seru

Siri sin avatar

Standard

Ja, altså, vi hadde fiksa det, altså. Jeg hadde jo skjønt det dersom en forelder var alene med barna, eller de skulle videre til noe etterpå så det hadde passet best å komme alle sammen, eller hva-som-helst, egentlig. Men tenkte det var greit å si ifra hvordan vi hadde tenkt oss det, liksom.

Og vi hadde mat til de voksne også. Det var vel tacokjøttboller og pizzasnurrer, tror jeg. Og kake.

Må bare opplyse om at jeg var seriøs altså! (Men så har vi ikke verdens beste plass heller da... )

Gammel 08-02-10, 21:36   #18
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Må bare opplyse om at jeg var seriøs altså! (Men så har vi ikke verdens beste plass heller da... )

Regner dere leier inn dørvakt til slike anledninger. :ikke seriøs: (Feiringen var i mai, så vi kunne jo ha vært ute også om det ble veldig fullt).

Gammel 08-02-10, 21:37   #19
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Standard

Jeg hadde nok blitt litt svett jeg også om det hadde kommet hele familier i en barnebursdag. Vi har ikke stor plass (80 kvm). Så da hadde det nok blitt servering i gangen

Gammel 08-02-10, 21:37   #20
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos oss kom 6 unger og 5 foreldre. Kjempetrivelige saker! Og fin måte å bli kvitt det man har laget for mye av. (ungene spiser jo fint lite, egentlig) - I år har vi fått med oss en bursdag hvor det var 7 unger og kun jeg som foreldre.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:06.