|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
I mål
|
Bydeltilhørighet og ungdomsskoler i OsloNoen som vet hvor det finnes oversikt over |
|
|
|
|
|
#2 |
|
saftig
|
Sv: Bydeltilhørighet og ungdomsskoler i OsloBydelsadresser: http://www.ulleval.no/stream_file.asp?iEntityId=4689
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Bydeltilhørighet og ungdomsskoler i Oslo |
|
|
|
#4 |
|
Epikur
|
Sv: Bydeltilhørighet og ungdomsskoler i OsloMen det er også fritt skolevalg i Oslo, er det ikke?
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Bydeltilhørighet og ungdomsskoler i Oslo
Selvsagt, dersom skolen har plass er det ingenting som tilsier at man ikke kan gå på en annen skole enn den man har tilhørighet til rent geografisk. |
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
I teorien, men ikke i paksis siden så godt som alle skolene er fulle.
|
|
|
#7 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Problemet er at mange av skolene blir fort fulle. I vår bydel er det mange som vil ha barna sine på en annen ungdomsskole enn de sogner til. For å få plass til den andre skolen, som forøvrig ligger i nabo-bydelen, må de bytte barna sine over på en annen barneskole, ellers er det så og si umulig å få plass. Noen er så opptatt av dette, at de faktisk bytter barna over, da de synes valg av ungdomsskole er såpass viktig.
|
|
|
#12 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, det er mange rene ungdomsskoler i Oslo. I bare vår bydel er det 3 rene ungdomsskoler. I nabobydelen er det 3 rene ungdomsskoler, og 1 kombinert barne- og ungdomsskole.
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Slik er det satt opp fra etaten: |
|
|
|
#15 |
|
I mål
|
Ja, jeg ser også det på den lista, men lista sier ikke hvem som sogner dit. Jeg har lett før også, men jeg er kanskje treg. Jeg finner fremdeles ikke noe sted der man kan finne en adresse og finne tilhørende ungdomsskole. Regnearket gjør bare dette med barneskoler / 1.-10. klasse. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Adressene står i regnearket, det samme med skolene, er det ingen av skolene i regnearket som er rene ungdomsskoler? |
|
|
|
#17 |
|
I mål
|
Nei, ikke det jeg har funnet. Da skulle jo også noen av adressene sognet til 2 skoler (barneskole + ungdomsskole), men det gjør de ikke. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
I mål
|
Ja, feks vil de aller fleste (alle?) som sogner til Østensjø (1-7) sogne til Skøyenåsen ungdomsskole, men det er det ikke mulig å lese av arket. Eksempel på slik adresse tipper jeg er Dalbakkveien. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Sv: Bydeltilhørighet og ungdomsskoler i OsloAh, jeg fant kun ut at ungdomsskolene sorterer under bydelen man tilhører. |
|
![]() |
|
|