Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnebursdag for 4-åringen, kommer foreldre også?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-10, 22:37   #21
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnebursdag for 4-åringen, kommer foreldre også?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Regner dere leier inn dørvakt til slike anledninger. :ikke seriøs: (Feiringen var i mai, så vi kunne jo ha vært ute også om det ble veldig fullt).

Nei, jeg er ei kjip kjerring, så her er det ikke mange som er fristet til å ta med seg slekta.

Gammel 08-02-10, 22:40   #22
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Frøkna mi har vært i 5-årsdag i dag, der var det 3 mødre som var med, men jeg tror kanskje egentlig at det bare var 1 av de som "trengte" det. Var i en 5-årsdag for to-tre uker siden og, og da var vi 5 foreldre, da ble jeg igjen jeg og, selv om jeg ikke behøvde, men jeg ble bedt inn, og skravling og kake hørtes kjekt ut.

Så jeg vil tippe du får noen i 4-årsdag og. (Vi har nesten ikke vært i en eneste 4-årsdag, og har heller ikke hatt barneselskap for vår 4-åring.)

Gammel 08-02-10, 22:47   #23
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Akkurat det har vi lurt på også; vi er i nøyaktig samme situasjon. Vi vil gjerne invitere de to yngste gruppene i barnehagen, som består av til sammen ni to- og treåringer. Ullungen er den første som fyller fire, så det er naturlig å tro at de fleste ville hatt med en av foreldrene.

Dét ville blitt svært trangt hjemme hos oss, så vi løser det ved å invitere barnehagen hjem på dagtid, etter å ha lest om muligheten i en tråd Karima startet.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 23:06   #24
ponna
Superaktiv

Medlem siden: Jul 2008
ponna er litt kulponna er litt kul
Standard

Jeg har et barn som blir 4 til høsten og hadde garantert blitt med om han hadde blitt invitert i bursdag.

ponna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 23:07   #25
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde ingen foreldre med i 4årsdag ifjor. Alle var happy med å hive ungene inn av døra og stikke - det virket som om ungene var happy også. Nå må det sies at alle barna går på samme barnehageavdeling, så det var mange de kjente der.
S har vært alene i alle 4årsdager.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 23:11   #26
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var med i de bursdagene Frøkna var invitert i da hun var fire. Det var sånn hipp som happ om de andre foreldrene var der eller ikke. Jeg mener å huske at det stort sett var over halvparten som ble igjen.

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

ikke vanlig at foreldre skal ha mat. Blir det noen igjen så sett en kaffe kopp til hver:-) dette er barnas bursdag. Jeg hadde bare blitt fortvilet om jeg hadde fått mer servering. Å legge lista for høyt går utover de andre som også skal lage bursdag.

Jeg har alltid fått servert mat og kaffe i de bursdagene jeg har vært i og synes selv det er en selvfølge å gi foreldrene mat og kaffe når vi har arrangert bursdag. Det er jo bare snakk om noen ekstra pølser eller pizzasnurrer. Kaker og gelé er det alltid mer enn nok av uansett, for de fleste tre–fireåringer er ganske så småspiste av seg.

Jeg har aldri laget noe eget til de voksne, utover kaffe.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 23:26   #27
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min erfaring:
3-åringer - alle stiller med foreldre
4-åringer - fordeling 50/50 på de som stiller med og uten. Snuppa gikk uten.
5-åringer - en og annen mor, men de fleste kommer alene.

Jeg har satt besøkende foreldre i arbeid. De serverer pølse, blander saft, følger på do osv. akkurat som jeg gjør. De får spise etter at ungene har fått servering, og de får samme mat som ungene, men med kaffe til kakene i tillegg. De får IKKE godtepose.

Gammel 08-02-10, 23:33   #28
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg legger meg på samme linje som Tjorven altså. Ingen ekstra traktement til foreldre ut over kaffe (de får pinneis de som unga + kake og pølse)

- Og de blir satt i arbeid. Hos oss var det i hovedsak fisedamhjelpere og sånn da...

Gammel 08-02-10, 23:43   #29
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg legger meg på samme linje som Tjorven altså. Ingen ekstra traktement til foreldre ut over kaffe (de får pinneis de som unga + kake og pølse)

- Og de blir satt i arbeid. Hos oss var det i hovedsak fisedamhjelpere og sånn da...

:barnslig:

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 23:54   #30
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Liv har blitt invitert i sin første bursdag til ei barnehagevenninne nå, en 4-årsdag. Det stod til Liv + mamma på konvolutten, så jeg regner med at vi går begge to.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 00:00   #31
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Jeg hadde ikke tenkt og lage noen ekstra til foreldrene, de får bare det samme som barna blir servert. Altså jeg kommer bare til og lage litt mer av det jeg lager uansett.

Gammel 09-02-10, 00:04   #32
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Foreldre får det samme som ungene, pluss kaffe. Beregn noen ekstra pølser, kanskje - og kake spiser ungene så lite av uansett, så det er bare bra om de voksne tar litt ansvar der. Det er jo snakk om maks to timer, så om folk ikke får mer enn en pølse og et stykke sjokoladekake, så er det helt greit.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:35.