Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Gåte ...

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-10, 11:03   #1
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gåte ...

Nei, du har samme problem og fremgangsmåte som meg, hvis den veier likt både i første og andre veiing, så vet du ikke om kule er lettere eller tyngre enn de andre... eller??

Gammel 11-02-10, 11:05   #2
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Del i tre grupper, da. Vei to av dem. Hvis de er like, er kulen i den siste gruppen. Ta tre kuler fra den siste gruppen på den ene siden, og tre fra de første to på den andre. Hvis disse også er like, har vi funnet den som skiller seg ut, og vi kan veie en gang til for å se hvilken måte den skiller seg ut på - mot hvilken som helst av de andre

Her ser du at du også må veie en gang til.

Gammel 11-02-10, 11:07   #3
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Del i tre grupper, da. Vei to av dem. Hvis de er like, er kulen i den siste gruppen. Ta tre kuler fra den siste gruppen på den ene siden, og tre fra de første to på den andre. Hvis disse også er like, har vi funnet den som skiller seg ut, og vi kan veie en gang til for å se hvilken måte den skiller seg ut på - mot hvilken som helst av de andre

Her ser du at du også må veie en gang til.

Ja, det er den tredje veiingen.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 11:58   #4
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Standard

4 og 4 ja - det var kanskje lurt!!

Gammel 11-02-10, 11:07   #5
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Nei, du har samme problem og fremgangsmåte som mei, hvis den veier likt både i første og andre veiing, så vet du ikke om kule er lettere eller tyngre enn de andre... eller??

Nei, jeg har ikke samme. Jeg veier fire og fire. Hvis de er like i første veiing, tar jeg tre fra de siste fire og veier mot tre fra de første. Hvis disse da er like, vet jeg at kulen med feil er den siste fra den siste gruppen, og ved å veie den mot en av de andre ser jeg om den er lettere eller tyngre. Hvis de ikke er like, ser jeg at kulen med feil er blant de tre fra den siste gruppen, og jeg ser om de tre er lettere eller tyngre. Da kan jeg veie to av dem mot hverandre og se hvilken som skiller seg ut.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:23.