|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Husokkupanter kastet ut av Hausmania
Jeg nekter å bo i lavvo! Jeg nekter også å bo i en ettrommer, som er det budsjettet mitt ville romme med disse husprisene som er i dag. Men om jeg bare kan valse inn og ta meg en bygård, så gjør jeg jo heller det. Doh, liksom.
|
|
|
#24 |
|
Absolut ateist
|
Jeg kan hive på meg et palestinaskjerf, om det er det som er nyansen her, assa.
|
|
|
#25 |
|
|
Sv: Husokkupanter kastet ut av HausmaniaHåkkei, jeg er ingen stor fan av boliglånet mitt jeg heller, det er unektelig et av argumentene som man nok bør være litt mer rund i kantene enn meg også for å svelge. Ser den. Dog ser jeg også hvor forbanna vanskelig det kan være å komme i gang med noe, og jeg ser poenget med at det står en drøss tomme bygårder her og der. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Husokkupanter kastet ut av HausmaniaHeldigvis blir de unge og frika voksne en gang. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Noe av problemet er vel at "normalt" defineres som "midt i Oslo sentrum".
|
|
|
#30 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Forum. Fora er flertall.
|
|
|
#31 |
|
Shake it out!
|
Sv: Husokkupanter kastet ut av HausmaniaDet kunne fort blitt rimelig lovløst om alt som stod tomt ble fritt vilt for dem som mente de hadde gode nok argumenter for å ikke leie eller eie selv... Sorry, vi snakker Norge og her er det rimelig få som trenger å bli så desperate. Og de som burde være så desperate, okkuperer ikke. Det sier litt.
|
|
|
#32 |
|
|
Sv: Husokkupanter kastet ut av HausmaniaHausmania har også vært en måte å komme i gang på for mange, jeg nevner igjen immigranter som har blitt nektet skattekort, d-nummer et cetera på feil grunnlag. Da har de også blitt nektet bankkonto, når de ikke har hatt en adresse. Hausmania har gitt en adresse, en sofa, en mulighet for å komme i gang med jobb, spare opp, finne eget sted, betale skatt. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Husokkupanter kastet ut av HausmaniaJeg synes at det er en uting at hus eller brukbare tomter blir stående ubrukt. Selv om vi ikke har direkte bolignød i Norge, så trenger vi boliger til overkommelige priser i sentrale deler av de større byene. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Ser flere sider enn..
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Husokkupanter kastet ut av HausmaniaHva med ledige hytter og biler? Går det under samme sak? |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Husokkupanter kastet ut av HausmaniaJeg har vært på Hausmania. :bidrar: I høst, faktisk. Ble tilbudt overnatting der, men det føltes både tryggere og mer trivelig å krysse Oslo sentrum og ta bussen hjem klokka tre om natta. Og jeg er ikke helt sikker på om det var mennesker de hundene søkte etter, gitt. Nå trenger faktisk Oslo studentboliger, så jeg synes dessverre ikke så veldig synd på de utkastede. :lav hippietoleranse etter mange års eksponering:
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Sviiisj!!
|
Joda. Det skjedde med huset til mine besteforeldre, da det sto tomt flere måneder av gangen etter deres bortgang. :datapunkt: Vet ikke om han het Roy-Kåre, da.
|
|
|
#40 |
|
|
Sv: Husokkupanter kastet ut av HausmaniaDe gjør det visst litt vanskelig å la seg kaste ut. |
|
|
|
![]() |
|
|