Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-10, 11:37   #141
kie
weird

kie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?

Fordommer utløser fordommer også, tror jeg.

Fordommer mot overvektige fikk meg til å ha en veldig høy terskel for å begynne å trene på et treningssenter. Da jeg først bet tenna sammen og begynte, opplevde jeg derimot et godt sted å være og fine folk som slett ikke så ned på meg. Snarere tvert imot. De ser jo at jeg gjør en kjempeinnsats selv om jeg gjør ting som de kanskje ville ha klart med letthet. Så jeg hadde jo noen fordommer selv også.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 11:38   #142
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner jeg er litt stolt over Norges mattenerder.

Hverken utdannelsen min eller arbeidsstedet mitt er preget av mange kvinner. Da jeg studerte var jeg i tillegg også rimelig alternativt kledd. Jeg tror jeg kan telle på en hånd det jeg synes er fordomsfullt og diskriminerende. Det gikk da på type "ja du setter vel på kaffe". Aldri på intellekt. Det virket heller som om de syntes det var stas å ha med unge jenter.

Nå jobber jeg en del opp mot Forsvaret, og jeg har aldri noensinne opplevd negative holdninger derfra.

Kan selvsagt hende jeg er så nerdete selv, at alt jeg ikke forstår det jeg ikke liker.

Gammel 10-02-10, 11:41   #143
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min erfaring er også at nerder er relativt fordomsfri på ting som det er vanlig å ha fordommer mot. At de er opptatt av kompetanse (og absolutt kan ha sin andel av fordommer mot folk som ikke har eller har respekt for deres type kompetanse), og i stor grad synes ting som alder, kjønn, utseende og denslags er ganske irrelevant. (Og så pleier mannlige nerder å synes det er hyggelig med jenter som faktisk er interessert i å jobbe/snakke med dem, og pleier hverken å hersketeknikke dem eller å nedvurdere dem på grunn av hvordan de ser ut.)

Gammel 10-02-10, 11:51   #144
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Ved flere anledninger har vi vært på tur med jobben il mannen, der er det ei som ikke har pratet med meg, kun målt meg opp og ned med blikket. Det er ikke en på jobben hans, men kona til en i samme bransje. Mannen hennes har heller ikke gjort annet enn å måle meg.
I våres var det ny tur med de samme menneskene, da hadde jeg gått ned 23 kilo, gjett hvem som kom og hilste, pratet og skulle både drikke vin og shoppe med meg. Den dama ja.

Jeg har noen i slekta som er sånn. Jeg er som luft når jeg er tjukk, men plutselig veldig interessant når jeg er inne i slankere perioder.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 11:52   #145
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg har noen i slekta som er sånn. Jeg er som luft når jeg er tjukk, men plutselig veldig interessant når jeg er inne i slankere perioder.

Gammel 10-02-10, 11:58   #146
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det virkelig så ille, altså? Har folk så store fordommer overfor overvektige?

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 12:20   #147
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Ved flere anledninger har vi vært på tur med jobben il mannen, der er det ei som ikke har pratet med meg, kun målt meg opp og ned med blikket. Det er ikke en på jobben hans, men kona til en i samme bransje. Mannen hennes har heller ikke gjort annet enn å måle meg.
I våres var det ny tur med de samme menneskene, da hadde jeg gått ned 23 kilo, gjett hvem som kom og hilste, pratet og skulle både drikke vin og shoppe med meg. Den dama ja.

Er det mulig? Det sier jo litt om hva slags mennesker de er.

Gammel 10-02-10, 12:26   #148
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Er det virkelig så ille, altså? Har folk så store fordommer overfor overvektige?

Jeg må si at jeg føler at folk for det meste oppfører seg ok, og at jeg sjelden har opplevd å måtte forholde meg til de fordommene folk ev. måtte ha mot overvektige. Men de gangene det har skjedd, har det vært veldig tydelig.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 12:26   #149
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nora H, her.

Er det mulig? Det sier jo litt om hva slags mennesker de er.

Det er mulig.
Dro jeg på shopping og drakk vin med de?

NOT

Gammel 10-02-10, 15:32   #150
Maki
Erfaren

Maki sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Jeg er blond, overvektig og hjemmeværende uten verken utdannelse eller karriere.

Når man er blond på utsiden er man blånn på innsiden.

Når man er overvektig er man domm.

Jeg er hjemme med lite barn igjen, så nå har jeg "unnskyldning" for å være "bare hjemme".

Min mann jobber i Nordsjøen, tjener grovt og forlanger at jeg skal være hjemme og stelle barn og hus. Ja, for jeg har jo ikke valgt dette selv.

Ja, og siden vi faktisk er forelsket og lykkelige etter over 22 års samliv og tre unger, har et fantaskisk familieliv som kjernefamilie og med både svigers og søsken, vi har hus og bil og hytte og båt, vi reiser og ferierer her og der og generelt lever livets glade dager, ja jeg skal love dere at janteloven eksisterer i aller høyeste grad. Man skal ikke være for glade, vellykkede og fornøyde, altså.

Hva vi gjør for å møte fordommene? Vi har lært oss å heve oss over dem, drite i det og velge bort slike "venner".

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 15:37   #151
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg må si at jeg føler at folk for det meste oppfører seg ok, og at jeg sjelden har opplevd å måtte forholde meg til de fordommene folk ev. måtte ha mot overvektige. Men de gangene det har skjedd, har det vært veldig tydelig.

Enig i dette.

Jeg var forresten veldig tynn frem til tjueårene; da var det mange som var heeelt sikre på at jeg hadde anoreksi. Enkelte gikk til og med så langt som å kjøpe mat og kreve at jeg skulle spise det så de fikk se med egne øyne at joda, jeg spiser faktisk mat.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 18:05   #152
Kate

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg får ofte høre at "Jamen, SÅ syk er han vel ikke?, det er jo ikke vanlig at tiåringer er oppe om natten, så jeg skjønner ikke at du kan være sliten". "Skal han ha medisin igjen? Trenger han det da? Han ser jo så frisk ut?". "Seriøst, skal han ikke få være på på ski?". Eh nei, han kan ikke det når det er 20 - ute, for det tåler ikke lungene hans.
Og for ikke å snakke om dem som ikke skjønner at et lite stykke bløtkake er livsfarlig, og at han faktisk kan dø av det dersom han ikke får adrenalin. "Alle" har jo noen bekjente som har barn med matallergi, der de får litt vondt i magen og diare og bla bla bla. Mange skjønner faktisk ikke at det går an å ha en alvorlig form for matallergi som man faktisk KAN dø av, dersom man ikke har adrenalin tilgjengelig. De fleste forbinder liksom matallergi med magevondt og diare.

Ikke det at jeg egentlig bryr meg, men jeg blir litt forundret over hvor lite innsikt og forståelse det finnes blant enkelte.

Gammel 10-02-10, 18:46   #153
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fordommer, som jeg blir møtt av/ble møtt av. Tja... for det første jeg er alenemor, og jeg er blond. Det gjør meg uegnet som forelder, og slik dårlig til å følge opp barna, og alt jeg gjør gjør far bedre (akkurat som om barna har hatt noe nytte av ham de siste ti årene). Dette er holdninger jeg har møtt på barneskolen der barna har gått. Tildels også ungdomskolen. Holdningene om at hvis bare far har kommet på banen er særledes vonde å takle. Også uttalelser som at "tenk at sønnen din gjør det så godt på skolen, han som har det så fælt hjemme". (Fælt= alenemor) Så hvordan jeg takler det, nei jeg tror ikke jeg takler det i det hele tatt. Jeg blir rasende.
Andre fordommer. Tjo.. jeg har vært svært overvektig, dels på grunn av lite aktivitet, feil kosthold, pluss sykdom. Og blir da (føler jeg) møtt med mistenkelige blikk hver gang jeg nærmer meg en klesbutikk. "Hva gjør du her egentlig må jeg tro.... " I alle fall er det ingen som kommer og spør om jeg ønsker hjelp, om de kan finne frem noen klær til meg osv. Nå har jeg med hjelp av omlegging av kosthold, mer aktivitet, samt medisinering gått ned i vekt igjen, og blir møtt på en helt annen måte. Bukket inn døren, bukket ut døren. Hvorfor er det slik? Takler det...nei jeg gjør egentlig ikke det. Men velger de forretningene som gir meg servise uansett hvordan jeg ser ut.
Jeg er ikke særlig god på å takle fordommer jeg...

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 20:25   #154
Mira

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Jeg får ofte høre at "Jamen, SÅ syk er han vel ikke?, det er jo ikke vanlig at tiåringer er oppe om natten, så jeg skjønner ikke at du kan være sliten". "Skal han ha medisin igjen? Trenger han det da? Han ser jo så frisk ut?". "Seriøst, skal han ikke få være på på ski?". Eh nei, han kan ikke det når det er 20 - ute, for det tåler ikke lungene hans.
Og for ikke å snakke om dem som ikke skjønner at et lite stykke bløtkake er livsfarlig, og at han faktisk kan dø av det dersom han ikke får adrenalin. "Alle" har jo noen bekjente som har barn med matallergi, der de får litt vondt i magen og diare og bla bla bla. Mange skjønner faktisk ikke at det går an å ha en alvorlig form for matallergi som man faktisk KAN dø av, dersom man ikke har adrenalin tilgjengelig. De fleste forbinder liksom matallergi med magevondt og diare.

Ikke det at jeg egentlig bryr meg, men jeg blir litt forundret over hvor lite innsikt og forståelse det finnes blant enkelte.

Jeg har også møtt en god del folk som ikke tar allergiene til storesøster på alvor.
Hun er ikke så allergisk at hun kan dø, men hun blir alikevell veldig dårlig!

På SFO før jul hadde gitt henne risengrynsgrøt. (Hun har melkeallergi!)
Når jeg spurte hvorfor fikk jeg bare et kort svar om at hun måtte jo få smake på ordentlig grøt, å det hadde jo gått helt fint med henne!

Den kvalden ble hun dårlig og måtte være hjemme fra skolen i en uke!
Spydde som bare det, elveblest og masse kløe.
Når hun kom tilbake på skolen slet jeg med å få de til å ta det alvorlig, for om hun ikke ble så dårlig at hun trengte adrenalin så ble hun vell ikke så dårlig!

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 20:59   #155
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg møter en del fordommer i fht det yrket jeg er på vei inn i. I fht gudstro. Ifht til å studere, jobbe og ha småbarn samtidig. Men jeg synes de fleste er fornøyelige og forteller meg en del om personen som besitter disse fordommene, som igjen trigger mine egne fordommer.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 21:01   #156
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den eneste fordommen jeg møter, er at alle tror at jeg har tatovering.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 21:06   #157
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Jeg tror ikke jeg møter så mye fordommer. Kanskje det at mange tror jeg er så stødig og ordentlig, siden jeg snakker vestlandsdialekt.
Og at jeg liker fisk, av samme grunn.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 21:20   #158
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Jeg kjenner jeg er litt stolt over Norges mattenerder.

Hverken utdannelsen min eller arbeidsstedet mitt er preget av mange kvinner. Da jeg studerte var jeg i tillegg også rimelig alternativt kledd. Jeg tror jeg kan telle på en hånd det jeg synes er fordomsfullt og diskriminerende. Det gikk da på type "ja du setter vel på kaffe". Aldri på intellekt. Det virket heller som om de syntes det var stas å ha med unge jenter.

Nå jobber jeg en del opp mot Forsvaret, og jeg har aldri noensinne opplevd negative holdninger derfra.

Kan selvsagt hende jeg er så nerdete selv, at alt jeg ikke forstår det jeg ikke liker.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Min erfaring er også at nerder er relativt fordomsfri på ting som det er vanlig å ha fordommer mot. At de er opptatt av kompetanse (og absolutt kan ha sin andel av fordommer mot folk som ikke har eller har respekt for deres type kompetanse), og i stor grad synes ting som alder, kjønn, utseende og denslags er ganske irrelevant. (Og så pleier mannlige nerder å synes det er hyggelig med jenter som faktisk er interessert i å jobbe/snakke med dem, og pleier hverken å hersketeknikke dem eller å nedvurdere dem på grunn av hvordan de ser ut.)

Den motbøren jeg har møtt i nerdemiljøene har vært fra de unge og fremadstormende. De var ikke så begeistra for konkurranse, ihvertfall ikke siden mange stipender blir forfordelt unge kvinner. Gammelkara var overlykkelige for å få prate fag til ei ungjente.

Gammel 10-02-10, 22:04   #159
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Dette var jo en interessant tråd.

Kommer ikke på en eneste fordom jeg har blitt møtt med. Tror jeg er ganske blind og døv for slikt i grunnen. Men jeg blir fort irritert når jeg opplever at folk har fordommer mot andre, type fordommer mot religion, hudfarge osv.

Gammel 10-02-10, 22:32   #160
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mira, her.

Jeg har også møtt en god del folk som ikke tar allergiene til storesøster på alvor.
Hun er ikke så allergisk at hun kan dø, men hun blir alikevell veldig dårlig!

På SFO før jul hadde gitt henne risengrynsgrøt. (Hun har melkeallergi!)
Når jeg spurte hvorfor fikk jeg bare et kort svar om at hun måtte jo få smake på ordentlig grøt, å det hadde jo gått helt fint med henne!

Den kvalden ble hun dårlig og måtte være hjemme fra skolen i en uke!
Spydde som bare det, elveblest og masse kløe.
Når hun kom tilbake på skolen slet jeg med å få de til å ta det alvorlig, for om hun ikke ble så dårlig at hun trengte adrenalin så ble hun vell ikke så dårlig!

Huff, stakkars jente. Min sønn "måtte jo også få smake" på en kake, selv om han er hyperallergisk mot nøtter. Takk gud for at jeg fikk avverget den spisingen. Ellers har jeg fått hørt ala "Ååå så heldige dere er som får GRATIS Oslo tur" (Les: kontroll på Rikshospitalet). "Har du virkelig FÅTT bil? Gratis? Han kan jo gå!!" "Hva, får du lønn for å være fem uker på "ferie"? (Les: rehab). Og slageren "Min datter var sååå plaget med bronkitt da hun var liten,så jeg skjønner akkurat hvordan du har det".

Ikke akkurat fordommer da, men mange rare forestillinger.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:32.