|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: ParfymeforbudJeg kan godt være med på å etterleve parfymeforbud. Bruker bare Neutral-vaskepulver, parfymefri deo og glemmer stort sett parfyme hver eneste dag. Hvis nå noen kan tipse meg om gode (neutral holder ikke mål her) parfymefrie shampo, balsam, showergel og ansiktsvask er jeg good to go.
|
|
|
#22 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: ParfymeforbudSteg nummer en må nå uansett være å klare å håndheve de forbudene som allerede finnes. Jeg klarer ikke å slutte å bli sjokkert over ukultur og dårlig ledelse i helsevesenet når man ikke klarer (gidder?) å håndheve helt enkle hygienekrav, som forbud mot ringer, at hijaber skal kunne kokvaskes og at man ikke bruker parfyme. Hjelpes.
|
|
|
#23 |
|
Epikur
|
Sv: ParfymeforbudJeg har kontor i et offentlig bygg. Jeg har ingen klient- eller kundebehandling og møter kun folk når jeg henter meg kaffe eller går i kantinen. Skal jeg ha parfymeforbud? Jeg tror nok at min diskrete og velduftende Eau de Toilette skal få fortsette å være en del av min grunnutrustning gitt.
|
|
|
#24 |
|
Passiv
|
Sv: ParfymeforbudNoen fakta:
http://www.exitallergy.com/allergy-a...-deodorant.php
|
|
|
|
#25 |
|
Passiv
|
Sv: ParfymeforbudDenne kan anbefales forresten: |
|
|
|
#26 |
|
Passiv
|
Sv: Parfymeforbud
Det burde stått klienter. Likevel antar jeg at du også ville tatt hensyn Mim dersom en av dine kollegaer kunne bli potensielt livstruende syk av din parfymebruk? |
|
|
|
#27 |
|
Bedreviter
|
Diskret og velduftende for deg kan være pyton for andre. Jeg sluttet helt med parfyme etter at en kollega innrømmet at parfymen min ga henne migreneanfall. Siden har jeg aldri begynt igjen, selv om jeg har byttet arbeidsplass. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Har bakt søte kaker
|
|
|
|
#29 |
|
Absolut ateist
|
Sv: ParfymeforbudJeg elsker forresten menn som lukter skikkelig digg og det er en såpass stor del av mitt turn-on register, altså lukter, at det å forby sånt vil være å frarøve meg en hel masse.
|
|
|
#30 |
|
Epikur
|
Hvis folk snakker til meg og ber meg pent, så tar jeg selvsagt hensyn.
|
|
|
#31 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: ParfymeforbudJeg plukket opp datteren min fra et besøk hos en barnehagevenn en gang, og ikke nok med at hun måtte dusjes og klærne hennes vaskes etterpå. Jeg stinket også - bare av å ha gitt datteren min en klem, og ved å stå i gangen da jeg hentet.
|
|
|
#32 |
|
Epikur
|
Sv: ParfymeforbudVi arver noe tøy fra en nabo av svigers, og selv om alt tøyet er nyvasket, må jeg alltid vaske det på nytt pga den forferdelige parfymen i skyllemiddelet. Jeg synes duftende vaskemiddel er til mye større sjenanse enn diskret parfymering av damer og menn.
|
|
|
#33 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: ParfymeforbudEllers er jeg FOR et massivt folkekrav til produsenter av ymse produkter om å ikke tilsette parfyme i alt mulig rart. Man blir jo luktende helt kaotisk når dusjsåpen, shampoen, balsam, hårskum, ansiktskrem, bodylotion, foundation, deo og hårspray, alle sammen lukter forskjellig.
|
|
|
#35 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: ParfymeforbudJa, og skyllemidler. HVORFOR skal tøyet lukte syntetiske blomster når man har vasket det??
|
|
|
#36 |
|
Passiv
|
Det mener jeg også, det å opplyse og ikke minst kreve at produsentene gjør noe med tilsetningene i kosmetikk og kremer er veien å gå. Det er ikke uten grunn at allegier er et økende problem i vårt samfunn, vi omgir oss med flere og flere allergener i det daglige. |
|
|
|
#37 |
|
Epikur
|
Nei til kaos!
Sorry.
Droppe skyllemiddel er mitt stalltips. Evt bruke Neutral, hvis du syns det trengs.
|
|
|
#38 |
|
Absolut ateist
|
Sv: ParfymeforbudNeutralprodukter lukter ikke godt. Det har et eller annet ekkelt ved seg. Spesielt skyllemiddelet. Heldigvis lukter ikke det vanlige klesvaskepulveret noe. Men såpe, deo, skyllemiddel, fy pokker altså.
|
|
|
#40 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: ParfymeforbudNoen ting bør være lett å gjøre. Parfymefri remedier i offentlige bygg for eksempel. Parfymefri håndsåpe, ikke disse grusomme dosprayene etc, ikke parfyrmerte skyllemiddel eller vaskemidler på håndklær, sengetøy etc. Det eneste som trengs er faktisk litt bevissthet om saken blant innkjøperne av slike produkter i stat og kommune. |
|
|
|
![]() |
|
|