Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Husokkupanter kastet ut av Hausmania

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-10, 18:08   #21
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husokkupanter kastet ut av Hausmania

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Det kan du.
Evt lavvo, som jeg allerede har tipset om.

Jeg nekter å bo i lavvo! Jeg nekter også å bo i en ettrommer, som er det budsjettet mitt ville romme med disse husprisene som er i dag. Men om jeg bare kan valse inn og ta meg en bygård, så gjør jeg jo heller det. Doh, liksom.

Gammel 11-02-10, 18:08   #22
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg får heller ikke lån. Kan jeg bare ta en tom bolig da?

Jepp, du har jo barn også, da er det enda vanskeligere å hive deg ut.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 18:08   #23
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg får heller ikke lån. Kan jeg bare ta en tom bolig da?

Selvfølgelig! Vi har heller ikke lån, kan vi ta en til da?

Gammel 11-02-10, 18:08   #24
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det er et par nyanser her, Sitron.

Jeg kan hive på meg et palestinaskjerf, om det er det som er nyansen her, assa.

Gammel 11-02-10, 18:09   #25
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Håkkei, jeg er ingen stor fan av boliglånet mitt jeg heller, det er unektelig et av argumentene som man nok bør være litt mer rund i kantene enn meg også for å svelge. Ser den. Dog ser jeg også hvor forbanna vanskelig det kan være å komme i gang med noe, og jeg ser poenget med at det står en drøss tomme bygårder her og der.

...og så er jeg selvfølgelig ung og freaka.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 18:10   #26
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

...og jeg ser også at dette var heeeelt feil fora.

Gammel 11-02-10, 18:10   #27
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Barbarella, her.

Er det noen som ønsker det da? Jeg kunne veldig gjerne tenkt meg å slippe å betale ned lånet på huset vårt, men skal vi ha et sted å bo så må det nesten bli sånn.

Huslånet mitt er ikke mitt kjæreste eie

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 18:10   #28
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Heldigvis blir de unge og frika voksne en gang.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 18:12   #29
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I leiligheten min som jeg ikke kan bo i selv?

Det er ofte snakk om mennesker som ikke har ønske om å ta opp lån, eller som ikke får lån fordi de jobber freelance, immigranter som får et sted å være til de har fått papirene sine i orden, folk som havner litt utenom samfunnet. Da er det ikke så lett å finne/ha råd til et "normalt" sted å bo.

Noe av problemet er vel at "normalt" defineres som "midt i Oslo sentrum".

Midt i Oslo sentrum er dyrt, og det kommer det alltid til å være. Boliger i Oslo sentrum er mangelvare, og det blir ikke flere av dem av at man gir bort noen gratis.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 18:12   #30
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forum. Fora er flertall.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 18:14   #31
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kunne fort blitt rimelig lovløst om alt som stod tomt ble fritt vilt for dem som mente de hadde gode nok argumenter for å ikke leie eller eie selv... Sorry, vi snakker Norge og her er det rimelig få som trenger å bli så desperate. Og de som burde være så desperate, okkuperer ikke. Det sier litt.

Er man alternativ kan man feks gå sammen og LEIE noe rabe,
og bo nesten like billig & dårlig, men lovlig .

Gammel 11-02-10, 18:15   #32
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Hausmania har også vært en måte å komme i gang på for mange, jeg nevner igjen immigranter som har blitt nektet skattekort, d-nummer et cetera på feil grunnlag. Da har de også blitt nektet bankkonto, når de ikke har hatt en adresse. Hausmania har gitt en adresse, en sofa, en mulighet for å komme i gang med jobb, spare opp, finne eget sted, betale skatt.

Gammel 11-02-10, 18:15   #33
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes husokkupanter er litt kule jeg! Innerst inne drømmer jeg om å være en radikalt blitzer.

Gammel 11-02-10, 18:15   #34
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Neida! Dette blir fiiiiine diskusjonen .

Gammel 11-02-10, 18:16   #35
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Forum. :memorerer:

Gammel 11-02-10, 18:37   #36
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes at det er en uting at hus eller brukbare tomter blir stående ubrukt. Selv om vi ikke har direkte bolignød i Norge, så trenger vi boliger til overkommelige priser i sentrale deler av de større byene.

Jeg forstår dermed godt husokkupasjon som politisk middel for å få oppmerksomhet på dette. Men dersom de faktisk blir kastet ut fordi der skal bli studentboliger så får vi boliger til overkommelige priser. :case_solved: Jeg forutsetter at det skaffes bolig til de som bor der og som ikke har mulighet til å skaffe det selv.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 19:43   #37
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Hva med ledige hytter og biler? Går det under samme sak?

I min ungdomstid så var jeg med på en tur som bil og hytteokupant.

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 21:10   #38
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har vært på Hausmania. :bidrar: I høst, faktisk. Ble tilbudt overnatting der, men det føltes både tryggere og mer trivelig å krysse Oslo sentrum og ta bussen hjem klokka tre om natta. Og jeg er ikke helt sikker på om det var mennesker de hundene søkte etter, gitt. Nå trenger faktisk Oslo studentboliger, så jeg synes dessverre ikke så veldig synd på de utkastede. :lav hippietoleranse etter mange års eksponering:

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 21:16   #39
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Har liksom aldri hørt om narkomane Roy-Kåre som okkuperer hus (det var i alle fall fordommene mine som snakket, men dette var Holmgang, ja?).

Joda. Det skjedde med huset til mine besteforeldre, da det sto tomt flere måneder av gangen etter deres bortgang. :datapunkt: Vet ikke om han het Roy-Kåre, da.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 21:17   #40
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

De gjør det visst litt vanskelig å la seg kaste ut.

:kjørte akkurat forbi:

Altså, jeg ser jo poengene deres. Bare at jeg klarer ikke la være å ha sansen for til tider svært godt organiserte samfunn utenom samfunnet.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:12.